Siis joku maksaa tälläkin hetkellä 1299 e/kk vuokraa jostain Jätkäsaaren 27 neliöisestä yksiöstä?
Keskellä ei mitään.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa vuokranantaja voittoa 200e/kk miinus verot ;D
Kuinkas päättelet.
Korot 0.5% asuntoainalla 1800e/vuodessa = 150e/kk.
Vastike = 185e/kk
Eli melkein tonni voittoa kuukaudessa miinus verot. Plus minkä onnistuu kavaltamaan takuuvuokrasta.
Lunastamaton raha ei ole minkään arvoista, lisäksi oletat että asuntojen arvo pysyy samana tai nousee.
Kyllähän sekin raha on jonkun arvosta. Meinaan että voi sen asunnon myydä ja saada ne rahat ulos. Ehkä joku pankkikin myös lainaa asunnon omaa pääomaa vastaan, jenkeissähän tota voi tehdä.
Ja oletus että asunnon arvo pysyy samana on kyllä ihan oikein. Ehkä turhan pessimistinen mutta bether safe than sarry. Eipähän sinne stadiin lisää maata tule ja inflaatio nostaa kokoajan rakennuskustannuksia.
No senkin ymmärtäisi..betonikolo.Ei omaa pihaa..melusaasteet.En viihtyisi..
Ahdistava mini-ihmis-akvaario.
Jätkänsaaressa. Uoea luonnonläheinen ympäristö joka houkuttelee vehreydellään ja upealla näköala-näkymällä jei jei.
1300 eukkua.
Heti tuonne kodin haluan minä.
Vuokranmaksun kannattavuuden maksimihinta on jossain 700e paikkeilla.. Ei tuollaista ole järkeä vuokrata, mielummin sen ostaa niin saa "rahansa takaisin".
Noilla vuokrahinnoillahan sitä melkein asuu jo risteilylaivassa. Hyttejä saa jo 10-15 eurollakin.
Vaikka olenkin stadilainen, en maksaisi noin paljon. Siinä on korkeat huoneet ja parvi antaa lisätilaa. Oikea hinta uudessa talossa olisi max 900. Sekin on paljon. Noin pieni asunto on väliaikaisratkaisu.
Tässä on jonkun asuntosijoittajan riskit toteutuneet. Rahat tai maksukyky loppuneet syystä tai toisesta. Ja kämppä myyntiin.
Mikä merinäköala? Tuosta ikkunastahan näkyy rakennustyömaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan mieluummin omaa asuntoa ja lyhennän isoakin lainaa, kuin kartutan näiden ahneiden asuntosijoittajien varallisuutta. Näillä velkavivulla sijoitusasuntoja haalivilla eikä isoilla vuokrafirmoilla ole minun sympatioitani.
Ahneiden? Vastikkeet nyt melkein 500e ja kohta rahoitusvastike nousee yli 800 euroon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla asuntolainan lyhennys 850 euroa kuussa 350 neliön omakotitalosta 7 kilometrin päässä Tampereen keskustorista. Luulen, että mulla on paremmat oltavat kuin itsemurhayksiössä.
Mulla on iso kolmio Lahdessa, pieni vastike, rempat tehty, maksoi noin 90 000 euroa. Ikävöin kyllä Helsinkiä, ihan vaan sitä kuljeskelua vaikka Espalla, mutta silloin hyppään junaan. Tykkään olla velaton, oli hyvä ratkaisu.
Jätkäsaari on mielestäni suunniteltu omituisesti, mutta ehkä muutaman vuoden kuluttua kun kaikki on "asettunut" se on viihtyisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan mieluummin omaa asuntoa ja lyhennän isoakin lainaa, kuin kartutan näiden ahneiden asuntosijoittajien varallisuutta. Näillä velkavivulla sijoitusasuntoja haalivilla eikä isoilla vuokrafirmoilla ole minun sympatioitani.
Ahneiden? Vastikkeet nyt melkein 500e ja kohta rahoitusvastike nousee yli 800 euroon.
Vastikkeet on mielestäni nykyään omituisen korkeat.
Jos panitte merkille, ei ollut mahtunut enää ruokapöytä/työpöytä eikä telkka.
Ei juma. Vain muutaman kymppitonnin halvempi kuin meidän uusi rivarikoti Espoossa, ja vuokra tosiaan ihan tautinen.... voi kun kukaan ei tällaisiin haksahtaisi! Ei ostais, ei vuokrais.
Vierailija kirjoitti:
Mikä merinäköala? Tuosta ikkunastahan näkyy rakennustyömaa.
Kato, jos nouset jakkaralle voit nähdä lokin rakennustyömaan nostureiden yli.
Se on melkein sama.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranmaksun kannattavuuden maksimihinta on jossain 700e paikkeilla.. Ei tuollaista ole järkeä vuokrata, mielummin sen ostaa niin saa "rahansa takaisin".
Juurikin samaa olin tulossa kommentoimaan, eli samaa mieltä kanssasi.
Vuokrakodista korkeintaan 700e/kk. Tuo siis tietysti kaksiosta.
Kurkilo kirjoitti:
No senkin ymmärtäisi..betonikolo.Ei omaa pihaa..melusaasteet.En viihtyisi..
Ei siellä mitään melua ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin samaa olin tulossa kommentoimaan, eli samaa mieltä kanssasi.
Vuokrakodista korkeintaan 700e/kk. Tuo siis tietysti kaksiosta.
Ei tuolla hinnalla saa Helsingistä kaksiota 🤣🤣
En ymmärrä MIKSI ihmiset maksavat isoja kuluja asumisestaan. Esim. tuo että joku maksaa Lahdessa (ei mitään "korpea") 90K rempatusta asunnosta, milla ei HKI saa edes "parkkipaikkaa".
JOS ihmiset haluavat, me voimme muuttaa suunnan. Itse ajattelen niin, että "sama asunto" ei voi maksaaa "10 kertaa" enemmän vain sijainnin takia. Osan on "pakko" asua (työpaikan tmv.) takia tietyssä paikassa, mutta moni on eläkkeellä/voi tehdä etätöitä jne. --> miksi asua kalliisti, kun säästyneen rahan voi käyttää johonkin muuhun?
Niin sitä asumistukea saa vuokra asunot kuin omistus asunoissa asuvat ! Ei eroa milään lailla asumismuoto, asumistukiin kuin sosiali tukiin vaikutaa tulot ja ne ratkaisee asumistuet!Noita stadin kämppiä on todella paljon muuten osake-taloissa ja mun ystäviä asuu niissä. 1 heistä sanoo heikon itsetunnon omaavana, osti oman asunnon.