Jos haukun nimettömän toista mielenterveyssuutuspäissäni netissä (todennäköisesti)untematonta
Onko se rikos? Nyt alkaa kaduttaa ja pelottaa, ottaako poliisi kohta yhteyttä ja mitä tapahtuu :( Voidaanko selvittää kuka oon ja kiinnostaako poliisia tälläset?
Kommentit (27)
On. Nimettömyys ei suojaa sinua siinä kohtaa, kun poliisi pyytää operaattorilta liittymätietosi.
Riippuu varmaan siitä, mitä sanoit ja sisältyikö siihen esim. uhkausta.
Pelottaa kun sanotaan nettikiusaaminen on rikos ja tajusin olen vahingossa kiusannut. Onko teillä kokemuksia joku olisi ilmoittanut poliisille jos olette kirjoittaneet jotain ikävää tänne ja poliisi saanut henkilötietonne jostain? Millaisen tuomion siitä saa?
Entä onko rikos jos arvostelee netissä nimettömänä julkisuuden henkilöä?
Eikös sitä tee melkein kaikki melkein kaikilla foorumeilla ilman kummempia seurauksia?
Olin siis ilkeä ja sanoin älä puutu tähän, koska luulin hän kiusaa minua ja sanoin takaisin eli minusta taisi nyt tulla se kiusaaja varmaan muiden silmissä. Meni ehkä liian saivarteluksi itselläni ja olen kritiikkiherkkä mielenterveysongelmainen impulsiivinen. En tiiä vaikuttaako tuomioon. En vaan anonyyminakan pysty välillä hillitsemään tai sitten suutun turhaa luullessani minulle on vinoiltu, vaikka myöhemmin tajusin ehkei se välttämättä ollutkaan täällä vinoilua
Otapa ne lääkkeet, niin rauhoitut.
Jos pyydän anteeksi ko keskustelussa ko henkilöltä lievittääkö se tuomiotani?
Ei todellakaan ole rikos kuin hullujen wokeämmien märissä unissa. Poliisilla ei ole IKINÄ aikaa tutkia tai edws lukea rikosilmoitusta.
Jos tulee kakkua niin kestät sen kuin mies. Ei siinä sen ihmeempää.
Ei poliisi tutki tuollaisia asioita. Ei ole resursseja. Itse olin nettisolvauksen uhri. Minulla oli jopa syyllisen osoite antaa, mutta asia ei edennyt mihinkään vaikka tein rikosilmoituksen. Syyllisellä oli muitakin oikeusjuttuja meneillään. Itselleni se oli todella ahdistava kokemus,
jolla oli paljon vaikutusta elämääni ja ihmissuhteisiini.
Ota opiksesi ja käy pyytämässä anteeksi.
Mutta ole rauhassa, ei hätää.
No ei nyt linnaan tosta ainakaan voi joutua. Sakkoja korkeintaan ja bannit?
Poliisilla on aika riivatusti työtä kun käyvät läpi mm. lieviä ja törkeämpiä ylinopeuksia (helppo selvittää ja sakottaa), vakavia henkeen ja terveyteen kohdistuvia rikoksia ja suuria talousrikoksia.
Kun perusmuotoiset pahoinpitelyt, näpistykset ja jopa törkeät varkaudet jäävät tutkimatta resurssipulan takia…. niin mitäpä arvelet, ehtiikö poliisi tutkia jotain netissä raivoamista?
suomalaista valkoista heteromiestä saa haukkua, niin ettei poliisia kiinnosta, mutta jos haukuit jotain muuta, olet kusessa. voi tulla metoota tai vaikka mitä
Ainahan voi vedota syyntakeettomuuteen tai alentuneeseen syyntakeisuuteen. Sano ettet muista etkä ymmärrä mitään mistään. Kevyt kuolanoro suupielestä lisää vakuuttavuutta.
Sekä kunnianloukkaus, että laiton uhkaus ovat asianomistajarikoksia. Tutkintapyyntö kirjataan silloin, jos asianomistaja tekee ilmoituksen. Sen jälkeen arvio, täyttyykö rikoksen tunnusmerkistö, onko soviteltavissa, yms yms. Yhtään tutkintapyyntöä ei voi päättää vain sillä perusteella, ettei poliisia kiinnosta. Ja aina voi kannella poliisin tekemästä päätöksestä, jos kokee ettei mennyt oikein!
Typoja, otsikossa siis nimettömänä ja tuntematonta