Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäoloehto ja osa-aikatyö.

saas:_nähä
11.06.2021 |

Lyhyesti netistä KELAn sivuilta; "Palkka suhteutetaan työaikaan:

Päiväpalkan on pitänyt olla vähintään 58,23 euroa. Se saadaan jakamalla kuukauden minimipalkka keskimääräisellä työpäivien määrällä (1 252 : 21,5).

Tuntipalkan on pitänyt olla vähintään 7,28 euroa. Se saadaan jakamalla päivän minimipalkka keskimääräisellä päivän työtuntien määrällä (58,23 : 8).
"

KYSYMYS: Yritän rääpiä työnantajalta jonkinmoisen työtuntisopparin vähintään 18 tunnille viikko. Teen ainakin sen ja lisää sen mitä pystyn. Jos saan tehdä. Joten riittääkö esim 7.50 euron tuntipalkka työssäoloehtoon kun tekisin kuvitteellisesti tunteja viikossa vaikkapa näin eli ma 3 tuntia , ti 4 ke 4 ja to 4 ja pe 3 eli kunhan tulee viikossa tuo MINIMI 18 tuntia ja vähintään 7,28 euron tuntipalkalla. PÄIVÄPALKAN ei siis tarvitse olla 68.23 euroa? Tuskin siihen pystyn ellei työaikaa per päivä jaeta nimenomaan tuohon tuntitaksaan, riippumatta mitenkään päiväpalkasta. Ts. kolmen tunninkin työ 7.28 eron tuntitaksalla kelpaa? Mielellään otan enempikin mutta uskon että alle 8 euroon jää. Sen verran on vähän hommia ainakin nyt. Muuta ei tän ikäiselle ole luvassa eli ota tai jätä... Mutta anssarille sen pitäsi kelvata vähintään ettei joutu TE:n pompoteltavaksi!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"PÄIVÄPALKAN ei siis tarvitse olla 68.23 euroa? Tuskin..." - Siis AINA pitää tulla kriittiseen kohtaa kirjoitusvirhe! Tarkoitin siis 58.23 euroa!

Vierailija
2/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastus: Teen tänne trolliavauksia aina kun on tylsä

ap

https://www.vauva.fi/keskustelu/414955/paljastus-teen-tanne-trolliavauk…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan profiilia..

usta tämä on kyykytystä :( työkyvyttömyyseläkkeestä

Vierailija

klo 14:53 | 21.1.2013

Olen kolme kuukautta odottanut päätöstä työkyvyttömyyseläkkeestä. Soitin taas tänään ja sain taas kuulla, että ihan normaali käsittelyaika, kiirehditään tätä vielä.

lakisääteistä takarajaa, milloin päätös pitää saada?

Onhan se hyvä vedota ruuhkaan ja satoihin ennen omaani tulleisiin hakemuksiin mutta silti on todella vittumaista odotella päätöstä ilman rahaa yli kolme kuukautta. Ja aina luvataan kiirehtiä päätöstä mutta ei näy valmista syntyvän.

...kaksi persoonallisuushäiriötä, krooninen masennus, psykoottisia jaksoja, ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö, dissosiaatiota...

Työkyky menee ja menetän työpaikan kun olen pakkohoidossa.

Mutta nyt ei haluta edes maksaa sitä eläkettä.. vaikka olen pakkohoidossa.

ap

https://www.vauva.fi/keskustelu/17662/ketju/musta_tama_on_kyykytysta__t…

Vierailija
4/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että tuollaisella tuntipalkalla ja -määrällä saisit enemmän ansiosidonnaista kuin työmarkkinatukea?

Vierailija
5/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"PÄIVÄPALKAN ei uroa!

OPE EHDOTTAA SEKSIÄ!! Yes!

Vierailija
6/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että tuollaisella tuntipalkalla ja -määrällä saisit enemmän ansiosidonnaista kuin työmarkkinatukea?

Alapeukuttajat voivat vaikka itse laskea, jos eivät usko. Jos ap saisi peräti 7,50€/h ja töitä 20h/vk tekee se 21,5 työpäivällä 645€ kuukaudessa. Täysi työmarkkinatuki on 726€ kuussa, joten miten sitä pienemmästä palkasta voidaan maksaa parempaa ansiosidonnaista?

Vierailija
7/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voivat vaikka itse laskea, jos eivät usko. Jos ap saisi peräti 7,50€/h ja töitä 20h/vk tekee se 21,5 työpäivällä 645€ kuukaudessa. Täysi työmarkkinatuki on 726€ kuussa, joten miten sitä pienemmästä palkasta voidaan maksaa parempaa ansiosidonnaista?

