Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulojat, auttakaa! Neuleen leikkaamisesta

Vierailija
11.06.2021 |

Elikkäs olen nyt neulonut pyöröillä puseroa alhaalta noin kymmenisen senttiä, ja huomasin että neule kiertyy puikon ympärille. Loin silmukat 60 mittaiselle pyörölle, jolloin varmaankin ahtauden vuoksi en huomannut silmukoiden kiertymistä. En millään jaksaisi alkaa purkaa, joten voinko leikata neuleen auki ja kieputtaa pyörölle oikeasuuntaiseksi? Steekkaisin reunat virkkaamalla ja lopuksi ompelisin yhteen. Onko kukaan tehnyt näin ja onko onnistunut?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen aloittelija, islantilaisissa ja kirjoneuleissa. Menin kansalaisopiston kurssille. Nyt islantilaiseni on jo kaarrokkeessa. Käsialani mukaan Lettlopi kangalle mulla on 3mm ja 100cm, pyöröpuikot. Hihat tein samoin 3mm sukkapuikoilla. 

Tee tilkku 2525cm (ohjeen mukaan) ensin ja pyydä että joku kokeneempi katsoo sulle sopivat työvälineet. 

Eli ohje lankakaupasta, mieluinen väri, mallitilkku. Lankakaupassakin osataan neuvoa! 

Vierailija
62/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopiston kurssilla on aina opettaja, joka neuvoo. Siitä hänelle maksetaan. Ja aika usein siellä on myös kokeneempia käsityöntekijöitä, jotka myös neuvovat mielellään aloittelijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa steekata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan