Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä masentaa, haluaisin yrittäjäksi mutta en keksi mitä tekisin

Vierailija
28.01.2025 |

En enää jaksa palkkatöitä, työkavereita

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa metsää ja vie sinne turisteja ns. kylpemään luonnon rauhassa.

Vierailija
2/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisit edes...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
4/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutterifirma. Muttereita ja ruuveja tarvitsee kaikki.

Vierailija
5/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku valmis firma, jonka omistaja on eläköitymässä, siinä valmis idea ja bisnes.

Vierailija
6/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutterifirma. Muttereita ja ruuveja tarvitsee kaikki.

En mä vaan tarvii.

Vierailija
7/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susta varmaan siihen olis.

Vierailija
8/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea louhimaan bitcoineja.  Osta muutama tietokone kierrätyskeskuksesta ja sohva.  Koneet louhivat bitcoineja ja sinä vahdit toimintaa sohvalla.  Välillä tarkistat paljonko bitcoineja on jo tullut.  Kerran kuukaudessa bitcoinit kannattaa vaihtaa rahaksi ja saa palkan työstään.

Vierailija
9/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä suosittele yrittäjyyttä näinä aikoina! Itse kokeilin sitä parempina aikoina ja se vei mun mielenterveyden. Lopulta lopetin toiminimeni kylmästi ja elin säästöillä muutaman kuukauden ennen kuin työllistyin muualle.

Jos sairastut tai uuvut, sairauspäivärahan omavastuu on 10 päivää ja et siltikään välttämättä saa sitä. Jos lopetat yrittäjyystoiminnan itse, et saa mitään, edes toimeentulotukea. Jos teet konkurssin, maineesi on mennyttä. Työterveyshuoltoa ei ole, eikä palkallisia lomia. Joudut työskentelemään kaikki valveillaoloaikasi.

Ennen kuin lopettaa liiketoiminnan, pitää olla uusi työpaikka valmiina ja se on hankalaa, koska entiset yrittäjät eivät ole mitään kuuminta hottia Suomen työmarkkinoilla.

Suosittelen vain hyväksymään sen, että elämä nyt vaan on perseestä kaikille. Kaikista eniten yksinyrittäjille. Meillä palkkatyöläisillä on sentään työterveyshuolto ja palkalliset lomat. Ja sairastuessamme emme jää tyhjän päälle taloudellisesti.

Vierailija
10/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jossain kaupungissa olet niin taksifirma pystyyn. Liityt välityskeskukseen niin saat sitä kautta asiakkaatkin.

Vierailija
11/11 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys vaatii tietynlaisia luonteenpiirteitä, joita ei kaikilla ole. Oletko esim. valmis ottamaan riskejä ja sietämään epävarmuutta? Tai tekemään alkuun pidempiä työpäiviä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan