Miksi et osallistu pihatalkoisiin?
Ärsyttää lusmuilijat, jotka kurkkivat jostain verhonraosta kun muut paiskivat töitä yhteiseksi hyväksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Olen vuokralla. En omista osakkeita joten miksi ilmaisin ( ⬅ilmaiseksi) alkaisin huoltotöihin.
En ymmärrä näitä pihatalkoita.
Eikö yhtiövastike korvaa pihatalkoot?
Lisäksi olen epäsosiaalinen introvertti ja inhoan jos vapaa-ajalla pitäisi sietää näitä taloyhtiöiden päällepäsmäreitä ekstrovertteja ja itsensäkehujia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä pihatalkoita.
Eikö yhtiövastike korvaa pihatalkoot?
Lisäksi olen epäsosiaalinen introvertti ja inhoan jos vapaa-ajalla pitäisi sietää näitä taloyhtiöiden päällepäsmäreitä ekstrovertteja ja itsensäkehujia.
Tuo on myös hyvä pointti. Jotkut ekstrovertit nauttivat siitä, että on ihmisiä ympärillä ja pääsevät esittelemään erinoimaisia sosiaalisia "taitojaan". Toki ymmärrän normaalin tutustumisaspektin, mutta mitään päsmäröintiä ei jaksa katsella.
En jaksa eikä kiinnosta. Taloyhtiö voisi ihan hyvin ostaa senkin palvelun. Tai tietenkin, jos jotkut välttämättä haluaa niitä pihatöitä tehdä niin siitä vaan. Mutta turha valittaa muille etteivät osallistu.
Asun vuokralla. Maksan joka kuukausi siitä että ammattilaiset tekee "talkoot". Minun ainoa tehtäväni on ilmoittaa jos jokin pihassa häiritsee.
Koska haluan, että koko talkoohomma loppuu. Talon eläkeläismafia haluaa säästää muutaman satasen vuodessa ja pitää kynsin hampain kiinni pihistelyperinteestä. Kannustan myös muita olemaan osallistumatta, että nämä seniilit seniorit tajuavat että eivät tee ko. talkoissa muuta kuin juoruilevat pihakeinussa makkaroineen ja pitävät kirjaa siitä ketkä ei haravoi tms. tarpeeksi rivakasti.
Vierailija kirjoitti:
Meidän katupihatalkoot pidetään aina pahimpaan kausiallergia-aikaan. Mielelläni osallistuisin, mutta jos ei ole kunnon sadepäivä, jolloin talkoita sitten yleensä lykätään, en pysty haravoimaan, lakaisemaan, kitkemään ja pöllyttelemään edes omalla kotipihalla, vaan on pakko odottaa, että siitepölymäärät vähenevät. Nyt alkaa helpottamaan, muttei pihatalkoita enää näin myöhään keskikesällä järjestetä eikä tietysti kannatakaan järjestää.
Eikö teillä sitten talkoissa ole huoltopuolen hommia ollenkaan?
T. Se mies joka aina talkoiden aikaan on parin naisen kanssa huolehtimassa talkoiden ruokahuollosta allergioidensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokralla. Maksan joka kuukausi siitä että ammattilaiset tekee "talkoot". Minun ainoa tehtäväni on ilmoittaa jos jokin pihassa häiritsee.
Vuokralaisilta toivottavasti ei enää edellytetä talkosiin osallistumista? Itselläni on omistusasunto jota vuokraan ja aikoinaan siitä tuli nurinaa kun vuokralaiseni ei osallistunut talkoisiin. Nyttemmin se on onneksi loppunut kun ne pari pahinta valittajavanhusta on kokeneet luonnollisen poistuman. Joinain vuosina oli itseni pakko mennä talkoisiin mukaan kun rutisivat että siellä vaan asutaan eikä talkoisiin edes osallistuta. Menin itse kun en tosiaan alkanut edellyttää että minun vuokralaiseni pitäisi moisia rutisijoita miellyttää.
Niissä talkoissa juorutaan ja haukutaan poissaolevia asukkaita. Talon pahin yksinäinen juoruämmä ja kyylä järjestää tämmöisiä talkoita kun sillä ei ole omaa elämää. Ihan naurettavaa koko touhu. Kerätään joku roska ja sitten pitäisi mennä grillaamaan tämmöiseen kaikenkarvaiseen sakkiin. Ei todellakaan kiinnosta.
Taitaa olla aika boomer-perinne. Tulevaisuudessa kaikki nuo hommat hankitaan palveluna. Sitten voi lisäksi järjestää vain vapaamuotoisia kokoontumisia halukkaille.
