Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se joku ihme jos on ulkomaalainen kumppani?

Vierailija
12.06.2021 |

Onko se häpeän asia, ettei ole löytänyt ketään omasta maasta?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli espanjalainen ja nyt on sutinaa ruotsalaisen kanssa. Asun Tukholmassa joten ei täällä tule noita suomalaisia niin paljoa vastaan.

Vierailija
42/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia. Itse olen jo sen ikäinen, että tulisi riitoja kulttuuri eroista. Kaverina ovat ok.

Mitä ne semmoiset kulttuurierot on josta tulee riitoja? Esim. jos nait toisen Eurooppalaisen niin ei siinä nyt kulttuurissa loppujen lopuksi hirveästi niitä eroja ole. Meillä esim. vietetään jouluaattona joulua Suomen tavoin ja joulupäivänä jatketaan juhlintaa brittien tavoin. Lapsille opetettu kummatkin kielet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellisia vuosia venäläisen vaimon kanssa takana jo 15. M44

Täällä myös onnellisesti edelleen yhdessä 19 vuotta Afrikan mantereelta kotoisin olevan puolison kanssa. N40

Mistäköhän johtuu että tuli mieleen heti ruma lihava nainen kun luin ton...

Ja mitenköhän tuli mieleeni tyhmä henkilö kun luin sinun kommenttisi...

Vierailija
44/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia. Itse olen jo sen ikäinen, että tulisi riitoja kulttuuri eroista. Kaverina ovat ok.

Mitä ne semmoiset kulttuurierot on josta tulee riitoja? Esim. jos nait toisen Eurooppalaisen niin ei siinä nyt kulttuurissa loppujen lopuksi hirveästi niitä eroja ole. Meillä esim. vietetään jouluaattona joulua Suomen tavoin ja joulupäivänä jatketaan juhlintaa brittien tavoin. Lapsille opetettu kummatkin kielet.

Ai Euroopan maissako ei suurempia kulttuurieroja? Ekana tulee mieleen, että aika monissa Euroopan maissa edelleen mies on naisen yläpuolella ja määräysvallassa, ja esimerkiksi rakastajat on miehille ok, kunhan asia ei tule vaimon silmille.

Muutamaa etelä-eurooppalaisen miehen ja suomalaisen naisen suhdetta seuranneena, toistuu aina sana ilmiö, että mies viilettää kavereiden kanssa yömyöhät ja naisen pitäisi pysyä kiltisti kotona, ja siitäkös sitten riidellään jatkuvasti.

Vierailija
45/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtiputaalla tai vastaavassa kylässä voi ollakin ihme. En tiedä, kun en sellaisessa asu.

Mikä tarkalleen ottaen mahtoi olla avauksesi pointti? Onko se sinulle ihme? Jos ei sinulle niin kenelle? Miksi se on heille ihme, onko sinulla siihen joku selitys/teoria?

Miten tähän liittyy häpeä? Seurustelin itse aikoinaan ruotsalaisen miehen kanssa, mistä minun olisi mahdollisesti pitänyt tuntea häpeää?

Vierailija
46/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Euroopan maissako ei suurempia kulttuurieroja? Ekana tulee mieleen, että aika monissa Euroopan maissa edelleen mies on naisen yläpuolella ja määräysvallassa, ja esimerkiksi rakastajat on miehille ok, kunhan asia ei tule vaimon silmille.

Muutamaa etelä-eurooppalaisen miehen ja suomalaisen naisen suhdetta seuranneena, toistuu aina sana ilmiö, että mies viilettää kavereiden kanssa yömyöhät ja naisen pitäisi pysyä kiltisti kotona, ja siitäkös sitten riidellään jatkuvasti.

Tiedän aika monta suomalaista miestä, jotka käyttäytyy noin...

Vierailija
47/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan sisällä suosituimmat maat tässä taitaa olla Ruotsi ja Iso-Britannia. Suomi-Viro pareja lienee myös paljon.

Ei myöskään kannata yleistää, että kaikki italiaanot on pettäjiä ja puolalaiset konservatiiveja.

Vierailija
48/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihtiputaalla tai vastaavassa kylässä voi ollakin ihme. En tiedä, kun en sellaisessa asu.

Mikä tarkalleen ottaen mahtoi olla avauksesi pointti? Onko se sinulle ihme? Jos ei sinulle niin kenelle? Miksi se on heille ihme, onko sinulla siihen joku selitys/teoria?

Miten tähän liittyy häpeä? Seurustelin itse aikoinaan ruotsalaisen miehen kanssa, mistä minun olisi mahdollisesti pitänyt tuntea häpeää?

En tiedä onko tää tosiaan joku syrjäseutujen juttu, että ulkomaalaisia kumppaneita pidetään ihmeellisenä. Ainakin suurissa kaupungeissa aivan normaalia, eikä kukaan ihmettele mitään. Onko nää ulkomaalaisia kammoksuvat niitä samoja tyyppejä, joille sateenkaarilipunkin näkeminen saa korvat sauhuamaan...

