Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvateatterit eivät anna viedä omia eväitä saliin. Epäreilua!

Vierailija
11.06.2021 |

:(

Kommentit (533)

Vierailija
381/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostanut leffakarkkeja mm Finnkinon näytöksiin, omia eväitä en ole vienyt. Naposteltavien myynti on leffateattereille kannattavaa liiketoimintaa.

Olen välttänyt ostamasta kovin rapisevissa pusseissa olevia herkkuja, rapistelu häiritsee elokuvaan keskittymistä, samoin höpöttävät ja supisevat katsojat. Usein en ole ostanut muuta kuin kurkkupastilleja. 

Vierailija
382/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muutenkaan ole elokuvissa käyvä näillä hinnoilla.

Ampuvat itseään jalkaan. Meidän lapset eivät ole kiinnostuneita käymään elokuvissa kun ei niitä kalliden hintojen takia viety kun olivat pieniä. Nyt siis nuoria aikuisia

Aha ootko varma ettei oo kiinnostunut? Mä maksoin kaiken elokuvassa käynnit yms ravintolat teininäkin omista kesätyö rahoista koska en puhunut vanhemmilleni mitään kun heistä se oli turhaa. Ja ihan samalla tavalla he puhuvut muille ja pitävät minua säästäväisenä vaikken sitä olekkaan ja nautin elokuvissa sekä ravintoloissa käynnistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Finnkino tekee pienmmille leffateattereille, eli ostaa kilpailijat pois ja sulkee saman tien. En maksa niille makeisista.

https://yle.fi/uutiset/3-9678976

Lappeenrannan Nuijamiehestä tuhosisvat suojellun vanhan arvokkaan sisisustuksen että kilpailevan teatterin uudelleen aloitus on mahdollisimman hankalaa.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/miten-tassa-nain-kavi-finnkino-tek…

Suojeltu kohde tuusan nuuskaksi surutta. Onko nämä Finnkinon arvoja?

"Lappeenrantalaiset ovat raivoissaan elokuvajätti Finnkinolle. Kaupungin historiallisista elokuvateattereista Kino-Aulasta ja Nuijamiehestä on jäljellä enää pelkkä ranka.

Kino-Aula aukesi vuonna 1929, Nuijamies 1954. Elokuvateatterit olivat potentiaalisia suojelukohteita. Miten Finnkino onnistui romuttamaan palan kaupungin historiaa?

Finnkino osti teatterit maaliskuussa 2017 paikalliselta perheyritykseltä Elokuva Luotola Oy:ltä. Ketjujohtaja Ismo Määttä vakuutteli paikallisia tiedotusvälineitä siitä, kuinka jatkossa Finnkinon sarjaliput kävisivät myös Nuijamiehessä ja Kino-Aulassa sekä toisin päin.

Toukokuussa kuitenkin alkoivat yt-neuvottelut, ja lähes kaikki vanhojen teatterien työntekijät saivat potkut.

Tilat omistava Etelä-Karjalan Osuuspankki kertoi vielä toukokuussa olevansa halukas jatkamaan vuokrasopimusta Finnkinon kanssa, jotta teatterien toiminta voisi jatkua. Finnkinon mukaan Osuuspankki ei kuitenkaan ollut valmis tekemään riittäviä investointeja tiloihin, joten neuvottelut kariutuivat.

Kun vuokrasopimus päättyi kesäkuun lopussa, Finnkino kiikutti pois vähin äänin elokuvateatterien irtaimiston: penkkirivistöt ja 80 vuotta vanhat valaisimet, joilla olisi varmasti ollut suojeluarvoa."

"Tiloista vietiin pois valkokankaat, kiinteästi asennetut valaisimet ja penkkirivistöt. Lisäksi seinät revittiin auki."

Vierailija
384/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sitä tarkasta

Vierailija
385/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan paljon eväistä ja voileivistä ja vaikka mistä, ikinä en ole nähnyt kenenkään syövän mitään tuollaista leffassa. Sehän olisi pimeässä aika hankalaakin, kyllä ne herkut ovat jotain karkkia tai popparia/nachoja eikä kalakukkoa. Ei sinne tulla nälkään syömään vaan pitämään vähän hauskaa ja herkuttelemaan.

En ymmärrä, miten jokin toast olisi vaikeampi syödä kun irtonaiset popparit?

