Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotko kilohintoja kaupassa? Luulevatko ihmiset todella, että 3 paprikan pakkaus on halvempi kuin yksittäin ostettu paprika?

Vierailija
13.06.2021 |

Olen monelta kuullut kuinka halpoja kolmen paprikan pakkaukset ovat verrattuna yksittäin ostettuihin. Eilen mun lähikaupassa punainen paprika maksoi 4,95 kg ja kolmen paprikan pakkauksen kilohinta oli suunnilleen 14 euroa, eli melkein kolminkertainen. Katsovatko ihmiset todella vain yksikköhintaa? Eli kun 3 paprikaa ei tietenkään paina kiloa, pakkauksen yksikköhinnaksi tulee pienempi summa kuin se yksittäisen kilohinta on. Sama suippopaprikoissa. Hinta on moninkertainen. Niissä tosin siemenkota painaa vähemmän.

Näinkö helppoa meitä on huijata?

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008046331.html?utm_medi…

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mielummin kyllä ostan 1200 eurolla lapselle kesävaatetta ja meille uuden sohvan kuin maksan periaatteesta kolminkertaisen hinnan asioista ruokakaupassa ihan vain koska voin.

Vierailija
142/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se säästäminen sitten on? Sittenkö vasta voi säästää, kun on hirmuinen liikevaihto? Jos kerran tonnilla tai parilla ei ole mitään väliä. Eli ihmisen, joka ei ole jo valmiiksi varakas, ei kannata edes yrittää kerätä mitään puskuria tai säästöjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mielummin kyllä ostan 1200 eurolla lapselle kesävaatetta ja meille uuden sohvan kuin maksan periaatteesta kolminkertaisen hinnan asioista ruokakaupassa ihan vain koska voin.

Hienoa! Itse taasen en kyttää tarjouksia, vaan pistän sen 1 200€ sijoituksiin ja vuoden päästä minulla onkin jo 12 000€. Kätevää!

Vierailija
144/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on köyhä elämä, jos pitää päätään vaivata muutaman sentin hintaeroilla. No, kukin käyttää toki aikansa niin kuin parhaaksi näkee. Itse käytän ruokakaupan sijaan aikaa ennemmin vaikka sijoitusten pohtimiseen. Niin saan aikaan todellista säästöä. Tai ennemminkin lisätuloja. 

Pienistä puroista syntyy iso virta. Tyhmää maksaa liikaa jos halvemmallakin saa samaa. Jääpä nekin eurot sitten sijoitettavaksi. Itselläni vuositasolla tulee tuhansia euroja säästöjä kun jokaisen ostoksen vertailen ja ostan sieltä mistä halvimmalla saa tai en osta ollenkaan.

Juuri näin. Samalla periaatteella olen saanut kuukausittaiset ruokakulut laskemaan kahdelle hlölle noin 100euroon, pieniä alkupanostuksia tietysti on tarvittu ja varastokiertoa,kuten jauhot, mausteet,säilykkeitä plus muut kuivatuotteet ja pakastamisen mahdollisuus. Mieluummin työttömänä kuljen tarjousten perässä saadakseni kuukaudessa säästöön sen 20eur, joka tekee vuodessa jo yli 200eur, kuin että käytän vähäiset valtion armopalat ja veronmaksajien tuet turhaan humputteluun. Lääkkeet, asuminen, terveyden ylläpito-kaikki tämä maksaa ja mieluummin käytän siihen jotain muuta keinoa, kuin maksusitoumuksen anomista harkinnanvaraisena, joka tulisi tuomaan taas lisäkustannuksia yhteiskunnalle. Luulisi, että veronmaksajat kiittävät, ettei tukia ainakaan käytetä ryyppämiiseen mutta ei-me kaikki köyhät olemme vain työn vieroksujia ja pahoja hyväksikäyttäjiä, vaikka näin ei ole.  Säästäväisyys kunniaan, sanoi vanha kansa. 

..ja alapeukkuja ilman MITÄÄN perusteluja..olette te rikkaat ja omahyväiset oma rotunne. oksettava asenne. Tervetuloa kokeilemaan köyhän elämää, ääliöt.

