Miehen perhe kylässä jatkuvasti
On alkanut ärsyttää se, että miehen veli ja tämän poika vierailevat harva se viikonloppu meillä. Muutettiin vasta omakotitaloon ja siitä lähtien miehen veli on jatkuvasti täällä. Ostetaan tietty ruuat, laitetaan ne, tiskataan, pyykätäan jne. Itselleni nämä viikonloput ovat lähinnä työleiri ja vähintään sunnuntai menee kokonaan kodin hoidossa. Olen myös introvertti ja uuvun jos koko ajan on ihmisiä ympärillä. Mies on suuttunut, kun joskus vedin rajan ettei veli tulisi kun minun ystäviä oli käymässä ja tämä oli sovittu ajat sitten. Veli ei aina edes selvästi ilmoita tuleeko esim perjantaina vai lauantaina. Ärsyttää työviikon päätteeksi, kun veli usein on täällä perjantaina.. Mitä tällaiselle voi tehdä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Lopetat passaamisen. Mies saa hankkia ja tarjota veljelleen ja tämän pojalle mitä lystää.
No mies hoitaa suurimmaksi osaksi kestittämisen, mutta moni asia jää hoitamatta jos hän on vain vetovastuussa. En pysty kotonakaan täysin rennosti olemaan, kun täällä on vieraita.. Ap
Älä passaa. Jos ja kun ihmiset kuuluvat kalustoon, he savat itse kokata itsleleen ja siivota jälkensä. Tai, jos miehesi on sitä mieltä ettei tarvi, miehesi kokkaa ja siivoaa.
Meillä on siis erittäin toimiva tällainen suhdee: miehen kavereita, veljiä ja sukulaisia käy usein. Mies hoitaa ja passaa sen mitä eivät hoida ja passaa itse. Jos monulla on töitä, etätöitä tai vaan ei huvita seurustella, minä menen omiin huoneisiini yläkertaan eikä kukaan ihmettele tai kyseenalaista.
Ei ei ei, nyt stoppi tuohon ilmaisena majatalona toimimiseen. Miksi sinä laittaisit heille ruoan kun ei ole erikseen kutsuttu syömään? Ei meillä kummankaan sukulaiset käy syömässä kuin tyyliin kerran kesässä grillaamassa. Ei tulisi mieleenkään laittaa joka viikonloppu muille ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetat passaamisen. Mies saa hankkia ja tarjota veljelleen ja tämän pojalle mitä lystää.
No mies hoitaa suurimmaksi osaksi kestittämisen, mutta moni asia jää hoitamatta jos hän on vain vetovastuussa. En pysty kotonakaan täysin rennosti olemaan, kun täällä on vieraita.. Ap
Anna jäädä. Et ota mitään vastuuta vierailusta. Piste.
Tiedetään kyllä kuka aloittaja on.
Tunnettu trolli palstalla.
Hänellä on lopussa aina sama kysymys, aina: Mitä tälläiselle voi tehdä.
Taattu lopetus, että saa trolliinsa tyhmät mammat mukaan.
Että mua yököttää tuo yks ja sama provoilija.
No mitähän tuolleiselle voi tehdä ap.
Mieti sitä omassa päässäsi jos sulla aivoja edes yleensä on.
Ja kellä veljellä on muka aika ja mahdollisuus tulla noin 52 vkonloppuna veljensä luokse.
Mitä tekemistä heillä yleensä on joka vkonloppu yhdessä.
Ja miten se poika muka viihtyy teillä, kun teillä ei kerran ole omia lapsia.
Aivan tökerö aloitus, suoraa sontaa.
Ehkä se on vaan uutuuden viehätystä. Keksivät kohta muutakin tekemistä kuin viettää aikaa toisten kotona. Ei sun tarvitse kuin tervehtiä ja vaihtaa pari sanaa. Sitten voit mennä omiin oloihisi, lämmität ruoan vain itsellesi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anna niiden jäädä hoitamatta! Mitä väliä.
Musta on äärimmäisen huonoa käytöstä majailla toisten nurkissa koko ajan vain siksi, että tuntee yhden perheenjäsenen. En sietäisi tällaista ollenkaan.
Mies pysyköön lapsuudenkodissaan jos ei osaa elää ilman veljiään.
Perheen koti on perheen jäsenten yksityisaluetta eikä mikäön koko suvun tukikohta. Jokaisella oikeus omassa kodissaan olla skarppaamatta jonain emämtänä.
Tietty jos pariskunnasta kumpikin viihtyy superhyvin jonkun tyypin kanssa, niin sitten. Jos siis kaikista on kivaa, että toinen tulee. Mutta jos väähnkin eri jutut ja kulttuuri sillä vieraalla, niin on vastuu toisella kelata, onko puolisolle ok, että joku oma veli luuhaa nurkassa. ETENKIN, jos korvauksetta odottaa palvelua.
Ja niin tajuan tuon, ett jos mies hoitaa "kestitsemisen", niin stten on esim huonosti tiskattu tai saunapyykkejä levällään tms. Että sitä kodinhoitoa kuitenkin jää sellaista, jota ei olisi ilman tätä kestovierailijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tahroja uudessa sohvassa vaikka?
Ja on tossa ihan sekin, ettei kehtaa olla vaikka vähissä pukeissa kotonaan, kun joku miehen veli siellä pyörii. Ei voi rentoutua, kun kotona joku ulkopuolinen aina.
Vierailija kirjoitti:
Ala kulkea kotona alusvaatteisillasi. Eiköhän vierailut vähene!
Oikeesti muuten,
Kokeilepa kerran tota. Kuljet alasti kylppäristä jonnekin ja oot sillai apua, en mä tienny, ettö täällä on VIERAITA.
Mua ärsyttäisi pelkästään sukulaisten katseleminen kotonani joka viikonloppu. Itse ilmoittaisin miehelle, että ensi viikonloppuna lähdetään paikkaan X ja silloin emme ole kotona. Saisi sanoa veljelleen, jos yrittää änkeä kylään. Joka viikonlopuksi vain suunnittelet tekemistä niin, että ette ole tavattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä on minun kotini ja yleensä se on pommin jäljiltä vierailujen jälkeen. Nytkin keittiö siivoamatta ja tiskit tiskaamatta kun mies vetää lonkkaa sohvalla. Väsyneenä vierailusta itsekin.. Silti pitää joka kerta ottaa veli tänne kun tämä tulee.. Ei osaa sanoa ei. Ja suuttuu, jos minä ilmaisen sen etten haluaisi vieraita aina. Ap
Vierailija kirjoitti:
No mitähän tuolleiselle voi tehdä ap.
Mieti sitä omassa päässäsi jos sulla aivoja edes yleensä on.
Ja kellä veljellä on muka aika ja mahdollisuus tulla noin 52 vkonloppuna veljensä luokse.
Mitä tekemistä heillä yleensä on joka vkonloppu yhdessä.
Ja miten se poika muka viihtyy teillä, kun teillä ei kerran ole omia lapsia.
Aivan tökerö aloitus, suoraa sontaa.
Tosi hämärä, ilkeä kommentti. Mikäs sun ongelma oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tahroja uudessa sohvassa vaikka?
Ja on tossa ihan sekin, ettei kehtaa olla vaikka vähissä pukeissa kotonaan, kun joku miehen veli siellä pyörii. Ei voi rentoutua, kun kotona joku ulkopuolinen aina.
Just tämä. Ei voi kulkea rönttövaatteissa saati alasti hengata saunan jälkeen jne.. On se erilaista olla itsekseen kuin jos on vieraita.. Ap