Kun katsoo näytöksen jälkeen, millaista jälkeä ihmiset jättävät, niin kyllähän siellä juuri nuo pop cornit on pitkin lattioita, ei voileivät tai vastaavat.

Kysytkö tosissasi? Kumpiako siivoat mieluummin, liiskaantuneita tomaatinsiivuja vai poppareita?  Kummalleko penkille istuisit mieluummin, sellaiselle, jossa on poppari vai sellaiselle, jossa on majoneesia tai tonnikalaa? 

Kysyn tosissani, koska en ole koskaan majoneesia, tonnikalaa tai tomaatteja nähnyt lattioilla tai penkeillä. Pop cornia sitäkin enemmän. Joten omat eväät ottavat syövät ilmeisen huolella eväänsä, kun ovat sen vaivan nähneet, että omat eväänsä tehneet tai käyneet jostain suosikkipaikastaan hakemassa.

Toastit ja sämpyläthän pakataan niin, että niitä voi alkaa syödä, vaikka loppupää onkin paperin tai kelmun suojaama. Ei sieltä mitään tipu. Hyvin helppoa syödä vaikka pilkkopimeässä.

Vierailija
386/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon vienyt joskus karkkia, en vettäkään ettei tarvi lähteä kesken esityksen wessaan. Häiritsee kaiken maailman mussuttajat, syökää kotona. 

Vierailija
387/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elokuvissa pitää olla jotkin eväät? En ymmärrä - se ei ole mikään ravintola. Toisekseen ainakin jossain Kaisaniemen konsertissa kerättiin kaikilta (myös lapsilta) omat karkitkin pois sisään mennessä.

Vierailija
388/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Finnkino tekee pienmmille leffateattereille, eli ostaa kilpailijat pois ja sulkee saman tien. En maksa niille makeisista.

https://yle.fi/uutiset/3-9678976

Lappeenrannan Nuijamiehestä tuhosisvat suojellun vanhan arvokkaan sisisustuksen että kilpailevan teatterin uudelleen aloitus on mahdollisimman hankalaa.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/miten-tassa-nain-kavi-finnkino-tek…

Suojeltu kohde tuusan nuuskaksi surutta. Onko nämä Finnkinon arvoja?

Onpa törkeää toimintaa! Bisnes on bisnestä finnkinolle eikä ahneudella ole rajoja! Toisaalta harmittaa, että Lappeenranta vitkutteli suojeluasian kanssa.

Vierailija
389/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi elokuvissa pitää olla jotkin eväät? En ymmärrä - se ei ole mikään ravintola. Toisekseen ainakin jossain Kaisaniemen konsertissa kerättiin kaikilta (myös lapsilta) omat karkitkin pois sisään mennessä.

Saivatkohan takaisin? Onhan tuo ikävää, jos omalla rahalla ostaneet.

Vierailija
390/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖ MUKA HIILI GRILLIÄ SAA VIEDÄ TEATTERIIN. EPISTÄ MUN PITI GRILLATA MAKKAROITA JA LIHOJA. 

Vierailija
391/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä kuka vie omat eväät elokuvasaliin. Jos arvostat Finnkinon elokuvaelämystä pidät myös huolen että Finnkino pystyy jatkossakin tarjoamaan näitä elämyksiä sinulle.

Ei se ole koskaan yksittäisen asiakkaan velvollisuus toimia bisnesenkelinä osaamattomalle filunkifirmalle.

Vierailija
392/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon vienyt joskus karkkia, en vettäkään ettei tarvi lähteä kesken esityksen wessaan. Häiritsee kaiken maailman mussuttajat, syökää kotona. 

Häiriintyneet ja häiriintyjät pysykääpä itse kotona, niin voitte pahoittaa mielenne sopivimmista ei-mistään.

Vierailija
393/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on aivan pakko mässyttää leffan aikana, niin todella voi ostaa ne mupellettavansa leffateatterin ohjeistuksen mukaisesti. Kyseessä on tietenkin elokuvateattereiden pienimuotoinen tukeminen pandemiatappioiden vuoksi.

Ihmeen typerää natinaa ja lapsellista mässylässytystä täältäkin saa lukea. Mässytä vähemmän, käytä aivojas enemmän!

