Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä makeista (tai makeisia) kaipaat menneisyydestä?

Vierailija
12.06.2021 |

Kaipaan itse ajoittain ihan mahdottomasti Lola-suklaapatukkaa, jonka valmistus lopetettiin vuosikymmeniä sitten. Sitä on moni toivonut takaisin, mutta ainakaan toistaiseksi ei niin ole tapahtunut.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki-ChupaChups. :(

Niitä on muutenkin tosi heikosti tarjolla, aina ne samat tylsät hedelmämaut, ja osa täyteläisistä mauista on uusittu pilalle (esim. mansikka-kermaa ei saanut vuosiin, tilalla joku vadelma-jogurtti, enkä ole löytänyt enää banaani-suklaatakaan). 

Spice Girlsin persikkamaku oli tosi hyvä myös, samoin koko tikkarin idea: päällinen läpinäkyvä, jonka alla pikkuinen printti jostain jäsenestä, itse tikkari hedelmäisen persikkainen ja sisällä vielä purkka. Myytiin näyttävissä foliopakkauksissa sekä hienoissa peltirasioissa, jokaisessa yksittäispakkauksessa tuli mukana keräilytarra. Mitään tämmöistä pientä kivaa ei ole nykypäivän lapsille. 

Vierailija
122/130 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanted suklaapatukka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anis- ja tervatäytteinen Pastirol. En käsitä, miksi ihmeessä ne poistettiin.

Niin nämäkin vielä! Ihania! Mä en kohta kestä! Mä HALUAN takaisin vanhaan hyvään aikaan! Karkit oli parempia, musiikki oli parempaa, oli kirjekavereita ja luettiin suosikkia, sinäminää ja reginaa. Oli teinikalenteri ja tutuille lähetettiin terkkuja säviksessä toivebiisin kera. Ruotsin risteilyt oli luksusta Elämä oli niin ihanaa!

Vierailija
124/130 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anis- ja tervatäytteinen Pastirol. En käsitä, miksi ihmeessä ne poistettiin.

Niin nämäkin vielä! Ihania! Mä en kohta kestä! Mä HALUAN takaisin vanhaan hyvään aikaan! Karkit oli parempia, musiikki oli parempaa, oli kirjekavereita ja luettiin suosikkia, sinäminää ja reginaa. Oli teinikalenteri ja tutuille lähetettiin terkkuja säviksessä toivebiisin kera. Ruotsin risteilyt oli luksusta Elämä oli niin ihanaa!

Kaikkea ei voi saada, mutta edes noi vanhan ajan karkit! HOHOI! Karkkitehtailijat huomio! Tarttukaa loistavaan bisnes-ideaan ja ottakaa vanhat reseptit käyttöön! Yleisön pyynnöstä!

Vierailija
125/130 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazerin kovat Ananas-karkit, joita sai ruotsinlaivoilta.

Ohhoh, tulipa vahva muistikuva näistä vaikka olen syönyt vain kerran elämässäni kaverin kotona 1990-luvun loppupuolella. Olivat sinisessä pyöreässä peltirasiassa, jossa oli ananaksen kuva päällä. Itse karamellit olivat pyöreitä, keltaisia ja niissä oli päällä kapeita tummanruskeita tai mustia viiruja. Muistan pitäneeni kovasti.

Eikö näitä enää saa 😨

Vierailija
126/130 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Wiener Nougat kaipailijat ovat nähneet uutisen, että Fazer on muuttanut palmuöljyn takaisin kaakaovoiksi?

Vierailija
127/130 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue koko seitsensivuista ketjua, joten tämä on ehkä sanottu jo monta kertaa, mutta Kilt. Jääsuklaa. Sitä oli 80-luvulla ja taisi olla vielä 90-luvullakin.

Vierailija
128/130 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä merkkiä, mutta sellaisia alkoholilla maustettuja konvehteja oli, koostumus erilainen kuin fazerin litkukonvehdeissa, kiinteämpi. En muista käärepaperista kuin että siinä oli violetti pallo ja kait kjllan väristä myös

Vierailija
129/130 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keltainen salmiakkiaski (parasta salmiakkia ikinä!) Bonbon korvavaikku pussi (saa tikkareina, mut pussia kaipaan. Salmiakki chuba chups, reilu satsi, känkkäränkät ja spice girls tikkarit

Vierailija
130/130 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jo sanottu mutta: Jambo.