Viron pääministeri Kaja Kallas pettyi Suomen tiukkoihin koronarajoituksiin
Hän lähetti vetoavan kirjeen Helsingin Sanomiin. Siinä Kallas toivoo hartaasti, että Sanna Marin vielä miettisi uudemman kerran hänen mielestään liian tiukkoja koronarajoituksia.
Kommentit (31)
Pm on vain huolissaan suomalainen turistien rahavirrasta Viroon. Rikkaat amerikkalaiset jättivät risteilyn väliin ja nyt Viro itkee kun ei ole ketään höynäytettävää.
Kyllä nyt suomalaiset ja suomalaisten rahat kelpaisivat. Tällä tarkoitan Viroon matkustavia turisteja.
Suomalaiset ovat olleet virolaisille "poroja" ja "pekkoja", joille on naureskeltu ja pilkattu.
Työmatkaliikenne on ongelmallisempi, mutta jokainen, joka käy Suomessa töissä, koronatesteihin.
Miksi Viro tarvitsisi jotakin erityiskohtelua?
Mitäpä jos Kaja Kallas keskittyisi Viron omiin asioihin, joissa kyllä riittää pohdittavaa ihan kylliksi. Esimerkiksi että miten saadaan työpaikkoja virolaisille ja palkat sellaisiksi että niillä elää, ettei tarvitse lähteä töihin ulkomaille.
Juu otetaan vaan ne tartuttamaan koronaa tänne. Helppoa se on huudella, kun omalla kansalla on huonimpi tilanne. Saamaahan se Ruotsi teki vuosi sitten ja onneksi ei alistuttu.
Rikkaan perheen tyttö ei ole tottunut pettymyksiin.
Onpa ikävä huomata, että Suomessa on alkanut lokakampanja virolaisia vastaan. Okei, pääministeri Kallas on nyt vähän nolo tyyppi, mutta eikö kaikki poliitikot ole sitä samaa sakkia loppupeleissä? Suomalaisilla näyttää olevan aika paljon tukahdettua vihaa virolaisia kohtaan.
Olen itse virolainen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävä huomata, että Suomessa on alkanut lokakampanja virolaisia vastaan. Okei, pääministeri Kallas on nyt vähän nolo tyyppi, mutta eikö kaikki poliitikot ole sitä samaa sakkia loppupeleissä? Suomalaisilla näyttää olevan aika paljon tukahdettua vihaa virolaisia kohtaan.
Olen itse virolainen.
Virolaiset ovat vuosi riistäneet suomalaisia ja haukkuneet kaikki Viron matkailijat juopoiksi. Ihan virolaisten oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse virolainen.
Virolaiset ovat vuosi riistäneet suomalaisia ja haukkuneet kaikki Viron matkailijat juopoiksi. Ihan virolaisten oma vika.
Tämä. En muista milloin suomalainen poliitikko olisi haukkunut Ruotsin pääministeriä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse virolainen.
Eihän tässä ketjussa virolaisista kansana puhuta, vaan Kaja Kallaksesta.
Osaan viroa ja seuraan virolaisten kirjoitteluja suomalaisista. Mitäpäs mieltä niistä olet?
Todella törkeä oli Kallas ainakin siinä tv lausunnossa, jonka näin. Sanoi, että on ennenkin luvattu, mutta ei pidetty. Eli syytti Marinia valehtelijaksi. Näitä rajoituksia Suomessa mietitään tunnuslukujen ja tilastojen avulla, jos niissä ei ole muutosta parempaan, rajoitukset ei muutu.
Marin on ehkä sanonut, että katsotaan ensi viikolla, kuten on tehty koko ajan. Viron tautiluvut olivat koko talven Euroopan huippua, kaukana Suomen luvuista. Ja me ollaan tosiaan tehty parhaamme niinden lukujen eteen, jaksettu vielä vähän ja vielä lisää. Jos virolaiset olisivat yhtä tunnollisia, sielläkin olisi hyvät luvut. Painukoot hel vettiin kaikki virolaiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse virolainen.