Muistan lapsuudestani että pihatalkoissa tohisivat juuri ne ärsyttävimmät tyypit, jotka useinkaan eivät olleet työelämässä eikä ilmeisesti juuri muutakaan järkevää tekemistä. Terhakkaina siellä käskyttivät muita ja olivat olevinaan kuin jotain omistajia, vaikka kyseessä oli rupinen matalan tuloluokan vuokrataloyhtiö :D
Vastauksena itse kysymykseen, minulla on parempaakin tekemistä + olen vuokralainen, en omistaja, joten miksi pirussa minun täytyisi ryhtyä joksikin ilmaiseksi työvoimaksi? Ostakoon alueen omistaja haluamansa palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pieni klikki äänestää aina itsensä hallitukseen eikä päästä muita. Sielläpä sitten kikkiköön keskenään talkoissa myös.
Minä olen hallituksen puheenjohtaja, ja minulle tuli täytenä yllätyksenä, kun ilmoitustaululla oli lappu, että pihatalkoot silloin ja silloin. Joku innokas oli omin nokkinensa sellaiset päättänyt järjestää. Ajattlelin sitten, että siinäpähän talkoilkoot. Itse en ole sellaisesta kiinnostunut, joten en mennyt. Vion kuvitella, että siellä sitten akat juoruilivat keskenään, että kun ei se halllituksen puheenjohtaja viitsi edes talkoisiin osallistua.
Tuosta pienestä klikistä: meillä ainakin ongelma on se, että yhtiökokoukseen osallistuu vain kourallinen väkeä, ja hallitukseen pitää hirveänä aina suostutella ihmisiä, että saadaan edes hallitus kasaan. Ei ole äänestetty ikinä, kun ei ole ollut ehdokkaita äänestettäväksi asti.
Pihatalkoot on pääosin eläkeläisille, joilla on loputtomasti aikaa tehdä mitä haluavat. Kiireinen lapsiperhe tai esim. uraihminen ei todellakaan jouda tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisilta toivottavasti ei enää edellytetä talkosiin osallistumista? Itselläni on omistusasunto jota vuokraan ja aikoinaan siitä tuli nurinaa kun vuokralaiseni ei osallistunut talkoisiin. Nyttemmin se on onneksi loppunut kun ne pari pahinta valittajavanhusta on kokeneet luonnollisen poistuman. Joinain vuosina oli itseni pakko mennä talkoisiin mukaan kun rutisivat että siellä vaan asutaan eikä talkoisiin edes osallistuta. Menin itse kun en tosiaan alkanut edellyttää että minun vuokralaiseni pitäisi moisia rutisijoita miellyttää.[/quote}
Sinun olisi pitänyt silloin huomioida se vuokralaisen osallistuminen talkoisiin vuokran hinnassa.
Itse olin joskus nuorempana myös vuokralaisena tälläisessä talkoorivaritalossa ja nautin siitä vanhusten peppukivusta kun pelasin mieluummin tietokoneella kuin osallistuin heidän paskanjauhantakerhoonsa-
Ei kiinnosta normojen sosiaaliset tapahtumat.
Piha-alueiden hoito sisältyy hoitovastikkeeseen. Talkoot on vapaaehtoisia.
En osallistu koskaan, olen aina niissä taloyhtiössä jossa olen asunut ja on talkoita ollut, lähtenyt muualle muutamaksi tunniksi. Kun olen tullut takaisin talkoot on jo ohi. En ole velvollinen tuollaisiin osallistumaan, huoltoyhtiö on näitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Pihatalkoot on pääosin eläkeläisille, joilla on loputtomasti aikaa tehdä mitä haluavat. Kiireinen lapsiperhe tai esim. uraihminen ei todellakaan jouda tuollaiseen.
Tekosyyhän tämä on. Luon uraa, opiskelen täysipäiväisesti ja perheessä pari mukana, joista toisen kanssa on todella kuormittavaa > on koulupalavereita, päivittäiset taksit jne muistettavaa. Ja olen taloyhtiön hallituksessa eli pihatalkoot kerran vuodessa. Toki ne on vapaaehtoiset. Eikä itseäkään pihatyöt kiinnosta, mutta elämänhallinta kuitenkin sillä tavalla mallillaan, että pystyn kerran vuodessa järjestämään ja osallistumaan.
Muistuttaisin kuitenkin osakkaita siitä, että niillä vastikkeilla maksetaan paljon muutakin kuin pihanhoito. Ja se pihanhoito ostettuna on kallista. Vastike ei saisi nousta, mikään ei saisi maksaa, mutta yhtään mihinkään ei haluta osallistua, ei edes kokouksiin ja sitten nuristaan. Olen itsekin hallituksessa "puolipakotettuna", mutta ainakin saa olla tekemässä päätöksiä, jotka sitten vaikuttaa myös omaan talouteen ja oman asunnon arvoon.
En osallistu ja piste. Maksan yhtiövastikkeen.
Meillä pieni klikki äänestää aina itsensä hallitukseen eikä päästä muita. Sielläpä sitten kikkiköön keskenään talkoissa myös.