Vierailija
145/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut mäkin asun käytännössä yksin tällä hetkellä (teini armeijassa), joten ei ole mitään järkeä ostaa 1 hlö tarpeisiin 1 kg juustoköntsää homehtumaan jääkaappiin kun sellainen viipalepaketti maksaa 1,50 ja pärjään sillä viikon hyvin.

Kaì sentään ostat palana etkä siivuna. Se köntsä muuten säilyy ainakin kuukauden.

Ei säily enää. Meijerit ovat jättäneet juustoista homeenestoaineen pois, joten se avattu köntsä homehtuu ennen sitä kuukautta. Toki juustoa voi syödä, kunhan heittää reilun palan homekohdan ympäriltä pois, mutta se kilohintahyöty hupenee tuossa. Tuon takia meillä siirryttiin 300 g siivupakkauksiin, tosin meillä on vain kaksi syöjää.

Vierailija
146/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Itse taasen en kyttää tarjouksia, vaan pistän sen 1 200€ sijoituksiin ja vuoden päästä minulla onkin jo 12 000€. Kätevää!

No kiva! Onneksi olkoon! Mä en myöskään kyttää tarjouksia koskaan. En kuitenkaan osta samaa tuotetta kolminkertaisella hinnalla kaupassa, ja tällä tavalla mulla on se 1200 euroa. Muuten ei olisi. Jos sä tekisit kuten mä, sä voisitkin varmaan laittaa sitten 2400 sijoituksiin.

Vierailija
147/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on noin yksinkertaista, kerrothan,miten me muutkin tyhjästä elantomme repivät voimme tuosta noin vain kasvattaa sijoitusten kautta säästöjämme? Etpä kerro,lälläälläää... Tyhjää suun pieksämisät ja alahaista ajatelun tasoa. Ole onnellinen omasta osastasi äläkä tule pilkkamaan heitä,joilla ei samaan ole mahdollisuutta.

Vierailija
148/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso kilohintoja. Ostan aina vain sen, mitä tarvitsen. Esim. 1 kurkku, 1 suippopaprika ja rasiallinen pikkutomaatteja sekä salaattia. Meillä on pieni jääkaappi ja 6 ihmistä perheessä. Jukurtitkin ostetaan aina yksittäisinä purkkeina, vaikka litran purkit tulisi halvemmaksi. Toisaalta hävikkiä meillä ei tule.

Vierailija
149/211 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huono sijoitus. Sulla pitäisi olla kyllä enemmän 12 kk:ssa.

Vierailija
150/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, melkoista sijoittamista, jos tuolla pääomalla pystyy vuodessa häviämään 2400 e ja pitää hommaa vielä kätevänä. Sopii hyvin kyllä siihen kuvioon, missä on myös samantekevää maksaa asioista yksin- tai kolminkertainen hinta. Ei ole vissiin niin justiinsa.

Vierailija
151/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on innoissaan aina - 30% lapuista. Joskus menee vähän lapasesta se touhu :D

Itse olen taas kotoa oppinut kilohinnat, mutta toki joskus tarve (esim. värilliset paprikat värinsä vuoksi) menee kilohintoja edelle. Ei kannata ostaa Super- pakkausta, jos tarvitsee vain 2dl.

Opastin miestä kilohintojen kanssa ja nyt löytöjen tekemisestä on hänelle tullut vielä suurempi harrastus, jos esim. a-leikattua saa alennus erää edullisemmin, esim. kala.

Itse teen valintoja enemmän tarpeen vuoksi. Mieluummin ostan laadukasta ja ostohetkellä katson kilohintoja vertaillen kuin ostan halpaa halpuuden vuoksi. Koskee niin elintarvikkeita kuin pesu- ja puhdistusaineitakin. Ei kaappeja kannata täyttää tavaralla, joka ei ole kierrossa. Toki haksahdan usein hammastahnatarjouksiin, jos myynnissä on merkkiääni (ei tee aftoja🤸)

Vierailija
152/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Esim siivuina tietyn juusto kilohinta on n 14 e ja isona palana saman juuston hinta on alle 6 e.

Ja sit ne siivut on vielä tosi paksuja, ainakin mun höylällä tulee paljon ohuempia -> palajuusto kestää puolet pidempään.

Kuulostipas nyt sniidulta, mutta näin se on :D

Kai se voi sniidultakin kuulostaa mutta mulle ne valmiit siivut on ongelma ihan senkin takia että ne on omaan makuun ihan liian paksuja. Tykkään että juustoa on leivällä vain sellainen ihan ohut siivu, varsinkin jos on vahvempaa juustoa.

Vierailija
153/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutpuolella vähän naurattaa se että ihmiset oikeasti ostavat niitä muoviin pakattuja 8-packeja, kun usein on niin että oluen litrahinta siinä 8-päckissa on luokkaa 5e/litra mutta jos revit pakkauksen auki ja otat tölkit irtonaisina kyytiin niin hinta tippuu reiluun kolmeen euroon / litra.

Vierailija
154/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikoissa monipakkaus yleensä hiukan kalliimpi kilohinnaltaan, mutta paprikat usein paljon paremmassa kunnossa kuin yksittäin myytävät. Näin ainekin omassa lähikaupassa. Muutenkin kilohinnoissa kovaa vaihtelua niin paprikan värin kuin päivän mukaan. Jos vertaa halvinta ja kolhuisinta punaista paprikaa monipakkauksen kilohintaan, niin toki ero maksimaalinen. Yksittäin myytävät muun väriset ovatkin jo kilohinnaltaan lähempänä monipakkauksen hintoja.  

Vierailija
155/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilaa ruokaverkkokaupasta niin kilo/litra/kappalehintojen vertailu helpointa

Vierailija
156/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olutpuolella vähän naurattaa se että ihmiset oikeasti ostavat niitä muoviin pakattuja 8-packeja, kun usein on niin että oluen litrahinta siinä 8-päckissa on luokkaa 5e/litra mutta jos revit pakkauksen auki ja otat tölkit irtonaisina kyytiin niin hinta tippuu reiluun kolmeen euroon / litra.

No nyt mä tajusin miksi mun sisko repii aina kaljat kaupassa niistä pakkauksista ulos :D!

Ja samoin kuin joku tuossa sanoi: Mäkään en tykkää paksuista juustosiivuista. Ne on niin kuin kolme siivua päällekkäin. liikaa.

Vierailija
157/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan yleistä, että ihmiset katsoo hintaa, ei mitä sillä saa.

Jos jokin maksaa 56,90 euroa, se pitää sisällään mm. määrän (kpl,kg), raaka-aineiden laadun, tai esim. vakuutuksia katsoessa laajuuden ja korvauskatot.

Usein silti kuulee, että jokin on halpaa, milloin on katsottu vain se hinta - ei se, mitä ja kuinka paljon sillä saa.

Vierailija
158/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässäkin, on naurettavaa ostaa 8 olutta, jos ostaa vain kaksi saunakaljaa?

Vierailija
159/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut mäkin asun käytännössä yksin tällä hetkellä (teini armeijassa), joten ei ole mitään järkeä ostaa 1 hlö tarpeisiin 1 kg juustoköntsää homehtumaan jääkaappiin kun sellainen viipalepaketti maksaa 1,50 ja pärjään sillä viikon hyvin.

Kaì sentään ostat palana etkä siivuna. Se köntsä muuten säilyy ainakin kuukauden.

Ei se ihan niin mene.

Jos on terveysongelmia,ei juustoa voi syödä tolkuttomasti.

Kyllä se homehtuu.

Vierailija
160/211 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso kilohintoja. Ostan aina vain sen, mitä tarvitsen. Esim. 1 kurkku, 1 suippopaprika ja rasiallinen pikkutomaatteja sekä salaattia. Meillä on pieni jääkaappi ja 6 ihmistä perheessä. Jukurtitkin ostetaan aina yksittäisinä purkkeina, vaikka litran purkit tulisi halvemmaksi. Toisaalta hävikkiä meillä ei tule.

Teillä vissiin käydään aika usein kaupassa. En jaksaisi itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä