Miten saada rahaton alkoholisti isä ulkomailta Suomeen ja hoitoon
Isä on ollut pian kolme vuotta Thaimassa. Siinä ajassa hän juonut säästönsä. Eläke menee myös viinaan. Huolestuttavaa on se, että hän on "juonut myös päänsä" ja liikkuminen on nykyään vähän hankalaa.
Ollaan lähetetty raha lentolippua varten, mutta nekin rahat on mennyt viinaan.
Onkos vinkkejä? Pitääkö itse lähteä hakemaan?
Kommentit (11)
Haluaako hän tulla Suomeen? Vai käykö niin kuin yhdessä telkkarissakin esitetyssä tapauksessa, että Suomessa saadun hoidon jälkeen tyyppi lähti takaisin Thaimaahan ja jatkoi ryyppäämistä.
Jos se haluaa olla siellä ja juoda, se on hänen oikeutensa. Jos haluaa että haet, mene hakemaan. Väkisin sä et saa sitä hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
PROVO ja huono sellainen 😤
Miten niin provo? Eikö Thaimaassa ole suomalaisia?
Jos itse haluaa jatkaa juomista, niin mitään keinoa auttaa ei ole.
Antakaa ryypätä ja keskittykää tekemään omasta elämästänne hyvää.
Vierailija kirjoitti:
PROVO ja huono sellainen 😤
Yksi tällainen henkilö striimaa lähes päivittäin.
Konsulaatti auttaa, jos maksat kulut ja isäsi itse haluaa tulla. Muussa tapauksessa on hankalaa.
Miksi se pitäisi tänne raahata veronmaksajien taakaksi? Pysyköön siellä Thaimaassa, kun on sinne halunnut.
Ei ketään voi väkisin auttaa, tiedät sen varmaan itsekin jos olet vuosikymmeniä alkoholistia katsellut perheessäsi. Tahdonvastaista hoitoa ei alkoholistille ole vaikka olisi Suomessa, saatikka sitten että joku menisi väkisin noutamaan toisen Thaimaasta.
Olen seurannut tuollaista projektia joskus sivusta, maa vain oli eri. Myöhästyi lennolta kun makasi kaatokännissä hotellissa, heitettiin ulos hotellista kun ei ollut rahaa ja lopuksi sukulaiset keräsivät kolehdin ja saatiin Suomeen. Mutta ketäänhän ei voi väkisin sieltä poistaa, ellei sitten Thaimaan viranomaiset heitä ulos vanhentuneen passin tms. takia. En tiedä kuka kyydin kotiin silloin maksaa, konsulaatti ei ainakaan. Se on siis väärä käsitys, että konsulaatti maksaa kotimatkat kaikille suomalaisille.
Tuskin se sieltä hakematta tulee.