Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saikuttava työkaveri

Vierailija
13.06.2021 |

Miten jaksatte tällaisia? Poissa joka toinen viikko vähintään. Voiko näille tehdä mitään? Alan olla loppu siihen, että itse painaa niska limassa hommia, kun joku vetää lonkkaa kotona nostaen palkkaa.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Pidän huolen että olen saikulla ainakin 50 päivää vuodessa. Työnantajana kunta ja työpaikka päiväkoti. Työkavereille suosittelen samaa. Ei kannata sitä työtä krpä otsassa tehdä vaan reilusti jää kotiin kun vituttaa.

Vierailija
42/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:ta. Jotkut täällä sanovat, että tee vain oma työsi. Jotkut työt ovat sellaisia, ettei niitä vain voi jättää tekemättä. Jos saikuttaja ei saavu paikalle, ne työt täytyy silloin paikalla olevan työntekijän tehdä.

Muutenkin vastuunotto omasta työstä tuntuu olevan monilla lähes olematon, kun kuitataan kaikki vain pomon huoleksi ja ollaan pois silloin kun vähän masentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri löysän työmoraalin merkki että ollaan tiheästi pois päivä pari. Yleensä ennen vapaita tai vapaiden jälkeen. Ehkä joka toinen tai kolmas viikko. Yleensä tulee joku pikku kuume, flunssa tai vastaava joka kestää sen päivän. Sen jälkeen ollaan taas nopeasti terveen oloisia. Jos tulee raskaammasti töitä, niin yleensä myös silloin sairastutaan. Hyvät ilmat myös lisäävät sairauslomia. Jos mulle tulee kunnon flunssa niin joudun olemaan viikon poissa ja sen jälkeen ääni on mennyt seuraavat pari viikkoa. Se ei ole mikään parin päivän tauti jota ei huomaa mitenkään.

Vierailija
44/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaverisi sairaudet niitä, mitkä paranevat viikonlopuksi?

Vierailija
45/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Pidän huolen että olen saikulla ainakin 50 päivää vuodessa. Työnantajana kunta ja työpaikka päiväkoti. Työkavereille suosittelen samaa. Ei kannata sitä työtä krpä otsassa tehdä vaan reilusti jää kotiin kun vituttaa.

Luuletko, ettei sun maine leviä?? Yt:t kun pamahtaa sun työpaikassa, lennät ensimmäisenä ulos! Tehoton työntekijä, jota kollegat eivät kaipaa!

Vierailija
46/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankippa joku viikko itsellesikin joku saikku samalle viikolla niin ehkä työnantaja tajuaa, että hupsista heijaa, tarvis ehkä enemmän työntekijöitä.

Juu, tarvis enemmän työntekijöitä, mutta mistäs revit niitä sijaisia? Saikuttaja ilmoittaa pomolle poissaolonsa ja samaana työvuoroon pitäisi jo saada joku sijainen jostain? Ei niitä niin vain taiota.

Pomo tulee sijaistamaan.

Ei tule, vaan työkaverit tekevät ja uupuvat!

Se on oma valinta.

Vierailija
47/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä myös pari sarjasaikuttajaa. Oikea onnenpotku nämä koronatestit olleet heille niissä kun on ne oireet niin ympäripyöreitä että sinne passitetaan kaikesta. Hyvä toki toisaalta mutta nämä työkaverit käyttävät vain hyväkseen sitä Ja jäävät pois töistä kun ei huvita.

Vierailija
48/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi kaikkien puolesta puhua mutta itse monista sairaudesta kärsivänä voin kyllä taata että olisin paljon mieluummin töissä kuin kipeänä. Tuossa tilanteessa pomon on järkyttävä sijainen ettei toiselle tule kohtuutonta työtaakkaa.

Ja kyllä, sairaudet on hoidossa mutta välillä on kausia kun kaikki menee huonompaan. Saikutan silti harvoin, en sitten tiedä arvostaako työkaverini sitä hitautta mitä kivut tekee.

Eipä näitä itse saa valita. Ja sitäpaitsi ei lääkärit liukuhihnalta saikkua määrää. Itse saan ensin vahvemmat dropit ja jos ne ei auta, sitten piikitetään ja saikkua saa n. 1-4 päivää.

Vierailija
49/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankippa joku viikko itsellesikin joku saikku samalle viikolla niin ehkä työnantaja tajuaa, että hupsista heijaa, tarvis ehkä enemmän työntekijöitä.

Juu, tarvis enemmän työntekijöitä, mutta mistäs revit niitä sijaisia? Saikuttaja ilmoittaa pomolle poissaolonsa ja samaana työvuoroon pitäisi jo saada joku sijainen jostain? Ei niitä niin vain taiota.

Pomo tulee sijaistamaan.

Se on oma valinta.

Oma vaintahan se on  mutta pitäisikö sitten jättää potilaat hoitamatta? Vanhukset makaamaan kakkavaippohinsa? Häh???? Kun säkin sairastut ja olet letkuissa teholla, niin lähdetäänpä kotiin ja jää sinä sinne oman onnesi nojaan, koska "oma valinta"..

Vierailija
50/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä myös pari sarjasaikuttajaa. Oikea onnenpotku nämä koronatestit olleet heille niissä kun on ne oireet niin ympäripyöreitä että sinne passitetaan kaikesta. Hyvä toki toisaalta mutta nämä työkaverit käyttävät vain hyväkseen sitä Ja jäävät pois töistä kun ei huvita.

Luuletko että on mukavaa käydä koronatestissä?

Vierailija
51/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Luuletko, ettei sun maine leviä?? Yt:t kun pamahtaa sun työpaikassa, lennät ensimmäisenä ulos! Tehoton työntekijä, jota kollegat eivät kaipaa!

Yt:t kun kunta työnantaja? Huutonaurua täältä sivusta. Pois ei joudu tai pääse pikemmin kuin irtisanoutumalla itse. Minä olen ollut sekä julkisella että yksityissektorilla töissä ja onhan ne kaksi täysin eri maailmaa. Toki julkisellakin on kiire monilla työpaikoilla mutta yt:t ja potkut ovat täysin poissuljettu vaihtoehto ellei tee jotain mitä voidaan käyttää irtisanomisperusteena eli usein rikosta. Saitsuttaminen on täysin mahdollista niin paljon kuin sielu sietää.

Vierailija
52/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo tulee sijaistamaan.

Se on oma valinta.

Oma vaintahan se on  mutta pitäisikö sitten jättää potilaat hoitamatta? Vanhukset makaamaan kakkavaippohinsa? Häh???? Kun säkin sairastut ja olet letkuissa teholla, niin lähdetäänpä kotiin ja jää sinä sinne oman onnesi nojaan, koska "oma valinta"..

No oletko edes ehdottanut, että esimies tulee sijaistamaan???

Vierailija
53/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vaan sairastaa enemmän, mä en ole koskaan ollut niin kipeä, että olisin joutunut olemaan paria päivää enempää ja tämäkin muutaman vuoden välein. sitten on niitä, jotka ovat suunnilleen kaksi kertaa kuukaudessa pois ja flunssa kestää aina vähintään viikon ja sitten tuleekin jo jälkitauteja ja kun siitä paranee, niin lapsi sairastuu

tavallaan harmittaa, kun meilläkin joutuu tekemään saikkulaisten työt, mutta toisaalta ei, kun tajuaa sen, että mähän olen oikeasti onnekas ja terve

Vierailija
54/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo tulee sijaistamaan.

Se on oma valinta.

Esimies sijaistamaan kun alaisia on joku 80??? Näistä saattaa olla samana päivänä saikulla 5-8..ja eiköhän esimiehellä ole muutakin tekemistä kuin sijaistella saikuttajia?

Vierailija
55/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo tulee sijaistamaan.

Se on oma valinta.

Ei se esimies välttämättä istu siellä työpaikalla valmiudessa odottamassa, josko jossain pitäisi sijaistaa.

Vierailija
56/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Yt:t kunta työnantajana! Päivän naurut!

Vierailija
57/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Yt:t kun kunta työnantaja? Huutonaurua täältä sivusta. Pois ei joudu tai pääse pikemmin kuin irtisanoutumalla itse. Minä olen ollut sekä julkisella että yksityissektorilla töissä ja onhan ne kaksi täysin eri maailmaa. Toki julkisellakin on kiire monilla työpaikoilla mutta yt:t ja potkut ovat täysin poissuljettu vaihtoehto ellei tee jotain mitä voidaan käyttää irtisanomisperusteena eli usein rikosta. Saitsuttaminen on täysin mahdollista niin paljon kuin sielu sietää.

Kaikki eivät ole jossain kunnan suojatyössä!

Vierailija
58/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa iso ja vaikea asia senkun varaa ajan, käy ja odottelee päivän pari oliko vaiko ei. Siinähän on sitten se pari päivää omaa aikaa mitä lähdettiin hakemaankin.

Vierailija
59/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kaikesta tarvi. Esim. unettomuudesta ei tarvi. Sitä on usein su-ma yönä, kun on tullut nukuttua sunnuntaina pitkään, niin sitten saakin maanantaina vasta aamuyöllä unen. Ei sitä nyt voi sitten mennä töihin, kun on nukkunut niin vähän. Toisinaan se unettomuus jatkuu vielä tiistainakin, kun ma tulee nukuttua sitten taas pitkään, kun on saikulla. 

Vierailija
60/115 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esimiehellä ole oikeus vaatia sairauslomatodistus myös omailmoitus lomista? Se pitäisi vaatia rutiinisti jokaiselta jolla alkaa olemaan säännöllisesti pieniä flunssia ym. Se on lopulta esimiehen syy jos muut kuormittuvat jonkun jatkuvien pienien poissaolojen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän