Työelämä masentaa, haluaisin yrittäjäksi mutta en keksi mitä tekisin
Kommentit (11)
Mutterifirma. Muttereita ja ruuveja tarvitsee kaikki.
Osta joku valmis firma, jonka omistaja on eläköitymässä, siinä valmis idea ja bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Mutterifirma. Muttereita ja ruuveja tarvitsee kaikki.
En mä vaan tarvii.
Rupea louhimaan bitcoineja. Osta muutama tietokone kierrätyskeskuksesta ja sohva. Koneet louhivat bitcoineja ja sinä vahdit toimintaa sohvalla. Välillä tarkistat paljonko bitcoineja on jo tullut. Kerran kuukaudessa bitcoinit kannattaa vaihtaa rahaksi ja saa palkan työstään.
En missään nimessä suosittele yrittäjyyttä näinä aikoina! Itse kokeilin sitä parempina aikoina ja se vei mun mielenterveyden. Lopulta lopetin toiminimeni kylmästi ja elin säästöillä muutaman kuukauden ennen kuin työllistyin muualle.
Jos sairastut tai uuvut, sairauspäivärahan omavastuu on 10 päivää ja et siltikään välttämättä saa sitä. Jos lopetat yrittäjyystoiminnan itse, et saa mitään, edes toimeentulotukea. Jos teet konkurssin, maineesi on mennyttä. Työterveyshuoltoa ei ole, eikä palkallisia lomia. Joudut työskentelemään kaikki valveillaoloaikasi.
Ennen kuin lopettaa liiketoiminnan, pitää olla uusi työpaikka valmiina ja se on hankalaa, koska entiset yrittäjät eivät ole mitään kuuminta hottia Suomen työmarkkinoilla.
Suosittelen vain hyväksymään sen, että elämä nyt vaan on perseestä kaikille. Kaikista eniten yksinyrittäjille. Meillä palkkatyöläisillä on sentään työterveyshuolto ja palkalliset lomat. Ja sairastuessamme emme jää tyhjän päälle taloudellisesti.
No jos jossain kaupungissa olet niin taksifirma pystyyn. Liityt välityskeskukseen niin saat sitä kautta asiakkaatkin.
Yrittäjyys vaatii tietynlaisia luonteenpiirteitä, joita ei kaikilla ole. Oletko esim. valmis ottamaan riskejä ja sietämään epävarmuutta? Tai tekemään alkuun pidempiä työpäiviä?
Ostaa metsää ja vie sinne turisteja ns. kylpemään luonnon rauhassa.