Tarjottiin kahta työtä mutta en osaa tehdä valintaa
Toinen olisi ihan perus toimistotöitä Mehiläisessä. Työaika me-pe klo 8-16, palkka ok, työskentelyä olisi pääsääntöisesti yhdessä Mehiläisen toimipisteessä mutta satunnaisesti myös toisen Mehiläisen pisteessä, saisin oman työhuoneen. Olen kuitenkin kuullut Mehiläisestä myös huonoa. Työ olisi toistaiseksi voimassaoleva.
Toinen paikka olisi Hr-assarina vuokrafirmassa. Pääsisin tekemään vuokrafirmaan työhaastatteluita, työsoppareita yms. Ja tämä kiinnostaa minua enemmän MUTTA koska minulla ei ole koulutusta rekrytointiin eikä mitään kokemusta niin aloittaisin työkokeilulla, eli ilmaistöillä. Niitä kestäisi noin 1-6 kk, ja sen jälkeen työnantaja katsoo, että olenko pätevä ja saanko jatkaa. Jos jatkuu niin työ olisi toistaiseksi voimassaoleva. Työmatka on molemmissa työsuhteissa 50 km, mutta tässä työssä pitäisi kulkea ilmaiseksi töihin, ja bensan hintakin on nykyään kallista. Olisi käytännössä kädestä suuhun elämistä.
Todella turhauttavaa, kun toinen näistä kiinnostaa enemmän mutta sitten pitäisi tehdä ilmaiseksi alkuun töitä, ja millä rahalla kuljen edes tuon matkan jos palkkaa ei tule? Turhauttaa tää asioiden vaikeus, kohta en ota kumpaakaan työtä, ja karenssia ei tule kun itse olen töitä hakenut ei ole työkkäri tarjonnut. Tämä siis selvyydeksi koska eiköhän joku tule karenssi kortin lyömään pöytään vaikka tämän lukisikin. Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, että karenssia ei tule jos itse on hakenut jotain työtä, eikä ota sitä vastaan, ei ole ainakaan minulle tullut. Luottaminenkin työelämässä nykyään niin vaikeeta, että en edes tiedä uskallanko ottaa työtä vastaan. Opinko mitään? On meinaan sen verran hyvin haukuttu joskus työelmässä. Nyt olen vasta ollut työttömänä noin 4 kuukautta, kun määräaikainen päättyi. Nämä olisivat nyt vakkareita mutta sekin pelottaa, että miten se voi päättyä? No, joko yt-neuvotteluihin tai potkuihin. Luottamusta kun ei ole. Ahdistaa.
Kommentit (17)
Kysyt täältä?
Ei sulla oo kyllä kaikki kotona.
Ota eka. Toinen kuulostaa sellaiselta jossa kierrätetään harjoittelijoita.
Satua mikä satua. Tyhmänlainen provo.
Ilmaiskokeilu ei ole töitä. Ja itse en lähtis firmaan, jolle työtekijän pitää ilmaistyökokeilulla todistaa olevansa pätevä tehtävään, johon ei lähtökohtaisestiole pätevä. Kunnon firma tarjoaisi koulutusta jolla pätevöityä.
Mitä hölötät ap.
Ensin sanot että toi HR-homma on koeluonteinen ja työnantaja päättää saatko sitten jatkaa firmassa.
Aloituksesi lopussa kerro että, että nämä ovat vakkari töitä?
Olet pöpi.
Vetäsit koko stoorin hatustasi. Siinä ei ole päätä eikä häntää.
Mene ulos kesäiseen luontoon ja lopeta tuo sairaaloinen provoamisesi.
Monesko provo tämä oli jo tälle päivälle?
Tämä ap on todella täyskaheli. Työntää tänne provoja toisensa perään, eikä niissä ole mitään johdonmukaisuutta.
Vissiin kirjoittelee noita automaattikirjoituksella, joita joku "henki" hänen päässään käskee kirjoittaa.
Eli toisin sanoen ap on vakavasti nuppisairas.
Luultavasti maanis-depressiivinen ja nyt on taas maaninen kausi päällä.
Tokasta ei todennäköisesti aukea paikka kokeilun päädyttyä. Meilläkin otetaan "epäpäteviä" kokeiluun, mutta maksamme 70-80% normipalkasta ja opetetaan työhön. Näin vastuullinen työnantaja toimii, kun pitäähän toisenkin saada rahaa elämiseen.
Eihän tuota tarvitse hetkeäkään miettiä.
Vakkaripaikka tietenkin ja sieltä käsin kouluttaudut lisää ja haet samalla niitä kiinnostavampia töitä. Nuo HR-paperityöt on kyllä kaikkea muuta kuin kiinnostavaa. Ne on sellaista, mitä jonkun on vaan pakko tehdä.
Tottakai Mehiläiseen. Mitä jostain maineesta. Mehiläisellä on niin paljon toimipaikkoja, ettei niissä kaikissa voi olla ongelmia. Samalla isket komean lääkärin.
Noinhan tuo ap:n haaveilu kuitenkin jatkuu...
Ota eka, toistaiseksi voimassa oleva työ. Älä mene ilmaistyöhön, oikeasti. Se ei ole kannattavaa juuri siksi, että siitä ei saa kunnon palkkaa. Jos minulle tarjottaisiin oikeaa työpaikkaa, ottaisin sen heti.
Onpas täällä kateellista porukkaa kun jotku saa useamman työn :D Aikuiset ihmiset siis "aikuiset ihmiset" joilla itsellään ei selvästikkään ole kaikki hyvin. Vai miksi koette tarvetta haukkua tunantematonta ihmistä? Ottaako elämänkouluilla niin koville kun ite vedetään vaan viinaa päivästä toiseen eikä edes viitsitä töitä etsiä, oi voi.
Olen minäkin joskus ollut tilanteessa jossa tarjottu useampaa työtä. Ei ole mahdottomuuts, jos vain oikesti etsii töitä eikä vaan makaa sohvalla.
Mistähän täällä sitten saa keskustella? Imetyksestä ja parisuhde ongelmista?
No vakkarihomman tietenkin.