Ajoin autolla noin 70 km/h, naapurintyttö ajoi skootterilla edelle kättään heiluttaen, mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Paikalla 80 km/h rajoitus että hidastelin kyllä mutta tie kovin mutkainen.
Mopoikäisestä siis kyse ja moposta. Tietääkseni aivan kunnollinen perhe mitä olen jutellut, omakotitaloalue ja oma tyttö vuotta tätä kuljettajaa nuorempi vain. Tämä kuljettajatyttö varmaan vähän omalle tytölle esikuvakin ja ainakin kunnioitettu olen huomannut ja siksikin pitänyt tätä tyttöä mukavana lapsena kun mitään pienintäkään kielteistä ei ole aiemmin ilmentynyt.
Miten tämmöiseenkin puuttua mutta arvioisin että meni kyllä paljon yli sen 80, sen verran liukkaasti meni ohi, katsoin vielä navigaattorista ja oma nopeus 72 km/h. Mopolle vaarallinen vauhti!
Kenelle puhuisin, tytölle itselleen, hänen vanhemmilleen vai poliisille?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Poliisille vinkki että tarkistaa viritykset
Ne oikein odottaa vinkkejä viritetyistä mopoista. Tulevat varmasti vartissa pillit päällä tarkastamaan tilanteen. Rikoshan on äärimmäisen vakava ja virkavalta puuttuisi siihen välittömästi.
Anna olla! Kun käry käy tulee kalliiksi likalle,ei näy enää tien tukkona.Miks nuo liikennesääntöjä on tehty ja käy kun kukaan niitä kunnioita ,"huuto naurua",Autoiluun ajetaan kuin kilparadal loppuun hetkessä..öljykannu följyssä.Ajakaa ihmiset oma on elämämme .Mitä ketään kyttämään.Saa vaan ilkeän ihmisen maineen jos muuta sanoo,poliisi valvooo Mutta eipä näy.Onko se onni mahdollisuus mikä nauruuu
Mieti vähän miten esim autoilijat suhtautuu hitaampaan ajoneuvoon. Sen voi ihan vaikka testata lainaamalla joltain mopon joka kulkee sen sallitun.
Ap pitää turpansa kiinni ja huolehtii omista asioistaan
Mullekkin on käynyt noin, vaihdoin kaistaa, jotta pääsen skootterin ohi vaarantamatta sen kuljettajaa, vaan sehän perhana ajelikin sitten nopeammin kuin minä, taisi kulkea 100km/h, koska itse ajelin hieman yli 80km/h. Yllätyin ja kyselinkin sitten, että onko olemassa skootterin näköisiä moottoripyöriä, mutta kuulemma ei ole?
Lasun paikka, mutta ensin panisin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skootterilla ei taida tuohon vauhtiin päästä millään virityksillä, mopolla pääsisi.
Itse tarkistuttaisin auton nopeusmittarin ja kävisin silmälääkärissä. Työkaveri ajeli kerran mittarin mukaan 60 km/h kun rajoitus oli 80 km/h ja mopot ohitti. Olin kyydissä ja ihmettelin, miksi ajat niin hiljaa ja työkaveri sanoi, että hän ajaa aina tasan mittarin mukaan, nytkin 80 km/h. Ei uskonut, vaikka selitin, että tarkistuta näkö.
Tä? Onhan niitä skoottereita jotka kulkevat vaikka 120 ja saa ajaakin jos vain löytyy mp-kortti.
Ahaa, juuri tätä olinkin miettinyt, eli siis on skoottereita jotka menee niin lujaa ja niillä voi olla myös laillista ajaakkin? No sitten se näkemäni skootterillahurruuttelija ei välttämättä tehnyt mitään väärää :)
Vierailija kirjoitti:
Eihän skootterilla saa ajaa, kuin 45km/h, joten varmaan siitä sitten vaan poliisille vinkkiä.
Maksiskootteri on isommalla koneella, kai 16v. saa ajaa.
Poliisille vinkki että tarkistaa viritykset