Elokuvateatterit eivät anna viedä omia eväitä saliin. Epäreilua!
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei taida leffateatterityöntekijöillä olla oikeutta penkoa kenenkään tavaroita läpi, kun edes vartijoilla ei ole.
Ei ole ei eli huoletta voi mennä omat eväät mukana saliin. Ei ne työntekijät edes yritä katsoa laukkuun tai taskuihin.
Finnkino facessa kyllä väläytti mahdollisuutta tarkistukseen.
”Emme ole ottamassa käytäntöön laukkutarkastuksia. Valvomme säännön noudattamista silmämääräisesti ja mikäli näemme, että asiakkaalla on omia eväitä, muistutamme uudesta säännöstä. Toki jatkossakin tarvittaessa voimme yksittäisen laukkutarkastuksen suorittaa, kuten olemme tähänkin asti tehneet tarvittaessa anniskelunäytöksissä.”
Kopioitu heidän facesta erään hlön 14.6. Julkaiseman kommentin kommenttiosiosta (kommentoija Finnkino)
Eväät laukun pohjalla, päälle muuta tavaraa niin ei jää tarkastuksessa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, ettei kahta tuntia pärjätä ilman mässyä tai puhelinta.
Nykyajan lähiövalaat ja -maneetit eivät kestä varttiakaan ilman tankkausta.
Kiva katsella filmiä kun takana hönkii pitsaahotkiva valkosipulihengittäjä.
Just tää, että miksi koko ajan pitää työntää naamaansa jotain? Mun elämä on enemmänkin sitä, että yritän työntää sitä mahdollisimman sopivasti naamaani. Houkutukset ympärillä on jatkuvasti niin suuria, että elämä menee sellaisiin väistöliikkeisiin. Meillä on hoikka ja mua paljon enemmän energiaa kuluttava mies (miehen keho saa vetää enemmän kaloreita) ja kaks urheilevaa teiniä. Syöpä sitten joka päivä kesälomalla ravintola-annos heidän kanssaan. Joka toisella kerralla ehkä ja sittenkin vaatteet kinnaa töihin mennessä.
Suvi1234 kirjoitti:
Hei. Kukaan ei tarkista sun laukkua siellä. Ehkä on ok ottaa se oma leipä ja vesipullo. Tässä nyt on pointti se, että finnkino kärsii koronan takia JA ei ole koskaan ollut ok viedä sinne omia hesen pusseja jne. Että älkääpäs nyt viitsikö. Ja jos sulla on syy miksi pitää saada ruokaa tunnin välein niin kyllä se ymmärretään. Ja voit olla ostamatta herkkuja myös
Siis MIKSI vedätte burgerit tähän? Se ei ollut jutun pointti vaan se, että sinne ei saisi viedä edes omia karkkeja, vaan ne täytyisi ostaa finnkinolta riistohintaan. Tuokin olisi ok, jos hinnat olisivat vähän järkevämmät.
Vierailija kirjoitti:
Finnkino ei ymmärrä että voisi myydä myös määrällä, ei vaan hinnalla. Jos esim. leffateattereiden auloissa olisi ns. hyvä ja edullinen karkkikauppa, siitä moni mielellään ostaisi koska helpompaahan se noin on.
JA moni voisi tulla varta vasten hakemaan muulloinkin, esim. lasten kanssa viikonloppunamit, tai vaikka ison satsin johonkin juhliin, tmv. vaikka ei edes elokuviin olisi tulossa.Toisekseen lisämyyntiä voisi tehdä fanituotteilla, esim. StarWars juomapullon voisi ostaa vain ko. elokuvan leffalippua vilauttamalla --> tuosta voisi pyytää esim. 10e (sis.limun) ja moni maksaisi mielellään kun saa sen "keräily"pullon (jota voi käyttää myöhemmin töissä tmv.) vs. 5e pelkästä limusta pahvimukissa.
Suomessa ei jotenkin ymmärretä sitä, että pienemmällä voitolla voi tienata enemmän jos määrä kasvaa. Täällä päin on esim. yksi kahvila jossa kuppi maksaa 1e, siellä on AINA ihmisiä tiskillä hakemassa kahvia.
Olen samaa mieltä.
Esim. Japanissa myydään peruslippujen lisäksi sellaisia, joissa tulee mukana vaikkapa leffajuliste tai muuta promokrääsää. Keräilijät tykkäävät, ja noilla on helppo tehdä lisävoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko saliin tekemään tarkastuskierroksia? Ei kai niitä karkkeja tartte työntekijöiden edessä heilutella, viekää laukussa saliin.
Eivät kai tarkista laukkua tai reppua, jos vie saliin?
Ei niillä ole oikeutta koskea sinun reppuun tai laukkuun. Itse vedän aina viinaa omasta repustani kun veljen tyttäriä joudun mitä ihmeellisimpiin elokuviin viemään.
Itse asiassa kyllä saavat tavallaan. Heillä on järjestyksenvalvojan koulutus yleensä ja voivat pyytää, että näytät mitä laukussasi on. Jos kieltäydyt, heillä on oikeus olla päästämättä sinua saliin. Turha pyytää rahoja enää sen jälkeen lipusta takaisin. Järkkärikortin omaavilla on osittain laajempia oikeuksia kuin vaikka vartijoilla. Ei se Finnkino niitä huvikseen kouluta.
Ai jaa :( Pitää varmuuden vuoksi sitten kai kysyä, että kai edes vesipullon saa viedä.