Vierailija
49/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tää tosiaan joku syrjäseutujen juttu, että ulkomaalaisia kumppaneita pidetään ihmeellisenä. Ainakin suurissa kaupungeissa aivan normaalia, eikä kukaan ihmettele mitään. Onko nää ulkomaalaisia kammoksuvat niitä samoja tyyppejä, joille sateenkaarilipunkin näkeminen saa korvat sauhuamaan...

Kyllä mua ainakin ärsyttää kun ei voi enää lainkaan käyttää minkäänlaista sateenkaareen viittaavaa kuviota missään yhteydessä, koska kaikki luulee nykyään että se merkkaa että haluan jotenkin erityisesti kohottaa ja ylistää HBTQxxx-liikkeen "arvoja". Vaikka haluaisin vain joskus laittaa jonkin sateenkaarikuvion esim kassiin koska kuvio on luonnostaan kaunis.

Vierailija
50/55 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut vetää herneen nenään mutta heitä itseään ei haittaa jos persulla on ulkomainen puoliso -> "tehkää kuten me sanomme, älkää tehkö kuten me teemme!"

Monenkö persun ulkomaalainen puoliso lorvii täällä kelan tuilla? Monenko niitten liitto on päättynyt kun o-lupa on tullut postissa?

Luulisin että aika sama prosentti kuin muiden ulkomaalaisista kumppaneista.

Harva tuontivaimo lorvii tuilla. Samaa ei voi sanoa naisten turkki iraki afrikka miehistä.

Mun Turkkilainen mies tienaa 150000 vuodessa.

Vierailija
51/55 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset avioituu yksilöinä eikä jonkun stereotyyppisen kulttuurin edustajana. Itsellä on amerikkalainen mies eikä kulttuurieroja juurikaan ole. Ne mitä on, on olleet ennemminkin hyviä eroja eikä huonoja. Mies on esim. selkeästi perhekeskeisempi kuin suomalaiset.

Vierailija
52/55 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole niinkään ulkonäöllisistä seikoista. Eri kulttuurista tulevilla sen sijaan on monesti liian vastakkainen arvomaailma ja kulttuurierot voimakkaat. Kulttuurierot voivat olla toki rikkaus mutta se että jossain kulttuureissa on normalisoitu alistaminen uskontoon ja kunniaväkivalta normalisoitu sekä rasismikorttia heilutellaan heti jos argumentit loppuvat kesken ovat asioita joiden vuoksi suosin suomalaisia. Kielimuuri voi myös olla. Muutoinkin tullut vastaan eri taustaisia ryhmiä jotka syrjivät kantaväestöä me-he-asettelulla mutteivät itse miellä sitä rasismiksi muuta väestöä kohtaan

Vierailija
53/55 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, siis kenen mielestä??

Itselläni ruotsalainen mies, eikä minua kiinnosta tippaakaan mitä muut ajattelevat! Miksi pitäisi kiinnostaa?

Valoja päälle nyt ja eläkää ylpeänä omaa elämäänne välittämättä muiden mielipiteistä :)

Vierailija
54/55 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään ulkonäöllisistä seikoista. Eri kulttuurista tulevilla sen sijaan on monesti liian vastakkainen arvomaailma ja kulttuurierot voimakkaat. Kulttuurierot voivat olla toki rikkaus mutta se että jossain kulttuureissa on normalisoitu alistaminen uskontoon ja kunniaväkivalta normalisoitu sekä rasismikorttia heilutellaan heti jos argumentit loppuvat kesken ovat asioita joiden vuoksi suosin suomalaisia. Kielimuuri voi myös olla. Muutoinkin tullut vastaan eri taustaisia ryhmiä jotka syrjivät kantaväestöä me-he-asettelulla mutteivät itse miellä sitä rasismiksi muuta väestöä kohtaan

On päivänselvää, että on vaikeaa yhteensovittaa elämää, jos toinen tulee savimajasta ja toinen kartanosta. Mutta ennemminkin tässä on kyse varallisuus ja koulutuseroista. Itse avioiduin varakkaan amerikkalaisen kanssa. Kulttuurieroa ei juurikaan ole, mutta onhan se eri asia, jos on kasvanut siten, että taloudenhoitaja kasvattaa eikä äiti ja itse on vähävaraisesta kodista.

Vierailija
55/55 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kyllä britti- tai skottimies kelpaisi!

Brittejä ja skotteja löytyy ihan kaikissa etnisyyksissä.

Indeed! Kaikilla on subjektiivinen oikeus luokitella itsensä britiksi tai skotiksi, jos siltä tuntuu. Se että on syntynyt väärään etnisyyteen ei saa olla rajoite.