Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin yli 200e psykiatrille siitä että kertoi asioita jotka jo tiedän

Vierailija
12.06.2021 |

Olen kuulema ylikiltti ja mielyttämistarpeinen. Ei tullut yllätyksenä. Tästä maksoin yli 200e Terveystalolle.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista apua odotit?

Vierailija
2/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä psykiatrien luo. Ovat ahneita ja eivät tiedä paljoakaan asioista. Ovat itsekin sekopäitä, jopa enemmän kuin potilaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko maksanut enemmän, jos psykiatri olisi kuvaillut sinua älykkääksi, hurmaavaksi ja lahjakkaaksi ihmiseksi? Olisit saanut enemmän rahoillasi?

Psykiatri muuten harvoin kuvaa kenenkään ominaisuuksia yhden tapaamisen perusteella. Hänet on koulutettu etsimään ongelmia ja sairauksia. Kun hän on niitä löytänyt, hän antaa ilmiölle nimen (dg) ja yrittää hoitaa sitä.

Olen psykiatri.

Vierailija
4/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea psykologiaa itse niin ei tarvitse istua jonkun tantan kanssa pienessä huoneessa. Opit myös analysoimaan ihmisiä ympärilläsi.

Vierailija
5/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin yli tonnin siitä, että kuulin jalkani murtuneen. Tiesin sen kyllä ennen kuvaustakin. En silti koe, että raha meni hukkaan. 

Vierailija
6/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit? Tarvitsetko lausunnon?

Pääsitkö eteenpäin?

Siksihän sinne mennään, että epäilee tai tietää tarvitsevansa psyykkistä apua tai diagnoosia.

Vierailija
7/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen psykiatrin olisi pitänyt sanoa? Jotain valheitako? Vai kenties: "Tässä sinulle taikapilleri, joka poistaa kaikki ongelmasi?"

Vierailija
8/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun olin psykiatrilla hän suoraan myönsi siteeraavansa naistenlehtiä kommentoidessaan tilannettani. Eli ei siellä mitään suuria totuuksia ole mitä et itse saisi selville hakemalla tietoa. Ei ehkä kuitenkaan pelkästään naistenlehdistä kannata hakea.

Vierailija
9/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin yli tonnin siitä, että kuulin jalkani murtuneen. Tiesin sen kyllä ennen kuvaustakin. En silti koe, että raha meni hukkaan. 

itse maksoin n 196 euroa että sain polveen tekonivelen. Sairaalapäivät ja tais ploklinikka jotain maksaa mutta halvalla tuli polvinivel. Kiitos yhteiskunnan. 

Vierailija
10/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko maksanut enemmän, jos psykiatri olisi kuvaillut sinua älykkääksi, hurmaavaksi ja lahjakkaaksi ihmiseksi? Olisit saanut enemmän rahoillasi?

Psykiatri muuten harvoin kuvaa kenenkään ominaisuuksia yhden tapaamisen perusteella. Hänet on koulutettu etsimään ongelmia ja sairauksia. Kun hän on niitä löytänyt, hän antaa ilmiölle nimen (dg) ja yrittää hoitaa sitä.

Olen psykiatri.

Jos sairaalassa saa ns. psykiatrista apua (vaikea sairaus läheisellä), niin millainen henkilö sitä apua antaa? Psykiatrinen sairaanhoitaja, psykologi vai psykiatri?

Vierailija
11/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrille mennään kun mieli falskaa. 

Vierailija
12/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit sitten kiltisti miellyttämässä psykiatria ja hänen kukkaroaan.

Vierailija
13/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin melkein 300 € siitä, että jouduin itse kertomaan psykiatrille ajatuksiani siitä, mikä mua voisi vaivata :D

Aspergeria ei tunnu tunnistavan kukaan psykiatri. 

Vierailija
14/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin melkein 300 € siitä, että jouduin itse kertomaan psykiatrille ajatuksiani siitä, mikä mua voisi vaivata :D

Se kun onkin neurologin hommia.

Vierailija
15/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska se kuuluu neuropsykiatrian osaamisalaan ei psykiatrian. Menet neuropsykiatrille niin se osaa sanoa jotain.

Vierailija
16/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen psykiatri.

Kirjoituksen ydin ei tainnut aueta.

Vierailija
17/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa edes jotain tuollaista diagnoosia itsestäni ja keinoja pärjätä sen kanssa.

Mutta sain vain kyselyitä siitä millaista apua haluaisin ja jotain "no mutta sullahan menee hyvin" -kommentteja kun kerroin voivani paskasti, mutta kuitenkin opiskelen. Ja lopulta todettiin ilmeisesti ettei mun kannata käydä paikalla ollenkaan kun uutta aikaa ei ole tippunut. Sinänsä kyllä samaa mieltä että tuossa kyseisessä paikassa olo oli ajanhukkaa kun masennuskin koitettiin kääntää positiiviseksi tyylillä "ehkä se auttaa niin ettet ole ainakaan tehnyt uhkarohkeita asioita joista voisi olla vahinkoa". Uskomatonta ammattitaitoa.

Vierailija
18/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen psykiatrin olisi pitänyt sanoa? Jotain valheitako? Vai kenties: "Tässä sinulle taikapilleri, joka poistaa kaikki ongelmasi?"

Mikä apu sitten on kertoa, että "olet tällainen, se tekisi 200e"? Eikö tarkoitus olisi sitten etsiä ratkaisuja mitä tehdä asialle, tai miten pärjätä noista persoonallisuuspiirteistään huolimatta tai niiden kanssa? 

Vierailija
19/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun onkin neurologin hommia.

Lapsilla sen toteaa neurologi, mutta aikuisilla neuropsykiatri.

Vierailija
20/23 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen psykiatri.

Jos sairaalassa saa ns. psykiatrista apua (vaikea sairaus läheisellä), niin millainen henkilö sitä apua antaa? Psykiatrinen sairaanhoitaja, psykologi vai psykiatri?

Kaikki , mutta hoitajat on eniten potilaan kanssa tekemisissä. Lisäksi on eri terapeutit esim. kuvataide- , musiikki- ja toimintaterapeutit.