Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamatun tapahtumista todisteita?

Vierailija
13.06.2021 |

Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?

Kommentit (2183)

Vierailija
1421/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pieni esimerkki ihmeparantumisesta:

Olin kävelyllä lapseni kanssa, hän istui rattaissa joita työnsin. Kesken matkan toiseen jalkaani alkoi sattua järkyttävän paljon ja kävely oli tuskaa. Itkua pidätellen pyysin enkeliltäni apua ihan ääneen, auta minua pääsemään turvallisesti kotiin lapseni kanssa. Hetken kuluttua kipu helpotti ja pääsin jatkamaan matkaani kotiin turvallisesti."

Hohhoijaa. Vaikka oletettaisiin että noin olisi todella joskus tapahtunut, niin mitään ihmeellistä tai edes parantumista ei ole siinä että äkillisesti alkanut kipu myös loppuu äkillisesti.

Mutta jos ne kriteerit on tuota luokkaa, niin en kyllä ihmettele enää yhtään että jotkut jostain ihmeparantumisista paasaa. "Minulta tuli nenästä verta ja hetken rukoiltuani se loppui! Jumala on suuri!"

No entäs kun kasvaimet häviää, siis heti rukouksen jälkeen, tai jalka kasvaa 2,5cm? Tai turvonneet aivot laskee vaikka lääkäri sanoi että tulkaa hyvästelemään tää kuolee pian? Ja siis kaikki parantuneet nimenomaan rukouksen jälkeen.

Eipä taida maailmasta löytyä ensimmäistäkään tuollaista dokumentoitua tapausta.

Vierailija
1422/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs kun kasvaimet häviää, siis heti rukouksen jälkeen, tai jalka kasvaa 2,5cm? Tai turvonneet aivot laskee vaikka lääkäri sanoi että tulkaa hyvästelemään tää kuolee pian? Ja siis kaikki parantuneet nimenomaan rukouksen jälkeen.

Kasvain kuvantamalla todennettu juuri ennen rukousta ja häviäminen kuvantamalla todennettu välittömästi rukouksen jälkeen? Vai miten on selvitetty, että hävisi heti rukouksen jälkeen?

Jalan kasvaminen voi olla taikatemppu, osaan itsekin esittää kyseisenlaisen tempun (kuten myös alkeellisen levitaatiotempun, jolla säikäytin kerran äitini pahanpäiväisesti), vaikkakaan en ole vaivautunut opettelemaan niin hyvää valmistelua, että sillä voisi ketään hämätä.

Lääkärit operoivat aina todennäköisyyksillä, jos lääkäri arvioi kuoleman todennäköisyydeksi vaikka 99% niin hän varmasti voi sanoa jotakin tuollaista varmistaakseen, ettei hyvästely jää tekemättä jos potilas vaipuu odotetusti koomaan. Silti, jos kuoleman todennäköisyys on 99% niin yksi sadasta selviää, rukoiltiinpa hänen puolestaan tai ei, ja silti kuolema on lääkärin arvion mukaan etukäteen katsottuna "varma".

Loppujen lopuksi ilman huolellista dokumentaatiota nämäkin jäävät pelkiksi tarinoiksi, joiden todenperäisyyteen ei kenelläkään ne kuulevalla ole riittävää syytä uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sinä kiellät asiat ja tuputat itse kuitenkin ihan mitä haluat?"

Faktojen, kuten sen mitä tieteelliseltä todisteelta vaaditaan, ei ole tuputtamista. Etenkään ketjussa joka koskee juuri sitä.

Vierailija
1424/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON JUUDAKSET TODISTAA ETTÄ ON JUUDAS !!  OIKEASTI VARASTAA NYTKIN JUUDAS . ON OLEMASSA. 

Vierailija
1425/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1426/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jalka kasvaa https://www.youtube.com/shorts/fTaTO1FMyek

Voit lopettaa noiden videoiden postaamisen koska kenelläkään ei ole mitään syytä olettaa että sanaakaan jota niissä sanotaan olisi totta.

Vierailija
1427/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eil te uskotte vain niitä ihmisiä jotka väittää että raamattu ei ole totta 

Ei. Me uskomme todisteita.

Raamattu on todiste

Ei vaan väite. Et ymmärrä mikä on todiste.

Todisteet ovat periaatteessa väitteitä. Ne edellyttävät aina tulkintaa ja tulkinta on väite.

Juu, se tuli jo selväksi että et ymmärrä mikä on todiste, ei sinun tarvitse sitä toistaa.

Kuten et sinäkään.

No se on taas osoitettu lukuisia kertoja tässäkin ketjussa että minä tiedän täsmällisesti mitä se tarkoittaa, joten vituixmän tuokin.

Mikään ei todista sitä.

Vierailija
1428/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kävelyllä lapseni kanssa, hän istui rattaissa joita työnsin. Kesken matkan toiseen jalkaani alkoi sattua järkyttävän paljon ja kävely oli tuskaa. Itkua pidätellen pyysin enkeliltäni apua ihan ääneen, auta minua pääsemään turvallisesti kotiin lapseni kanssa. Hetken kuluttua kipu helpotti ja pääsin jatkamaan matkaani kotiin turvallisesti."

Hohhoijaa. Vaikka oletettaisiin että noin olisi todella joskus tapahtunut, niin mitään ihmeellistä tai edes parantumista ei ole siinä että äkillisesti alkanut kipu myös loppuu äkillisesti.

Mutta jos ne kriteerit on tuota luokkaa, niin en kyllä ihmettele enää yhtään että jotkut jostain ihmeparantumisista paasaa. "Minulta tuli nenästä verta ja hetken rukoiltuani se loppui! Jumala on suuri!"

"No entäs kun kasvaimet häviää, siis heti rukouksen jälkeen, tai jalka kasvaa 2,5cm? Tai turvonneet aivot laskee vaikka lääkäri sanoi että tulkaa hyvästelemään tää kuolee pian? Ja siis kaikki parantuneet nimenomaan rukouksen jälkeen."

Näistä vaan edelleen puuttuu ne todisteet Jumalan väliintulosta. Vaikka rukous ja parantuminen olisivat tapahtuneet peräkkäin, se yksin ei ole todiste. Korrelaatio ei ole kausaatio. Ihan alkuun kristityn kanavan youtubevideon sijaan voisit näyttää hoitavien lääkäreiden kirjatut lausunnot diagnoosista eteenpäin. 

Jalan pituus on lähinnä asentokysymys, joten saman efektin saa aikaan kalevalainen jäsenkorjaaja. 

Vierailija
1429/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi sinä kiellät asiat ja tuputat itse kuitenkin ihan mitä haluat?"

Faktojen, kuten sen mitä tieteelliseltä todisteelta vaaditaan, ei ole tuputtamista. Etenkään ketjussa joka koskee juuri sitä.

No anna minunkin sitten tuputtaa rauhassa. Voimme keskustella jos se sujuu. Turhat piikit pois.

Vierailija
1430/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni muuten raskausaika! 

Miettikääs mitä kaikkea naiselle tapahtuu kehossa raskauden aikana.

Jalkakin voi kasvaa, voi kasvaa myös raskauden jälkeen, joko väliaikaisesti tai pysyvästikin.

Keho voi muuttua monin eri tavoin.

Mutta hei ystävät, mitäs sitten jos ei olekaan koskaan raskaana? 

Vierailija
1431/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1432/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni muuten raskausaika! 

Miettikääs mitä kaikkea naiselle tapahtuu kehossa raskauden aikana.

Jalkakin voi kasvaa, voi kasvaa myös raskauden jälkeen, joko väliaikaisesti tai pysyvästikin.

Keho voi muuttua monin eri tavoin.

Mutta hei ystävät, mitäs sitten jos ei olekaan koskaan raskaana? 

Videolla on lapsi

Vierailija
1433/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä kiellät asiat ja tuputat itse kuitenkin ihan mitä haluat?

Olen itsekin skeptinen mutta hieman terveemmällä tavalla.

Pyytäisin että lukisit ja kuuntelisit ajatuksella, nyt sinä vain keskityt teilaamaan tieltäsi kaiken jotta pääset harjoittamaan skeptisyyttäsi.

Sinä et kuuntele joten kanssasi on mahdotonta olla vuorovaikutuksessa ja se kieltämättä harmittaa koska aihe kiinnostaa.

Kivoja ajatuksia sinulla siltikin!

Yritän olla ajattelussani systemaattinen ja käyttää sellaisia epistemologisia työkaluja, joita voin soveltaa kaikissa vertailukelpoisissa tilanteissa. Jos ilman analyysia uskon suoraan sen, mitä sinä minulle kerrot (tai pikemminkin oman tulkintasi siitä, mitä oikeastaan tapahtui), joudun systemaattisuuteen pyrkimisen nojalla uskomaan, että meedio sai yhteyden jonkun kuolleeseen sukulaiseen, astrologi ennusti jonkun tulevaisuuden täsmälleen oikein, joku oli yötä oikeassa kummitustalossa, joku tuli ufon sieppaamaksi, joku pääsi Alla hin armosta eroon alkoholismista ja joku astraalimatkaili dmt-päissään kahdeksannessa ulottuvuudessa.

Minä "kuuntelen", tarkemmin sanottuna luin jokaisen sanan jonka kirjoitit, mutta en missään olosuhteissa tule hyväksymään kenenkään ihmisen kertomaa, yliluonnollisia tai muita täysin poikkeuksellisia elementtejä sisältävää tarinaa (tai pikemminkin heidän tulkintaansa tarinasta) ilman oikeita todisteita. En, vaikka kertoja olisi vaimoni, lapseni, äitini, paras kaverini, Suomen presidentti tai Neil deGrasse Tyson.

Vierailija
1434/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ne kriteerit on tuota luokkaa, niin en kyllä ihmettele enää yhtään että jotkut jostain ihmeparantumisista paasaa. "Minulta tuli nenästä verta j

youtubevideon sijaan voisit näyttää hoitavien lääkäreiden kirjatut lausunnot diagnoosista eteenpäin. 

No mitäpä luulet haluaako lääkäri menettää työnsä jos kaikki kääntyykin sairauksissaan Jumalan puoleen?

Vierailija
1435/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenpaisumus on tapahtunut oikeasti. Asiasta on olemassa tieteellistä tutkimusta.

Ja eikös sen Noakin Arkin jäännöksetkin löytyneet Araratin vuorelta?

Ei.

Löytyi.

No ei todellakaan löytynyt. Mennyvittuun jo trollaamasta.

Löytyi. Araratin vuoristolta löytyy myös ankkurikiviä.

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-ss&sca_esv=0314…

Uskomatonta kuinka ihmiset hyväuskoisia ja ihan kepillä ohjattavia kun se iskostaminen aloitetaan lapsena. Ihan mikä tahansa humpuuki käy uskomusten vahvistamiseksi 

Vierailija
1436/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jalka kasvaa https://www.youtube.com/shorts/fTaTO1FMyek

Tuo näyttää juuri sellaiselta taikatempulta, josta puhuin. Kuva on turhan sumea ja ukkelin pää pyörii juuri siinä kohtaa, joka olisi kaikkein oleellisinta nähdä, mutta mielestäni myös tytön ilme ja reaktiot asiaan viittaa siihen, että hänet on valmennettu olemaan tempussa mukana.

Tietenkään ei voi tietää ilman dokumentointia, mutta tuo on vilpitön ensireaktioni.

Vierailija
1437/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä synnyit? Miksi? Mikä sinä olet? Mistä tulet js mihin menet?

Perustele.

Kasvoin äitini kohdussa ja tulin ulos hänen emättimensä läpi, koska isäni ja äitini harrastivat seksiä ilman ehkäisyä, joka mahdollisti hedelmöittymisen. Olen Homo sapiens -lajiin kuuluva nisäkäs. Olen lähtöisin Turun saaristosta, asun nyt Hämeessä ja lähden muutaman päivän päästä lomamatkalle Pohjanmaalle.

Kiva, entäs kun kuolet meetkö helvettiin vai taivaaseen?

Kummastakaan ei ole näyttöä. Ne ovat niitä luulevaisten juttuja. Niitä, jotka ovat heille iskostettu lapsesta lähtien.

Vierailija
1438/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei pakota meitä uskomaan itseensä koska rakastaa meitä niin paljon että on antanut meille lahjaksi vapaan tahdon uskoa mihin me ikinä haluamme uskoa.

Vapaus on rakkautta, vapaa ihminen on onnellinen koska hän saa olla oma itsensä ja hän on aina rakastettu Jumalan toimesta.

Jos minulla on joku sairaus, johon haen lääkäriltä apua, lääkärillä on tiedossa hoitovaihtoehdot A ja B, mutta hän kertoo, että sairauteen on hoito A eikä sanallakaan mainitse hoitoa B, olenko silloin vapaa valitsemaan noiden kahden hoitovaihtoehdon välillä?

Jumala toimii meidän jokaisen kautta, tarvittaessa hän kontrolloi meitä ja kaikki menee aina kuitenkin kuten Jumala halua

Jumalako se haluaa vai oisko se ihminen ihan itse?

Jumalako se haluaa vai oisko se ihminen ihan itse?

"Jumalako se haluaa vai oisko se ihminen ihan itse?"

No jos toinen haluaja on kaikkivaltias niin kumman halu mahtaa toteutua?

Vierailija
1439/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Parhain todiste raamatusta on juutalaisten palaaminen Israeliin ja Israelin valtion syntyminen. Ihminen joka on lukenut raamattua sen verran, että tietää tuosta asiasta, voi kaiken tapahtuneen perusteella todeta, että Jumalan sana on toteutunut maan päällä.

Itseään toteuttava ennuste se on. Ei muuta.

Se on tapahtuma, jota Lähi-idässä asuvat Allahiin uskovat ihmiset ovat vastustaneet kaikin mahdollisin voimin, sitä vastusti myös Turkki ja jopa Englanti. Silti pieni juutalainen kansa asutti tuon pienen maa-alueen, ase toisessa kädessä ja kuokka toisessa kädessä. Se on itsessään myös melkoinen ihme.

Eikös tuo allah ole sama kuin raamatun jumala?

Vierailija
1440/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käsi suoristuu https://www.youtube.com/shorts/zPgQFA7av0Y

Ennen/jälkeen röntgenkuvat? Varmaan löytyy nekin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme