Taas whatsapp laulaa kun sumplitaan huomisia työvuoroja
En haluaisi stressata joka sunnuntai, kuka on nyt sairastunut ja kuka vaihtaa vuoroa kenenkin kanssa.
Kommentit (60)
Mikä teihin sitten iskee maanantaiksi? Mietin vaan, kun itsellä ei ole ikinä mitään ollut ja ikää jo yli 50.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teihin sitten iskee maanantaiksi? Mietin vaan, kun itsellä ei ole ikinä mitään ollut ja ikää jo yli 50.
Kuppa ja 6 muuta.
Tehyn puheenjohtaja kehotti uusimmassa liiton lehdessä lopettamaan nuo työpaikan wa tilit.
Ei ole työntekijän ongelma vapaa-ajallaan sumplia työvuoroja, eikä muutenkaan työvuorot ole työntekijän päänvaiva.
Minä teen niin, että töistä kun lähden, sammuu puhelin. Seuraavan kerran se aukeaa kun lähden töihin. Suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niiiin ärsyttävää. Minua kuormitti edellisessä työpaikassa tämä whatsappin pilpatus aina sunnuntaisin ja just toi että työviikko alkamassa ja resurssivaje joka ikinen viikko. Mä pidin whatsappia loppuajasta äänettömällä. Mut hankalaa sekin oli ku sitten alko tulla soittoja ja suoria viestejä.
Puheluihin ei tarvitse työajan ulkopuolella vastata, eikä viestejä lukea. Kenenkään ei ole edes pakko omistaa puhelinta.
Juu ei tarvi ei, mutta kyllä tässä silti kova sosiaalinen paine on.
Paine mihin? Puhelinkaupoille?
Ukko38 kirjoitti:
Tehyn puheenjohtaja kehotti uusimmassa liiton lehdessä lopettamaan nuo työpaikan wa tilit.
Ei ole työntekijän ongelma vapaa-ajallaan sumplia työvuoroja, eikä muutenkaan työvuorot ole työntekijän päänvaiva.
Minä teen niin, että töistä kun lähden, sammuu puhelin. Seuraavan kerran se aukeaa kun lähden töihin. Suosittelen muillekin.
Luuletko että päiväkodissa ihmisillä on omat työpuhelimet ja työnumerot?!
🤣🤣🤣🤣🤣
Minä suosittelen vaihtamaan puhelinnumeroa ja unohtamaan uuden numeron antamisen työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, täällä toinen päikkyläinen. Meillä su klo 19 saakka on kiellettyä tuo vuoroista jauhaminen. Toimii, testatkaa tekin.
Meillä esimies on tavattavissa vasta klo 8 maanantaina, itse täytyy hommata viikonloppuisin tai iltaisin itselleen seuraavaksi päiväksi sijainen. Työkavereiden kanssa on turha yrittää sopia mitään yhteisiä pelisääntöjä, joita kaikki noudattaisivat.
Miten esimies itse ei ole tavoitettavissa mutta olettaa että työntekijät ovat??
😳
minä annan aina kaikkien hätäisten ja 24/7 puhelimessa roikkujien w-appailla keskenään - olen luonut itselleni imagon, että en juuri kotioloissa muista puhelimen olemassaoloa. w-appin luen aina vasta illalla juuri ennen nukkumaanmenoa - silloin yleensä vuorot on jo vaihdettu ja vispilänkaupat tehty eikä minun tarvitse alkaa jatkuvaan vaihtorumbaan - loppujen lopuksi ne ovat _aina_ samat ihmiset, jotka haluavat vaihtaa vuoroja, eli alatisairaat, krapulaiset ja muut elämänhallinnassaan kiikunkaakun ihmiset, jotka eivät osaa sovittaa elämäänsä yksien työvuorojen ympärille. Minusta on ihan ok, että opettelevat sitä sitten keskenään.
maanantai on tunnettu krapulapäivä
Meidän päiväkodissa lopetettiin henkilökunnan wa ryhmä juurikin tästä syystä että sunnuntait meni ihan työasioita miettiessä ja vuoroja sumpliessa. Hyvin ollaan pärjätty ilman ryhmää ja aina on saatu päiväkoti avattua ajallaan..