Eihän tässä ketjussa virolaisista kansana puhuta, vaan Kaja Kallaksesta.
Osaan viroa ja seuraan virolaisten kirjoitteluja suomalaisista. Mitäpäs mieltä niistä olet?
Olen se sama virolainen joka kommentoi aikaisemmin.
Seuraan itsekin virolaista mediaa ja tavallisen kansan kommentteja päivittäin. Pääsääntöisesti tavalliset virolaiset suhtautuvat suomalaisiin hyvin. En ole ikinä omassa tuttavapiirissäni kuullut yhtään huonoa sanaa suomalaisista. Pääministerimme sanomisten takia koetaan myötähäpeää, ja niinhän sen vähän kuuluisi ollakin, ei ole oikein sekaantua Suomen asioihin kun on omallakin tontilla tekemistä. Sitä mieltä suurin osa virolaisista tällä hetkellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse virolainen.
Virolaisethan eivät juopottele 😄
Virossa kuollaan aiemmin kuin Suomessa ennen kaikkea juuri alkoholin takia, ja äsken luin uutisen, että alkoholikuolemat ovat Virossa taas nousussa.
Kaja syyllisti Suomea siitä, että täältä on annettu katteettomia lupauksia koronarajoitusten purkuun. Ensin luvattiin päivämäärää X, sitten päivämäärää Y, sen jälkeen päivämäärää Z, ...
Viro oli vielä hetki sitten yksi euroopan pahimmista koronapesäkkeistä. Sitä kautta suomeen tulee myös venäläisiä. Venäjällä Sputnik rokotteen suosio on ollut huimat 10% - jos "tilastoihin" voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaja syyllisti Suomea siitä, että täältä on annettu katteettomia lupauksia koronarajoitusten purkuun. Ensin luvattiin päivämäärää X, sitten päivämäärää Y, sen jälkeen päivämäärää Z, ...
Luvattu katsoa tilannetta uudelleen. Ja on katsottu.
Kajan kielitaito ei taida riittää nyansseihin?
Madame Kallas ei nyt muutenkaan tunnu tietävän kenen miehen kanssa olisi. Avioliitto yhden kanssa, lapsi toisen kanssa ja nytkään hän ei ole yhdessä lapsen isän kanssa vaan jonkun ihan muun miehen kanssa. Okei, tämä on yksityiselämään menemistä mutta pääministeri on myös erityisesti oman maansa instituutio ja hänen pitäisi toimia hyvänä malliesimerkkinä kansalaisille.
Jüri Ratas ei ollut pulmunen, mutta kaipaan häntä silti takaisin pääministerin hommiin. Hänessä on, hmmm, miten sen sanoisin, turvallista, miehekästä jämäkkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse virolainen.
Eli kun Viron pääministeri julistaa, että suomalaisten pitäisi toimia omien etujensa vastaisesti virolaisten hyväksi ja suomalaiset siihen toteavat, että jo on tyypillä otsaa, niin suomalaisilla on tukahdutettua vihaa virolaisia kohtaan?
Pitäkööt huolen omista asioistaan, niin kuin suomessakin tehdään. Eu:lle kantelu oli todellinen pohjanoteeraus, että ihanko ees taas olisi pitänyt päästää virolaiset ramppaamaan, pandemian aikaan. Kyllä tässä nyt on virolle ja virolaisille humanitäärinen kriisi aiheutettu, nih.
Kajalla lähenee pääministeriys loppuaan, joten yrittää kalastella kannatusta. Suomi on joka tapauksessa lieventämässä maahantulorajoituksia, jolloin Kaja pääsee leuhkimaan että on hänen ansiotaan.
Se EU:lle Suomesta valittaminen olisi kyllä Viron kannattanut jättää välistä.
Tuntemani virolaiset ovat sitä mieltä, että Suomi toimii vain järkevästi suojellessaan omiaan. Suomessa asuvat virolaiset pääsevät kyllä Viroon ilman mitään ongelmia, jos haluavat. Se on oma valinta.