Pas-kat mitään kannata kysellä. Omat juomat ja eväät reppuun sellaisiin pusseihin, mitkä ei rapise. En aio noudattaa sääntöjä, joissa ei ole järkeä.
Kun saa syötävät haista, saa myös pierrä ja haista vapaasti.
Syömisen ja juomisen voi aivan hyvin kieltää elokuvateattereissa.
Vierailija kirjoitti:
Eväät laukun pohjalla, päälle muuta tavaraa niin ei jää tarkastuksessa kiinni.
Mä haluan nähdä kuinka yrittävät kurkkia mun laukkuuni 😀 siinähän ootellaan poliisia sitten. Jos väkisin yrittävät tai painostavat —> nostan kanteen
Eiköhän äänestetä jaloilla , ja annetaan leffateattereiden kuihtua omaan ahneuteensa?
T: Liika on liikaa noissa hinnoissa!
Kysehän ei ole koskaan lainkaan ollut siitä, pystyisikö olemaan ilman ruokaa sen leffan ajan. Kyse on siitä, että se kuuluu saumattomasti yhteen elokuvien kanssa. Itse tulee syötyä normaalisti vain kerran päivässä, arvatkaapa tuleeko se tehtyä ennen vai jälkeen elokuvan katsomisen!
Kyllähän se niin on, ja on aina ollutkin, että safkaaminen on puolet tuosta elokuvanautinnosta. Jos ei saa samalla syödä kun elokuvaa katselee, niin se on aika verrattavissa siihen, jos näkisi vain kuvan mutta ääni puuttuisi, tai kuulisi leffasta vain äänen, ilman kuvaa!
Eli melkoisen turhaa touhua, etenkin jos ei nimenomaan saisi syödä itse haluamiaan syömisiä! Itse ei tule koskaan katsottua leffoja ilman sapuskaa, ja vielä vähemmän jos joutuu maksaa leffateatteri ryöstöhinnat! Siis kyllä, sen safkaamisen on ehdottomasti tapahduttava elouvan katsomisen aikana. EI sitä ennen, eikä sen jälkeen, vaan täsmälleen samaan aikaan! Harvasta asiasta, tai saati mistään muusta, saa yhtä suurta nautintoa!
Kaikissa leffateattereissa ei ole edes myytävänä mitään syötävää. En ole kokeillut, mitä tapahtuisi jos sellaiseen paikkaan veisi omat popcornit mukaan. Jos kukaan muukaan katsoja ei syö mitään, ei tule ajateltua että itse pitäisi syödä jotain.
Ei safkaa, ei leffaa! kirjoitti:
Kysehän ei ole koskaan lainkaan ollut siitä, pystyisikö olemaan ilman ruokaa sen leffan ajan. Kyse on siitä, että se kuuluu saumattomasti yhteen elokuvien kanssa. Itse tulee syötyä normaalisti vain kerran päivässä, arvatkaapa tuleeko se tehtyä ennen vai jälkeen elokuvan katsomisen!
Kyllähän se niin on, ja on aina ollutkin, että safkaaminen on puolet tuosta elokuvanautinnosta. Jos ei saa samalla syödä kun elokuvaa katselee, niin se on aika verrattavissa siihen, jos näkisi vain kuvan mutta ääni puuttuisi, tai kuulisi leffasta vain äänen, ilman kuvaa!
Eli melkoisen turhaa touhua, etenkin jos ei nimenomaan saisi syödä itse haluamiaan syömisiä! Itse ei tule koskaan katsottua leffoja ilman sapuskaa, ja vielä vähemmän jos joutuu maksaa leffateatteri ryöstöhinnat! Siis kyllä, sen safkaamisen on ehdottomasti tapahduttava elouvan katsomisen aikana. EI sitä ennen, eikä sen jälkeen, vaan täsmälleen samaan aikaan! Harvasta asiasta, tai saati mistään muusta, saa yhtä suurta nautintoa!
Olet vaan ehdollistunut tuolle käytökselle. Odotat elokuvaa, koska se antaa luvan syödä pidäkkeettä. Sama se on joillekin:pitää lämmittää sauna (niin saa kaljan).
Minusta hyvä elokuva on nautinto ja nimenomaan ilman mitään mässyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa leffateattereissa ei ole edes myytävänä mitään syötävää. En ole kokeillut, mitä tapahtuisi jos sellaiseen paikkaan veisi omat popcornit mukaan. Jos kukaan muukaan katsoja ei syö mitään, ei tule ajateltua että itse pitäisi syödä jotain.
Nyt on iyse Finnkinosta,missä kyllä myydään syltävää ja juotavaa.
Olen aina ihmetellyt, etteivät ihmiset pysty olemaan paria tuntia syömättä. Iskät ja äiskät ehdollistavat kakaransa siihen, että leffassa täytyy aina syödä jotain roskaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei safkaa, ei leffaa! kirjoitti:
Olet vaan ehdollistunut tuolle käytökselle. Odotat elokuvaa, koska se antaa luvan syödä pidäkkeettä. Sama se on joillekin:pitää lämmittää sauna (niin saa kaljan).
Minusta hyvä elokuva on nautinto ja nimenomaan ilman mitään mässyttämistä.
Mutta kun ne ovat niin harvoin hyviä! Siksi tarvitaan eväitä.
Elokuvateatterit loppuvat vähintään kymmenen vuoden sisällä. Kuten moni muukin asia. Tulevat joskus takaisin, kun nykymeininki alkaa muuttaa muotoaan ja ihmiset alkavat kaivata yhteisöllisyyttä. Syklistä meininkiä koko maailman touhu.