*Tiistaipulinat a' la Syyskuu' 04*
Kommentit (25)
Minä pituisiä päiviä muut syyslapsoset on päiväkodissa? Meidän pitäis kohta kirjottaa hoitoaikasopimus ja on aika hankala saada päivää kovin lyhyeksi. Hyvä, jos alle 9h päästään:(
T: Ynis
Lueskelee ja lueskelee muttei saa kirjotettua!!!
Ei ole oikein mitään asiaa mulla. Outoa...
Kunhan ilmoittauduin.
Ynikselle ainaki tsemppiä pähkäilyihin!
Ja synnärille meno -toivotuksia niitä tarvitseville!
Terkuin Kerppu ja Sassa joka ens viikolla 2v!! ja poitsu 5v+
Sopimukseen kirjoitettiin 7:30-17:30. Ei niin, että tyypit ovat aina kymmenen tunnin päiviä, vaan niin, että hoito ajoittuu tuolle välille. Luultavaa on, että hoitoajaksi muodostuu 7:45-16:45, yhdeksän tuntia per päivä. Pitkiä päiviä tulee...
Työmatka-aika vaihtelee 20 minuutista melkein tuntiin, ruuhkasta riippuen. Tyhmää on, että jos töistä lähtee neljältä, matka kestää kauan. Miehellä on kutakuinkin sama työmatka, hän kulkee toistaiseksi ruuhka-aikojen ulkopuolella, jolloin matkaan kuluu vähiten aikaa. Hoitopäiviä ei voi sovittaa kuitenkaan em. ruuhkien välttelyyn, koska muuten ilta jää aivan liian lyhyeksi, eikä pk:n aukioloaikakaan veny tarpeeksi.
Mietin lyhennettyä päivää, mutta päädyin kuitenkin tekemään täysiä päiviä. 6 h / työpäivä tarkoittaisi varmasti 80% palkkaa, mutta luultavasti kuitenkin 100% työtä.
Pidän myös mielessä sen mahdollisuuden, että voin siirtyä myöhemminkin tekemään lyhyttä päivää, jos kokopäiväisyys osoittautuu jollain tavalla " mahdottomaksi" .
Me kirjoitimme myös hoitosopimukseen hoitoajaksi klo. 8:00 - 17:00. Mutta kuten Ayapilla, tarkoittaa siis sitä että hoitoaika sijoittuu tuon ajanjakson sisään, ei sitä että tyttö siellä tätä koko aikaa olisi.
Muttamutta. Luulen, että emme pääse alle 8 h / päivä. Yritämme tehdä nyt niin, että mies vie tytön aamu-kahdeksaksi ja minä lähden töihin aikaisemmin, niin että liukuman puitteissa pääsisin kotimatkalle jo kolmen maissa. Silti, olisin päiväkodilla vasta lähempänä neljää koska työmatkani kestää n. 45 min per suunta. Näin se vain on täällä pk-seudun ruuhkissa. On myös päiviä jolloin en kertakaikkiaan pääse lähtemään ennen klo. 16 - tai saatan joutua tekemään ylitöitä :( Aina ei myöskään mies voi viedä. Yritämme kuitenkin sumplia asioita niin, että tyttö olisi pääsääntöisesti sen 8 tuntia päivässä max. hoidossa (mikä tuntuu tosi hurjalta, ainakin minusta).
Meidän tilannetta kyllä vähän helpottaa se, että teen lyhennettyä työviikkoa ensi kevääseen saakka. Olen aina perjantait kotona. En päätynyt lyhennettyyn työpäivään koska -kuten sanottua- työmatkat syövät kuitenkin sitä aikaa turhaan.
Järkkäilyä ja sumplimista tämä tosiaan vaatii!
Nyt nukkumaan!
Alli
kummalinen diagnoosi Saamuskan pienen koululaisen opella :/
Hyviä uutisia: ei tänään ripulia ja mamma masu alkoi toimia pelastabakteerien ja Bona luumusoseen jälkeen, jospas se tästä.
Nyt laatuaikaa ;)
Tuttis