Muistatteko NAKKE-lehteä?
Oli lapsuudessani melkein yhtä suosittu kuin Aku Ankka. Mutta kun Akun tietävät kaikki, nekin jotka eivät sitä ole aikoihin lukeneet, Nakke tuntuu unohtuneen täysin.
Kommentit (72)
Looney Tunes:in(?) hahmo Nakke Nakuttaja
Muistan. Meillä ei jostain syystä tykätty siitä yhtä paljon kuin Akusta. Muistatkos Pellefantin? Sellainenkin lehti oli.
Muistan lukeneeni Nakke-lehtiä paikallisen hammashoitolan odotushuoneessa. Meille tuli Aku Ankka.
Paljon suoraviivaisempia tarinoita kuin aikansa Aku Ankka, joka oli hetkittäin varsin tasokasta satiiria.
Isosiskoni sai lahjaksi Aku Ankan tilauksen. Koska perheeseen ei haluttu tilata kahta samaa lehteä, minä sain Naken. Olin siitä katkera koko lapsuuteni.
Minulle tuli Maailman vahvin nalle ja Maija Mehiläinen
Minäkin muistan lapsuudestani ja nuoruudestani Nakke-lehden. Se tuli minulle tilattuna vuosina 1987-1992. Kaikki tilatut lehdet ovat vieläkin tallessa ja hyväkuntoisinaomissa Nakke-kansioissaan. Olin niistä hyvin tarkka: niitä luettaessa ei syöty eikä juotu mitään. Ei tullut kuuloonkaan, että joku tahmanäppi vuoraisi minun Nakke-lehtiäni voileivillä ja niiden leikkeleillä. Mutta vaikka pidinkin kovasti Nakke-lehdistäni ja vahdin niitä kuin haukka, en ole lukenut niitä ainakaan 25 vuoteen. Siellä ne pölyttyvät lapsuudenkotini kirjahyllyssä.
Minne katosi Nakke Nakuttaja?
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Meillä ei jostain syystä tykätty siitä yhtä paljon kuin Akusta. Muistatkos Pellefantin? Sellainenkin lehti oli.
Pelle Fantti oli yksi niistä, joita vasemmistolaiset tyrkyttivät Aku Ankan sijaan. Toinen oli Bamse/Maailman vahvin Nalle.
Aku oli pahaa amerikkalaista hapatusta.
Meille tuli sekä Aku että Nakke! Pankaa paremmaksi!
Koska se Nakke Nakuttaja lakkasi ilmestymästä?
Putte Possu, Kelju K Kojootti, Repe Sorsa, Viiksivallu... Keitä niitä olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Oliko se joku p ornolehti?
Nimestä päätellen ainakin.
Aku Ankalla on jotenkin dynaamisempi toimitus kuin Nakella, joka vain julkaisi sarjakuvia, monet niistä vuosikymmenten takaa.
Vaikka AA:ssakin riitti ennenvanhaan paljon hahmoja, oli Taavia, Mobya, Hiawathaa, Matami Mimmiä, niin Nakessa niitä oli ihan häkellyttävän paljon.
Naken, Puten, Väiskin ja Repen lisäksi ainakin:
Tipi ja Sylvesteri
Kelju K. Kojootti ja Töötöt
Hekku Kanahaukka
Anselmi Panda ja Kalle Kukko
Vikke Vauva
Pekka Pulu
Ville Viluinen
Assburger kirjoitti:
Looney Tunes:in(?) hahmo Nakke Nakuttaja
Mutta lehdessä oli aina myös muista tyypeistä kertovia sarjakuvia. Olikohan Väiski Vemmelsääri, Repe Sorsa, Kelju K Kojootti, Anselmi Panda, en ole satavarma, mutta tuntuu että nuo ainakin siinä lehdessä esiintyivät. Olikohan nuo sitten kaikki myös Looney tunesista?
Lapsuudessani 1970-luvulla aika suosittu taisi olla tuo lehti.
Hakki lehti eli Mike, der Taschengeldexperte.
"Aku Ankka tyrkyttää lapsille meille vierasta kulttuuria ja ihailee riistokapitalismia(Roope)"
Vieläköhän Hevoshullu ilmestyy? Muistan sennimisen lehden 1980-luvulta. Itsekin selailin sitä joskus kirjastossa.
Nehän on ihan lapsellisia lehtiä. Conan sarjakuvat on kovia.
Nakke muistoissamme, eli hyvin muistan. Yksi suosikeistani oli Aku Ankan joulumanteli, siitä alkoi minun joulu, virallisesti.
Muistan. Meillä kyläkaupassa (vanhempieni kauppa siis) myytiin ko. lehteä.
Enpä ole ajatellu sitä varmaan 2000 luvun aikana kertaakaan 🤩