Miksi et osallistu pihatalkoisiin?
Ärsyttää lusmuilijat, jotka kurkkivat jostain verhonraosta kun muut paiskivat töitä yhteiseksi hyväksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihatalkoot on pääosin eläkeläisille, joilla on loputtomasti aikaa tehdä mitä haluavat. Kiireinen lapsiperhe tai esim. uraihminen ei todellakaan jouda tuollaiseen.
Tekosyyhän tämä on. Luon uraa, opiskelen täysipäiväisesti ja perheessä pari mukana, joista toisen kanssa on todella kuormittavaa > on koulupalavereita, päivittäiset taksit jne muistettavaa. Ja olen taloyhtiön hallituksessa eli pihatalkoot kerran vuodessa. Toki ne on vapaaehtoiset. Eikä itseäkään pihatyöt kiinnosta, mutta elämänhallinta kuitenkin sillä tavalla mallillaan, että pystyn kerran vuodessa järjestämään ja osallistumaan.
Muistuttaisin kuitenkin osakkaita siitä, että niillä vastikkeilla maksetaan paljon muutakin kuin pihanhoito. Ja se pihanhoito ostettuna on kallista. Vastike ei saisi nousta, mikään ei saisi maksaa, mutta yhtään mihinkään ei haluta osallistua, ei edes kokouksiin ja sitten nuristaan. Olen itsekin hallituksessa "puolipakotettuna", mutta ainakin saa olla tekemässä päätöksiä, jotka sitten vaikuttaa myös omaan talouteen ja oman asunnon arvoon.
Mukana=muksua
Vierailija kirjoitti:
Juuri sen takia asun kerrostalossa ettei tartte tehdä pihatöitä.
Tämähän se.
Huoltoyhtiö raijaa talvisin kolan ja lapion käytävään, jotta asukkaat voivat tarvitessa tehdä lumityöt. Mielummin kahlaan sen muutaman metrin tuohon auratulle jalkakäytävälle.
Joutuisin olemaan tekemisissä naapurien kanssa.Aivan kamalaa.Kyllä saan olla yksinäinen erakko.
"Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä."
No meidän taloyhtiössä ne on enemmän sellaiset seurustelutalkoot. Tehtävää olisi varmaan paljonkin, mutta kukaan ei oikein organisoi niitä talkoita, jengi haahuilee pihalla eikä oikein tiedä mihin hommiin pitäisi/voisi tarttua. Pihan kunnostus on aika epämääräinen käsite. Sitten siellä on aina ne samat miehet, jotka leikkaavat puskia ja muiden tehtävänä on siivota heidän jälkiä. Joku voisi ottaa työnjohtajan roolin tai edes listata hommia, jotka on tarkoitus tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No meidän taloyhtiössä ne on enemmän sellaiset seurustelutalkoot. Tehtävää olisi varmaan paljonkin, mutta kukaan ei oikein organisoi niitä talkoita, jengi haahuilee pihalla eikä oikein tiedä mihin hommiin pitäisi/voisi tarttua. Pihan kunnostus on aika epämääräinen käsite. Sitten siellä on aina ne samat miehet, jotka leikkaavat puskia ja muiden tehtävänä on siivota heidän jälkiä. Joku voisi ottaa työnjohtajan roolin tai edes listata hommia, jotka on tarkoitus tehdä.
Noin se on useimmissa yhtiössä. Jossain vähän käydään haravan kanssa, mummot kykkivät istutuksissa, muuten paistetaan makkaraa ja jauhetaan skeidaa. Jos talkoot olisivat tasoa "amissi", että naapurin lato paloi, ja nyt rakennetaan hänelle uusi, niin totta helvetissä osallistuisin. Siinä sentään oikeasti tehtäisiin jotain hyödyllistä.
koska siellä on j u o r u ä m m i ä ja -ukkoja. Ei niitä kukaan kestä
En pysty. Ei ole pakollista. Alaselkä pas kana, jalkapohjat pas kana ja ny vielä lonkkakin kiukuttelee.
Koska ne järjestään aina arki-iltana klo 16 alkaen. Minulta loppuu työt klo 18 ja kun olen joskus yrittänyt mennä mukaan tämän jälkeen, työt on jo tehty, kun talon eläkeläiset ovat kuulemma aloittaneet jo aamupäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Koska maksan vuokraa, joho kuuluu kiinteistön ylläpito.
Ja näkyy se vuokra nousevan silti, vaikka talkoita järkätäänkin. Ei ole mitään vaikutusta kustannuksiin.
En osallistu, koska maksan yhtiövastiketta, mistä menee siivu huoltoyhtiölle juurikin pihojen kunnossapitoon.
Huoltoyhtiön hommia ne on. Miksi tekisin niiden työt ja kun ajattelee tämän pihan porukkaa, niin kaikki haukkuu toisia seläntakana ja sitten ollaan niin parasta kaveria keskenään. Muutenkaa kiinnosta talkoot pätkääkään. Parempaakin tekemistä.
Mua ihmetyttäisi, jos joku haluaisi ap:n kanssa talkoisiin. Vittupäitä yleensä kartellaan muutenkin.
En osallistu taloyhtiön talkoisiin koska ihmiset nyt vaan ovat pääosin tyhmiä,itsekkäitä ja ilkeitä.
Mitä vähemmän tekemisissä olen muiden ihmisten kanssa niin sen parempi.
Meillä on 41 huoneiston taloyhtiö, jossa huoltoyhtiö hoitaa kaiken. Tämä on helppoa ja mukavaa asumista. Työleirit on yksinkertaisille ja joutilaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piha-alueiden hoito sisältyy hoitovastikkeeseen. Talkoot on vapaaehtoisia.
Ei välttämättä, riippuu sopimuksesta. Meillä leikkaavat nurmikon yleisiltä alueilta ja tekevät lumityöt. Ei muuta.
Taloyhtön talkoot ovatvapaaehtoisia, koska käsite talkoot sisältää juurikin tämän vaoaehtoisuuden.
Kukaan ei voi ovelta pakottaa taloyhtiön talkoisiin, vaikka kuinka olisi yhtiössä sovittu.
Vierailija kirjoitti:
En osallistu taloyhtiön talkoisiin koska ihmiset nyt vaan ovat pääosin tyhmiä,itsekkäitä ja ilkeitä.
Mitä vähemmän tekemisissä olen muiden ihmisten kanssa niin sen parempi.
Voi olla että viittasit ap:hen ha itseesi. Mun talossa asuu kivoja ihmisiä ja me onkin päätetty, että nuo hommat tekee huoltoyhtiö. Liekö syy vai seuraus fiksuista asukkaista, joilla on omat elämät.
Ei ole koskaan käynyt edes mielessä osallistua.
Ei välttämättä, riippuu sopimuksesta. Meillä leikkaavat nurmikon yleisiltä alueilta ja tekevät lumityöt. Ei muuta.