Tuosta 726 euron työmarkkinatuesta menee 20% veroa.

Vierailija
8/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 2 lasta on työmarkkinatuki nettona 660, siinä on 2 lapsikorotusta.

Vierailija
9/14 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettona 530

Vierailija
10/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ansiosidonnaisesta menee 25% ja kyllähän tuosta pienestä palkastakin maksetaan hiukan veroa sekä sivukulut. En vain ymmärrä, miten noin pienellä palkalla ja vähäisellä tuntimäärällä voisi muka saada soviteltua ansiosidonnaista enemmän kuin soviteltua työmarkkinatukea.

Vierailija
11/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettona 530

Laskennallisesti 580e/kk vaikka se neljän viikon jaksoissa maksetaankin. Jostain syystä todella moni työmarkkinatuella elävä ei näytä tätä käsittävän! Ymmärrän kyllä, että laskut pitää maksaa tilille tulevasta summasta, mutta kun kerran vuodessa se summa kilahtaa tilille peräti kahdesti saman kuukauden aikana.

Vierailija
12/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäoloehdon täyttymiseen tarvitaan noin 1200,- euron kuukausipalkkaa.

Vierailija
13/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan profiilia..

usta tämä on kyykytystä :( työkyvyttömyyseläkkeestä

Vierailija

klo 14:53 | 21.1.2013

Olen kolme kuukautta odottanut päätöstä työkyvyttömyyseläkkeestä. Soitin taas tänään ja sain taas kuulla, että ihan normaali käsittelyaika, kiirehditään tätä vielä.

lakisääteistä takarajaa, milloin päätös pitää saada?

Onhan se hyvä vedota ruuhkaan ja satoihin ennen omaani tulleisiin hakemuksiin mutta silti on todella vittumaista odotella päätöstä ilman rahaa yli kolme kuukautta. Ja aina luvataan kiirehtiä päätöstä mutta ei näy valmista syntyvän.

...kaksi persoonallisuushäiriötä, krooninen masennus, psykoottisia jaksoja, ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö, dissosiaatiota...

Työkyky menee ja menetän työpaikan kun olen pakkohoidossa.

Mutta nyt ei haluta edes maksaa sitä eläkettä.. vaikka olen pakkohoidossa.

ap

https://www.vauva.fi/keskustelu/17662/ketju/musta_tama_on_kyykytysta__t… tarvitse olla ilman rahaa jos on tuloton. Toimentulotuki hae sos viraston kautta.Perivät sinulta sen takaisin kun saat eläkerahasi.

Vierailija
14/14 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, minä saan jo "liitonrrahaa" mutta minua kiinnostaa tuo alkukysymykseni siksi koska on olemassa se "paluuehto" (= 80% edellisestä rahasta) eli VOISIKO JOKU NYT VAIN VASTATA IHAN TUOHON KYSYMYKSEEN EIKÄ MIETTIÄ MITÄÄN MUUTA.... jos, siis tietää asiasta... "

Lyhyesti netistä KELAn sivuilta; "Palkka suhteutetaan työaikaan:

Päiväpalkan on pitänyt olla vähintään 58,23 euroa. Se saadaan jakamalla kuukauden minimipalkka keskimääräisellä työpäivien määrällä (1 252 : 21,5).

Tuntipalkan on pitänyt olla vähintään 7,28 euroa. Se saadaan jakamalla päivän minimipalkka keskimääräisellä päivän työtuntien määrällä (58,23 : 8).

"

KYSYMYS: Yritän rääpiä työnantajalta jonkinmoisen työtuntisopparin vähintään 18 tunnille viikko. Teen ainakin sen ja lisää sen mitä pystyn. Jos saan tehdä. Joten riittääkö esim 7.50 euron tuntipalkka työssäoloehtoon kun tekisin kuvitteellisesti tunteja viikossa vaikkapa näin eli ma 3 tuntia , ti 4 ke 4 ja to 4 ja pe 3 eli kunhan tulee viikossa tuo MINIMI 18 tuntia ja vähintään 7,28 euron tuntipalkalla. PÄIVÄPALKAN ei siis tarvitse olla 68.23 euroa? Tuskin siihen pystyn ellei työaikaa per päivä jaeta nimenomaan tuohon tuntitaksaan, riippumatta mitenkään päiväpalkasta. Ts. kolmen tunninkin työ 7.28 eron tuntitaksalla kelpaa? Mielellään otan enempikin mutta uskon että alle 8 euroon jää. Sen verran on vähän hommia ainakin nyt. Muuta ei tän ikäiselle ole luvassa eli ota tai jätä... Mutta anssarille sen pitäsi kelvata vähintään ettei joutu TE:n pompoteltavaksi!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi