Siis joku maksaa tälläkin hetkellä 1299 e/kk vuokraa jostain Jätkäsaaren 27 neliöisestä yksiöstä?
Keskellä ei mitään.
Kommentit (82)
Keskellä ei mitään? Tiedätkö sä edes missä Jätkäsaari on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos panitte merkille, ei ollut mahtunut enää ruokapöytä/työpöytä eikä telkka.
Niin miksi pitäisi olla mitään noista.
Ruokapöytä nyt on aika oleellinen, hyvin se tohon mahtuisi. Tää nyt vissiin sit syö sohvalla tai parvekkeella. Tai sit aina siirretty pois kuvista.
Taidan alkaa pakkailemaan, Tallinnassa keskusta yksiöitä myynnissä 50000 e hintaan. 100000 saa jo hyvän ja rempatun asunnon omaksi. Meillä saa jatkaa kokonaan etätöissä, muutenkin olen aina halunnut koittaa asumista ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Taidan alkaa pakkailemaan, Tallinnassa keskusta yksiöitä myynnissä 50000 e hintaan. 100000 saa jo hyvän ja rempatun asunnon omaksi. Meillä saa jatkaa kokonaan etätöissä, muutenkin olen aina halunnut koittaa asumista ulkomailla.
Kannattaa huomioida, että virossa taloyhtiölait ja järjestykset ovat villi länsi.. eli se mitä taloyhtiöitä velvoittaa Suomessa, sitä ei ole Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset keravalaiset täällä päivittelee :D
Kyllä mielestäni asuntojen hintoja voi ja pitääkin päivitellä vaikka niihin olisi ihan hyvin varaa. Itse asiassa asumisen järkyttävä hinta Helsingissä hyväksytään omituisen helposti, sanotaan että "no kun se vaan on niin" ja juttu jää siihen. Mielestäni ei ole ok että normipalkasta menee kaksi kolmasosaa asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Viro on "nouseva" maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida, että virossa taloyhtiölait ja järjestykset ovat villi länsi.. eli se mitä taloyhtiöitä velvoittaa Suomessa, sitä ei ole Virossa.
Ei pidä paikkaansa. Omistan kaksi asuntoa Virossa. Isännoitsijätoimisto hoitaa ja yhtiökokoukset pidetään ajallaan. Kulut huomattavasti Suomea pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla asuntolainan lyhennys 850 euroa kuussa 350 neliön omakotitalosta 7 kilometrin päässä Tampereen keskustorista. Luulen, että mulla on paremmat oltavat kuin itsemurhayksiössä.
Noup, kukaan ei halua asua Tampereella.
Kyllä monetkin haluaa, mutta Tamperekin on nykyään kallis.
Vierailija kirjoitti:
No minulla ja miehelläni on tuollainen koirankoppi kakkosasuntona, palkkaa saamme yhdessä 9 000 e/kk. Ei tuo nyt mikään järkyttävä ole. Olemme tuossa koirankopissa ma-to.
No kakkosasunnoksi tämä onkin ihan ok, sama kuin kävisi hotellissa. Mutta haluaako asua pienessä hotellihuoneessa koko ajan on eri juttu.
Ihan kiva kämppä, aivan kauhea hinta. Tämä hinta on kuin joku pila.
Olen hyväpalkkainen Uusimaalainen, verottomana rahaa jää 3800e kouraan. Olen jo maksanut asuntoni joka maksoi vajaa puolet tuosta, valmistunut 2012, ja maksan tästä nyt vastiketta noin 260e/kk ja autopaikka 10e/kk. Eli käteen jää se reilu 3500e.
Matka-aikani Espooseen työpaikalleni on noin 30 minuuttia, ehkä 10 minuuttia enemmän mitä metrolla tuosta sijainnista. Tosin edukseni saan joka vuosi 1500e verotukseeni matkakuluvähennystä, joka käytännössä kompensoi sen minkä alhaisemmalla veroprosentilla "säästäisin" Helsingissä.
Ei mitään järkeä ostaa tai vuokrata tuota asuntoa, ei sitten millään mittarilla.
