Kun 11 kk ikäinen saa raivareita!
Meidän 11 kk ikäinen saa oikeita raivokohtauksia, itkee, karjuu, huutaa kun joudun laskemaan hänet hetkeksikin sylistäni. Aamut huutaa siitä lähtien kun herää ja illat noin klo 19 lähtien siihen asti, että saan hänet nukkumaan. Muutoinkin hän kitisee pitkin päivää, on väsynyt, mutta ei nukahda (ja ollaan kokeiltu kaikki mahdolliset keinot).
Alan olla totaalisen väsynyt tähän, vihaan kohta koko lasta ja huudan hänelle nykyään hyvin herkästi, tiedän tekeväni väärin, mutta en jaksa enää...
Olen monet illat ja aamut yksin lasten (esikoinen 3 v.) kanssa, kun mieheni tekee 3-vuorotyötä, joten apu on vähässä.
Ärsyttää myös se, että kun vieraat jututtavat vauvaa, niin hän nauraa ja hymyilee vaan, mutta ootappas kun olen taas yksin...:(((
Kommentit (6)
oliskohan " tylsyyttä" ????
mulla tyttö joka on 7,5kk ja kun ollaan oltu pidempää kotona kaksin (siis mies töissä) ja ei olla käyty ulkona tai ei oo ollu vieraita, pari päivää voidaan olla kotona mut sit alkaa kitinä!!! omat lelut ei kelpaa, unet ei maistu.. kaikki ob sit tytöllä huonosti!! eli kaipaa tekemistä ja vauhtia!!
...näinhän meidän päivät menevät aina silloin kun sisällä ollaan, eli minä makaan lattialla ja lapset leikkii vieressä ja mun päällä (?). Tämä on ainoa keino saada " vauva" viihtymään...heti kun nousen ylös ja häivyn näköpiiristä alkaa huuto, huoh.
Olen yrittänyt antaa mieluisia leluja siksi aikaa kun hoidan esikoisen iltapisut ja -pesut, mutta ei. Kokeillut laittaa syöttötuoliin ja vessaan kanssamme, että näkisi paremmin, mutta ei. Siis monet asiat on kokeiltu -kaikki mitä mieleeni juolahtaa, mutta ei.
ap
Vierailija:
Lapsi vaan huutaa lattialla jos huutaa. Sylihiiri ei saa olla.. Anna leluja tai lastenkirjoja.. Keksi lapselle jotain puuhaa. Yksi keino vierottaa vauva sylistä on että menet makaamaan lattialle seuraksi. Simppeli homma! Laipsi saa seuraa susta ja tottuu tekemään lattialla kaikkea.Jos lapsi on ilonen kun on muita ihmisiä niin voisko olla mahdollista että sun kanssa oleminen nostaa lapselle paniikin ja lapsi hermostuu koska et itse viihdy lapsen kanssa?
Ota jotenkin itsellesi vapaata, vaikka viikonloppuisin.
Auttaisko kukkuu- peli? Naurata lasta oikein kunnolla. Peitä ensin kasvosi lapsen edessä ja kun on tottunu leikin ideaan niin voit kurkata tuolin takaa, oven raosta..
Meillä lapsi on 10 kk ja välillä tulee ikävä eri huoneessa jos menen vaikka kahvin laittamaan ja se konttaa itkien perässä. Mutta ei se itku sitä haavota! Syliin pääsee kun kerkee keittiöön mun luokse.
Älä vihaa lasta. Se vaan rakastaa sua ja olet sille tärkeä. Ajattele miten ihana sitä on pitää sylissä; kohta se on kun meijän esikoinen, ehdotat pusua tai halia ja se sanoo " Ei!" Ja kääntyy katteleen Muumeja..
Kyllä se ohi menee!!
3
Lapsi vaan huutaa lattialla jos huutaa. Sylihiiri ei saa olla.. Anna leluja tai lastenkirjoja.. Keksi lapselle jotain puuhaa. Yksi keino vierottaa vauva sylistä on että menet makaamaan lattialle seuraksi. Simppeli homma! Laipsi saa seuraa susta ja tottuu tekemään lattialla kaikkea.
Jos lapsi on ilonen kun on muita ihmisiä niin voisko olla mahdollista että sun kanssa oleminen nostaa lapselle paniikin ja lapsi hermostuu koska et itse viihdy lapsen kanssa?
Ota jotenkin itsellesi vapaata, vaikka viikonloppuisin.