Meidän työpaikalla on eräs nelikymppinen nainen joka aina poistaa itsensä tuollaisesta chatista ja sitten hetken ajan päästä liittyy takaisin :D Poissaollessaan missaa kaikki tarjotut vuorot ja muutkin sisäpiirijutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ilmoittanut työpaikalla jo vuosia sitten, etten vaihda vuoroja.
Teen vuorolistan saatuani vapaapäiväsuunnitelmat, enkä todellakaan muuta niitä.No entä jos itse tarvitsisit joustoa työnantajalta?
Me saamme tietää työvuorot viikkoa aikaisemmin, joten minkäänlainen oman elämän suunnittelu harvoin onnistuu. Kun varaan reilun viikon päähän hammaslääkäriaikaa, en voi tietää mikä vuoro minulla tulee olemaan. Kun lista sitten julkaistaan, joudun kerjäämään muilta vuoron vaihtoa, koska oma vuoroni on sellainen, että se ei mahdollista omaa menoa. Tätä työnantaja sitten käyttää hyväksi, että jos en jousta ( ole tavoitettavissa viikonloppuisin ja iltaisin whatsapilla ja valmis muuttamaan seuraavan päivän vuoroa) ei työnantajankaan tarvitse joustaa ja mahdollistaa minulle toivomaani työvuoroa.
Kannattaa tutustua työehtosopimukseen, tuo on laitonta. Työöskenteletkö yksityisellä työnantajalla vai kunnallisella
Hommaa toisen puhelimen ja ilmoittaa sen numeron töihin. Puhelin kiinni kun lähtee töistä ja auki sitten kun menee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen vuorolistan saatuani vapaapäiväsuunnitelmat, enkä todellakaan muuta niitä.No entä jos itse tarvitsisit joustoa työnantajalta?
Me saamme tietää työvuorot viikkoa aikaisemmin, joten minkäänlainen oman elämän suunnittelu harvoin onnistuu. Kun varaan reilun viikon päähän hammaslääkäriaikaa, en voi tietää mikä vuoro minulla tulee olemaan. Kun lista sitten julkaistaan, joudun kerjäämään muilta vuoron vaihtoa, koska oma vuoroni on sellainen, että se ei mahdollista omaa menoa. Tätä työnantaja sitten käyttää hyväksi, että jos en jousta ( ole tavoitettavissa viikonloppuisin ja iltaisin whatsapilla ja valmis muuttamaan seuraavan päivän vuoroa) ei työnantajankaan tarvitse joustaa ja mahdollistaa minulle toivomaani työvuoroa.
Kannattaa tutustua työehtosopimukseen, tuo on laitonta. Työöskenteletkö yksityisellä työnantajalla vai kunnallisella
eiköhän se ole ihan laillista. Se pitää antaa viikkoa ennen.
Työvuoroluettelo on annettava kirjallisesti työntekijöiden tietoon hyvissä ajoin, viimeistään viikkoa ennen kuin siinä tarkoitettu ajanjakso alkaa. Tämän jälkeen työvuoroluetteloa saa muuttaa vain työntekijän suostumuksella tai töiden järjestelyihin liittyvästä painavasta syystä. https://www.tyosuojelu.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnallinen päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiköhän se ole ihan laillista. Se pitää antaa viikkoa ennen.
Mutta miksi ihmeessä jossain päiväkodissa työvuoroja tehdään viikko kerrallaan, jos ei kyse ole vuoropäiväkodista vaan tiedetään jo alusta alkaen että auki ollaan klo 6:30-17.
Osaamattomuutta ja tehottomuutta sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo työehtosopimuksen mukaista, että vasta viikkoa ennen saa tietää vuorot? Ota selvää oikeuksistasi.
Lomatkin saamme tietää 2 viikkoa etukäteen.
Kannattaa vaihtaa työpaikkaa. Tarpeeksi moni kun äänestää jaloillaan, on työnantajan pakko muuttaa systeemiä.
Miten se eroaa siitä, että pomo viestittelee joka jumalan ehtoo jostain pilipalityöasiasta?