Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko TK-lääkäriin mennä useasta eri ongelmasta? Jos niitä on tyllin 10?

Vierailija
12.06.2021 |

Mulla on iho-ongelmia, patteja siellä täällä, kipuja ja kaikkea. Haluaisin että kaikki selvitetään, mutta pitävätkö hulluna minua? Työterveys ei näitä varmaan tsekkaa, mutta moni asia häiritsee nyt yhtaikaa ja paljon. Kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta ilmoita jo aikaa varatessa että on monta asiaa, tarvitaan tupla-aika. Pienillä paikkakunnilla yleensä onnistuu.

Vierailija
2/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi tarvitset kokeneen lääkärin, kesäaikaan on hyvin mahdollista päätyä kandidaatin vastaanotolle. Ei millään muotoa pahaa sanaa heistä, mutta moniongelmainen potilas on ymmärrettävästi joskus kokemattomalle mahdoton pala purtavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Voi olla tosiaan, että kaikki johtuu vaikka samasta sairaudesta joka nyt jyllää kropassani. Mutta kovin olen huolissani. Pitää varata aika ja pyytää oikea lääkäri.

Vierailija
4/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen.

Vierailija
5/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on työterveys, niin et pääse terveyskeskukseen. Näin ainakin itselleni tk:sta sanottiin.

Vierailija
6/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tk- lekuri sanoi, että täytyy varata uusi aika, kun kysyi, voinko kertoa toisesta ongelmasta.

Vierailija
7/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niin kovin riippuu siitä, mikä se toinen ongelma on. Itse lääkärinä terästäydyn kun kuulen tuon, koska usein se "toinen" ongelma on itse asiassa se, mikä potilaan vastaanotolle ajoi, mutta hän ei vain kehdannut/pystynyt aloittamaan siitä. Ainakin kuuntelen alkuun mistä on kyse. Jos se on jokin sellainen asia mikä vaatii paneutumista, uusi aika on fiksuinta, muuten päivän aikataulu menee reisille ja se taas ei ole reilua muita potilaita kohtaan.

Vierailija
8/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ilmoita jo aikaa varatessa että on monta asiaa, tarvitaan tupla-aika. Pienillä paikkakunnilla yleensä onnistuu.

Onnea sinne ! Meillä ei TK edes soita takaisin näin ainakin vielä viime kuussa saati että sieltä saisi aikaa.

Oli pakko avautua, pahoittelen.

Vierailija
9/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt ihan älytöntä resurssien tuhlausta, jos ei voi samalla kerralla kertoa jokaista vaivaa. Nehän voi ihan hyvin liittyä kaikki yhteen.

Ei ole mitään järkeä varata viittä eri aikaa viideltä eri lääkäriltä, jotta voi kertoa mahdollisesti saman sairauden jokaisen oireen eri lääkärille. (Oikea) diagnoosi pitkittyy tai voi jopa jäädä tekemättä, ja taas rampataan lisää lääkärissä.

Toki on hyvä pyytää tupla-aika kun varaa aikaa, mutta todella lyhytnäköistä julkiselta terveydenhoidolta, jos sellaista ei saa.

Vierailija
10/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Voi olla tosiaan, että kaikki johtuu vaikka samasta sairaudesta joka nyt jyllää kropassani. Mutta kovin olen huolissani. Pitää varata aika ja pyytää oikea lääkäri.

Korona kannattaa mainita ja että haluaa nimenomaan oikealle lääkärille.

Yleislääkäri

Vierailija
11/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tk- lekuri sanoi, että täytyy varata uusi aika, kun kysyi, voinko kertoa toisesta ongelmasta.

Tyypillistä kuntien touhua. Kaikki ongelmasi ovat kunnan ja kunta ollaan me kaikki.

Vierailija
12/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Porvoossa voi.

Vierailija
13/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummolla oli 5 vaivaa ja piti tilata eri ajat.

5 labrakäyntiä ja 3 röntgenkäyntiä ja huonosti liikkuvana taksillar joka keikka.

Sotelle olis tässä työsarkaa.

Verorahojen tuhlausta.

Vierailija
14/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minsaa aikaa.