Moni ei ymmärrä sitä, että jos maksaa (esimerkinluontoisesti) 1000e/kk vs. 500e/kk asumisesta, niin se on vuodessa paljon. Esim. 6000e/vuosi maksaa jo lukuisia hotelliöitä pk-seudulla/ajaa taksilla/sijoittaa vaikka osakkeisiin tmv.
+Se mitä sillä rahalla saa muualla, "koirankoppi" vs. kolmio/oma piha tmv. --> elämänlaatu. Jos voi vaikka tehdä 50% etänä, niin tuolla summalla jonka säästää maksaa esim, hotelliyöt "lähipäivinä" (yksin/kollegan kanssa) =oma asumisviihtyvyys paranee, ja säästyneet rahat yarvittaessa mahdollistavatt työpaikan lähellä yöpymisen.
Vierailija kirjoitti:
Innostuin tuosta Tallinnan vanhastakaupungista. Todella kaksiot alkaen 450 e, kai sitä kerran viikossa jaksaisi reissata käymään konttorilla, liputhan ei paljoo maksa. Olis kiva aloittaa aamu meriaamiaisella ja illalla buffaan.
Tippuuko veroprosentti missä vaiheessa? Siinäkin tulis mun liksalla säästöä.
Jos olet Suomessa töissä, niin käsittääkseni maksat verosi kyllä Suomeen, eli verotus ei sinulla muuttuisi yhtään mihinkään. Vaikka asuisitkin Tallinnassa. Mutta olisihan se asuminen ja eläminen edullisempaa noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa vuokranantaja voittoa 200e/kk miinus verot ;D
Kuinkas päättelet.
Korot 0.5% asuntoainalla 1800e/vuodessa = 150e/kk.
Vastike = 185e/kk
Eli melkein tonni voittoa kuukaudessa miinus verot. Plus minkä onnistuu kavaltamaan takuuvuokrasta.
Tuolla ostohinnalla se tarkoittaa 3,2% vuokratuottoa.
Sekö on hyvä?
Onneksi on etätyöt eikä ole enää pakko asua siellä missä työpaikka on.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuonne mahdu edes ruokapöytää, eikä tuon vuokran jälkeen varmaan ihan joka päivä ulkona syödä....
No en minäkään ruokapöytää omista, veisi vain turhaa tilaa. Kokkaaminen ja syöminen onnistuu hyvin ilman pöytää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innostuin tuosta Tallinnan vanhastakaupungista. Todella kaksiot alkaen 450 e, kai sitä kerran viikossa jaksaisi reissata käymään konttorilla, liputhan ei paljoo maksa. Olis kiva aloittaa aamu meriaamiaisella ja illalla buffaan.
Tippuuko veroprosentti missä vaiheessa? Siinäkin tulis mun liksalla säästöä.Jos olet Suomessa töissä, niin käsittääkseni maksat verosi kyllä Suomeen, eli verotus ei sinulla muuttuisi yhtään mihinkään. Vaikka asuisitkin Tallinnassa. Mutta olisihan se asuminen ja eläminen edullisempaa noin.
Sen verran korjaan, että ulkomailla asuva on rajoitetusti verovelvollinen. Mutta tähän palkan verotukseen se ei vaikuta. Rajoitetusti verovelvollinen maksaa veroa Suomesta saamastaan tulosta, esimerkiksi palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tippuuko veroprosentti missä vaiheessa? Siinäkin tulis mun liksalla säästöä.Jos olet Suomessa töissä, niin käsittääkseni maksat verosi kyllä Suomeen, eli verotus ei sinulla muuttuisi yhtään mihinkään. Vaikka asuisitkin Tallinnassa. Mutta olisihan se asuminen ja eläminen edullisempaa noin.
Voisi olla kuitenkin kokeilemisen arvoista! Pidän Tallinnasta kovasti, kaupunki on todella mielenkiintoinen ja siellä on hyvä pöhinä.
Luojan kiitos en asu Helsingissä. Ihan sairaat nuo vuokrat. Olis hieno laittaa koko palkka lähes jo asumiseen. Muuttakaa pois sieltä.
Persaukiset keravalaiset täällä päivittelee :D