Olen käynyt kerran vuodessa kummipojan kanssa kahdestaan leffassa. Hänellä on paljon allergioita, joten joudumme valikoimaan herkut tarkkaan. Käytännössä siis jotain harvinaisia makeisia. Tuo on oikeasti ollut sellainen luksuhetki sekä elokuvan että herkkujen että tietysti seuran vuoksi. Emme rapistele emmekä mässytä. Emme näpelöi kännyköitä emmekä kuiskuttele elokuvan aikana. Olemme oikein hyväkäytöksisiä asiakkaita. Harmillista on, että tämä herkku-ulottuvuus meiltä viedään leffassa pois. Kummipoikani herkuttelee harvoin (samoin minä, vaikka olenkin "vaan" laktoosi-intolerantti keliaakikko) ja karkin syönti on kuulunut tähän meidän vuosittaiseen elokuvareissuun.

Mites noita muita leffateatteriketjuja onkaan? Täytyy alkaa tutkimaan. Tai tehdä ekskursio johonkin pieneen yksityisleffateatteriin, kai sellaisiakin on. Itse asiassa Hyvinkään BioRexissä on tullut joskus käytyä.

Eipä ole paljoa pieniä leffateattereita, koska ahne finnikino on tasaisella tappotahdilla syönyt ne pois .

Vierailija
394/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on aivan pakko mässyttää leffan aikana, niin todella voi ostaa ne mupellettavansa leffateatterin ohjeistuksen mukaisesti. Kyseessä on tietenkin elokuvateattereiden pienimuotoinen tukeminen pandemiatappioiden vuoksi.

Ihmeen typerää natinaa ja lapsellista mässylässytystä täältäkin saa lukea. Mässytä vähemmän, käytä aivojas enemmän!

Olen käynyt kerran vuodessa kummipojan kanssa kahdestaan leffassa. Hänellä on paljon allergioita, joten joudumme valikoimaan herkut tarkkaan. Käytännössä siis jotain harvinaisia makeisia. Tuo on oikeasti ollut sellainen luksuhetki sekä elokuvan että herkkujen että tietysti seuran vuoksi. Emme rapistele emmekä mässytä. Emme näpelöi kännyköitä emmekä kuiskuttele elokuvan aikana. Olemme oikein hyväkäytöksisiä asiakkaita. Harmillista on, että tämä herkku-ulottuvuus meiltä viedään leffassa pois. Kummipoikani herkuttelee harvoin (samoin minä, vaikka olenkin "vaan" laktoosi-intolerantti keliaakikko) ja karkin syönti on kuulunut tähän meidän vuosittaiseen elokuvareissuun.

Mites noita muita leffateatteriketjuja onkaan? Täytyy alkaa tutkimaan. Tai tehdä ekskursio johonkin pieneen yksityisleffateatteriin, kai sellaisiakin on. Itse asiassa Hyvinkään BioRexissä on tullut joskus käytyä.

Eipä ole paljoa pieniä leffateattereita, koska ahne finnikino on tasaisella tappotahdilla syönyt ne pois .

Niimpä ja tämän kaiken jälkeen Finnkino kehtaa vielä itkeä koronan aiheuttamasta huonosta  taloudesta.

Vierailija
395/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät taas itkee kun ei saa viedä lidlin karkkipussia elokuviin.

Vierailija
396/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa saa onneksi viedä muualtakin ostetut karkit yms. Etenkin kun elokuvateatterin vieressä sijaitsee karkkikauppa (ei siis mitään tekemistä elokuvateatterin kanssa vaan ihan erillinen yritys), moni käy sieltä ostamassa karkit kun valikoima on paljon parempi kuin teatterin oma.

Vierailija
397/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vihdoin tämänkin ahneen epäammattitaitoisen kitsaan pashalafkan lähtölaskenta konkurssiin on alkanut..

Vierailija
398/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnkino taas itkee kun ei saa köyhien vähäisiä viimeisiä rahoja, joita hamuavat niin monet muutkit koijarit.

Vierailija
399/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnkino taas itkee kun ei saa köyhien vähäisiä viimeisiä rahoja, joita hamuavat niin monet muutkit koijarit.

Toisaalta tuosta tulee vähän sellainenkin vaikutelma kuin samalla rajaavat asiakaskuntaa, ettei sinne kaikenmaailman resupekkoja tule. Ei suoraan ole tuo idea mielessä heillä, mutta voivat ehkä tiedostaa tämän.

Vierailija
400/533 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotto pudonnut koronan aikana->äkkiä lisätuloja oheismyynnistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan