Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi käsittää sitä, että miten kaikilla ihmisillä ei ole sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistusta?

Vierailija
11.06.2021 |

Siis en jotenkin ymmärrä, että miten kaikki muutkin ihmiset eivät koe asioita samanlailla kuin minä itse. Kertokaa te sosiaaliset ihmiset, että miten ihmeessä teitä ei jännitä muut ihmiset? Koetteko olevanne tarpeeksi hyviä, niin ei tarvitse jännittää muita vai mistä se johtuu ettette jännitä, pelkää ja ole ahdistuneita?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sosiaalinen ihminen, mutta en myöskään koe mitään sosiaalista ahdistusta ja pärjään erinomaisesti sosiaalisissa tilanteissa. Syy on se, että en oikeasti välitä ihmisistä tuon taivaallista. Olette täysin yhdentekeviä. En voi jännittää mitään sellaista mikä ei merkitse minulle mitään.

—-Olette täysin yhdentekeviä——-

Miksi ei voisi vaan ajatella, että sinä olet ok ja niin olen minäkin ja kohdella toisia ystävällisesti?

Miksi minun pitäisi ajatella muita ihmisiä? Arvostava ja kohtelias käytös kuuluu olla kaikkia kohtaan vauvasta mummoon ja vaariin asti. Se ei vaadi minulta analyysia toisesta ihmisestä tai mielipidettä hänestä.

Vierailija
42/45 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Miten voit esim. kaupassa tietää, kuinka ja ketä ahdistaa sosiaalien tilanne, ketä ei? Eri syistä ahdistuneita on pilvin pimein, mutta ei sitä otsaan ole tatuoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sosiaalinen ihminen, mutta en myöskään koe mitään sosiaalista ahdistusta ja pärjään erinomaisesti sosiaalisissa tilanteissa. Syy on se, että en oikeasti välitä ihmisistä tuon taivaallista. Olette täysin yhdentekeviä. En voi jännittää mitään sellaista mikä ei merkitse minulle mitään.

Miksi ei voisi vaan ajatella, että sinä olet ok ja niin olen minäkin ja kohdella toisia ystävällisesti?

Näin. Asioita voi ajatella positiivisella asenteella ja hyväksyä erilaisuus. Minä pärjään erinomaisesti sosiaalisissa tilanteissa, koska minä koen jokaisen ihmisen mielenkiintoiseksi yksilöksi. Haluan keskustella ihmisten kanssa, kenen tahansa, missä tahansa ja mistä asiasta tahansa.

Kohteliaisuus ja ystävällisyys, vaikka katoamassa ovatkin, ovat avain mikä sopii lähes mihin tahansa lukkoon. Kun se lukko on auki, ihminen sen takana on hyvin usein yllättynyt, mutta valmis keskustelemaan ja se hetki saattaa venyä pitkäksikin.

Elämä on paljon helpompaa ja kaikille mukavampaa, jos on kiltti toisia kohtaan. Pieni vaiva, helppo toteuttaa ja se tuottaa hyväntuulisia ihmisiä, ainakin sen keskustelun ajan.

Vierailija
44/45 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solipsismi ei ole koskaan hyvästä.

Vierailija
45/45 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Asioita voi ajatella positiivisella asenteella ja hyväksyä erilaisuus. Minä pärjään erinomaisesti sosiaalisissa tilanteissa, koska minä koen jokaisen ihmisen mielenkiintoiseksi yksilöksi. Haluan keskustella ihmisten kanssa, kenen tahansa, missä tahansa ja mistä asiasta tahansa.

Kohteliaisuus ja ystävällisyys, vaikka katoamassa ovatkin, ovat avain mikä sopii lähes mihin tahansa lukkoon. Kun se lukko on auki, ihminen sen takana on hyvin usein yllättynyt, mutta valmis keskustelemaan ja se hetki saattaa venyä pitkäksikin.

Elämä on paljon helpompaa ja kaikille mukavampaa, jos on kiltti toisia kohtaan. Pieni vaiva, helppo toteuttaa ja se tuottaa hyväntuulisia ihmisiä, ainakin sen keskustelun ajan.

Teillä kaikilla tuntuu olevan ajatusvääristymä, että ulkoinen olemus tai käytös vaatisi jonkun tunteen.