Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko NAKKE-lehteä?

Vierailija
12.06.2021 |

Oli lapsuudessani melkein yhtä suosittu kuin Aku Ankka. Mutta kun Akun tietävät kaikki, nekin jotka eivät sitä ole aikoihin lukeneet, Nakke tuntuu unohtuneen täysin.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

"Aku Ankka tyrkyttää lapsille meille vierasta kulttuuria ja ihailee riistokapitalismia(Roope)"

Ja sitähän se teki ja tekee. Kyllä amerikkalaiset voittivat propagandasodan ihan 6-0. 

Suomalaisetkin - varsinkin nuoret- oli ostettavissa purukumilla, sukkahousuilla, akkareilla ja saippuaoopperoilla. Syntyi ikäluokat jotka ihailivat yli kaiken amerikkaa, olivat itse sellaisia wanna-be jenkkejä. Fiftareita ja diinareita. Olihan se koomista. Mutta ymmärrettävää, kiiltävä ja kimalteinen viehättää enemmän kuin paskanruskea arkisuus.

Tämä osa nuorisoa kasvoi ja kasvatettiin kuluttajiksi ja veronmaksajiksi ja purukuminjauhajiksi. Heidän ikäpolvestaan ihan muut on niitä luonnonsuojelun pioneereja, suomi-klassikkojen tekijöitä, tutkijoita ja keksijöitä. 

Ne diinari- ja fiftarijoukot muuten katosi todella nopeasti, yhtäkkiä yhtenä kesänä niitä ei näkynyt missään. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuinka moni Keravan ja Vantaan prsyistä on entisiä diinareita. Veikkaan että aika moni.

Vierailija
42/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan Ville Vallaton - lehteä?

Se oli 70-luvulla, kun siinä oli hänen vanhemmillaan vesipatja. Ihmettelin, mikä se semmoinen on ja 80-luvulla ne tulivat Suomessakin muotiin.

Oli kyllä turhin patja ikinä. Helvetin huono nukkua ja nussimisesta ei tullut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko kukaan Action Forcea? Katti Matikainen oli kans muistaakseni, Villivarsa on jo loppunut, Hevoshullu on vielä olemassa.

Vierailija
44/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko kukaan Action Forcea? Katti Matikainen oli kans muistaakseni, Villivarsa on jo loppunut, Hevoshullu on vielä olemassa.

Siis Katti-Matti ei Matikainen.

Vierailija
45/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan floppilehteä nimeltä Toni Poni? Ensimmäinen lehti jaettiin ilmaiseksi varmaan koko suomelle ja taisi sen jälkeen ilmestyä tasan yksi lehti. Muistaakseni joku miljonääriperijä tuhlasi siihen koko pappansa omaisuuden. Paskaa piirrosjälkeä ja onnettomat tarinat.

Vierailija
46/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katti-Matin muistan, mutta jostain tuttu on myös nimi Katti Matikainen.

Vierailija
47/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni sai lahjaksi Aku Ankan tilauksen. Koska perheeseen ei haluttu tilata kahta samaa lehteä, minä sain Naken. Olin siitä katkera koko lapsuuteni.

Olisitko siis halunnut, että teille tulee kaksi kappaletta Aku Ankkaa joka viikko? 

Vierailija
48/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

"Aku Ankka tyrkyttää lapsille meille vierasta kulttuuria ja ihailee riistokapitalismia(Roope)"

Ja sitähän se teki ja tekee. Kyllä amerikkalaiset voittivat propagandasodan ihan 6-0. 

Suomalaisetkin - varsinkin nuoret- oli ostettavissa purukumilla, sukkahousuilla, akkareilla ja saippuaoopperoilla. Syntyi ikäluokat jotka ihailivat yli kaiken amerikkaa, olivat itse sellaisia wanna-be jenkkejä. Fiftareita ja diinareita. Olihan se koomista. Mutta ymmärrettävää, kiiltävä ja kimalteinen viehättää enemmän kuin paskanruskea arkisuus.

Tämä osa nuorisoa kasvoi ja kasvatettiin kuluttajiksi ja veronmaksajiksi ja purukuminjauhajiksi. Heidän ikäpolvestaan ihan muut on niitä luonnonsuojelun pioneereja, suomi-klassikkojen tekijöitä, tutkijoita ja keksijöitä. 

Ne diinari- ja fiftarijoukot muuten katosi todella nopeasti, yhtäkkiä yhtenä kesänä niitä ei näkynyt missään. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuinka moni Keravan ja Vantaan prsyistä on entisiä diinareita. Veikkaan että aika moni.

No, tuskinpa Aku diinari- ilmiötä aiheutti.

Vierailija
49/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli Pikku-Kakkosen kissahahmo, jota esitti joku viehkeä nuori nainen, isitkin katsoi lasten kanssa telkkaria. Samoin kun tuli Ansa ja Oiva, kaikki isit oli telkkarin äärellä ihan tarkkana. Oivasta viis, mutta Ansa. 

Vierailija
50/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli Pikku-Kakkosen kissahahmo, jota esitti joku viehkeä nuori nainen, isitkin katsoi lasten kanssa telkkaria. Samoin kun tuli Ansa ja Oiva, kaikki isit oli telkkarin äärellä ihan tarkkana. Oivasta viis, mutta Ansa. 

Mitenniin Oivasta viis? Sillähän oli hyvä miespylly!

T: Isäukko

Vierailija
51/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, onhan meitä joka junaan. 

Vierailija
52/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin nyt kun muistutit. Tulipa haikea fiilis.

Vierailija
53/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, onhan meitä joka junaan. 

Se on kiva että sinäkin olet meikäläisiä. Tuletko kyläilemään joskus kun vaimo on poissa?

Vierailija
54/72 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko "Tasmanian tuholainen" Nakessa ? Silloin aikoinaan tosi pelottava hahmo minulle . 

Vierailija
55/72 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni sai lahjaksi Aku Ankan tilauksen. Koska perheeseen ei haluttu tilata kahta samaa lehteä, minä sain Naken. Olin siitä katkera koko lapsuuteni.

Olisitko siis halunnut, että teille tulee kaksi kappaletta Aku Ankkaa joka viikko? 

Mun luokkani suosituimman tytön perheessä, varakas kuljetysyritys, kaikille kolmelle tyttärelle tuli oma AA. Ja vielä kissalle oma. Tämä täyttä totta, ei läppää. Vannon. 🤚

Vierailija
56/72 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun luokkani suosituimman tytön perheessä, varakas kuljetysyritys, kaikille kolmelle tyttärelle tuli oma AA. Ja vielä kissalle oma. Tämä täyttä totta, ei läppää. Vannon. 🤚

Mutta koiralle ei? Epistä. 

Vierailija
57/72 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mummolle tuli pirkka ja vaarille jallu.

Vierailija
58/72 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on ihan lapsellisia lehtiä. Conan sarjakuvat on kovia.

Conan oli satanistista paskaa.

Vierailija
59/72 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Paljon suoraviivaisempia tarinoita kuin aikansa Aku Ankka, joka oli hetkittäin varsin tasokasta satiiria.

Disney ja satiiri? Eipä ensimmäisenä tulisi mieleen yhdistää nuo.

Vierailija
60/72 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen lopulla paljastui, että Satu oli kuulunut Nakke-kerhoon, kun nimi löytyi vanhasta lehdestä. Aika paljon revittiin siitä huumoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän