Mitkä asiat olivat ennen ihan tavallisia mutta nykyään paheksuttuja/kiellettyjä?
Aloitan: tupakan polttaminen lasten läsnäollessa.
Kommentit (741)
Tupakointi, hillitön dokaaminen ja härskien juttujen puhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Kun mulla alkoi tissit kasvaa jouduin sietämään aikuisten sukulaismiesten tissin puristelua ohimennessään, nätti kun olin. Tai sänkisen naaman hieromista omaani tervehdittäessä, henki saattoi haista paskalta. Onneksi kuukahtivat jokainen vuorollaan ja mielessäni iloitsin joka kerta. Ei kukaan puolustanut, kai pitivät huomionosoituksena, kehuna. Siskot sai olla rauhassa. Elettiin 70-80-lukuja.
Nyt vetäisin oikeuteen. Tai ta pp aisin kun siitä ei paljoa saisi, valehtelisi vaan eikä tunnustaisi mitään. Ennen taisivat rikolliset tunnustaakin.
Millaisessa perheessä sukulaisten välinen käpälöinti on koskaan Suomessa ollut ok? Saatika että 1900-luvun loppupuolella?
Kikkelin heiluttelu ikkunasta ohikulkijoille.
Vierailija kirjoitti:
Olen pieneltä paikkakunnalta ja ainakin "cooleimmat" tytöt seurustelivat joskus 8-luokalla täysi-ikäisten kanssa, eikä sitä mitenkään erityisemmin kauhisteltu. Nykyään tulis toivon mukaan lasua ja syytettä jos 14-15 vuotiaalla olis 18-20 vuotias poikakaveri.
Minulla oli 15-vuotias tyttötystävä, joka löysi yli kaksikymppisen poikakaverin.
Vähän siinä alkoi 16-vuotiaana alahuuli väpättää.
Lasten ruumiillinen kurittaminen, tupakointi myös sisällä ja lasten aikana, n-sanan käyttäminen, uskonnolliset ja poliittissävytteiset tapahtumat kouluissa, seksuaalisten vähemmistöjen pilkkaaminen, jätteiden dumppaaminen luontoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten pyssyleikit.
Mitä? Onko tämä oikeasti totta?
On. Mutta toki leikittiin leikkipyssyillä.
Kavereiden yllätysvierailut, totta tosiaan! Kerrostalossa oli hyvä, kun oli ovisilmä, tuntematonta ei uskaltanut yleensä päästää sisään, kun hän saattoi olla pelätty televisioluvantarkastaja...
Vierailija kirjoitti:
Ylinopeuteen suhtauduttiin ennen kuin kannabikseen nykyään punavihreissä piireissä.
On laitonta joo, mut...kamoon.
Suhtautuuhan osa ylinopeuteen nykyäänkin kuin persut pillereihin että kiellettyä joo mutta ei koske minua....
Keskustelu vapaista aiheista. Ja vielä vuorokauden ympäri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mulla alkoi tissit kasvaa jouduin sietämään aikuisten sukulaismiesten tissin puristelua ohimennessään, nätti kun olin. Tai sänkisen naaman hieromista omaani tervehdittäessä, henki saattoi haista paskalta. Onneksi kuukahtivat jokainen vuorollaan ja mielessäni iloitsin joka kerta. Ei kukaan puolustanut, kai pitivät huomionosoituksena, kehuna. Siskot sai olla rauhassa. Elettiin 70-80-lukuja.
Nyt vetäisin oikeuteen. Tai ta pp aisin kun siitä ei paljoa saisi, valehtelisi vaan eikä tunnustaisi mitään. Ennen taisivat rikolliset tunnustaakin.Millaisessa perheessä sukulaisten välinen käpälöinti on koskaan Suomessa ollut ok? Saatika että 1900-luvun loppupuolella?
No millaisessa?
Niin totta. Nykyään jos kylässä käydessä joku on (salaa) tupakoinut, niin pitää suunnilleen asuntoon tilata täysremontti, kuormata ikkunasta sisään nostetulla bobcatillä kaikki tavara alas roskalavalle, repiä lattiat auki betoniin, hiekkapuhaltaa maalit ja tapetit pois sekä tilata otsonointi.
Tytöt ja pojat, naiset ja miehet. Mielensä pahoittaminen ihan joka asiasta.
Kaikki tavallinen kielletään . Aikuisia vainotaan tupakasta .....siis ei !!! Lopettakaa jo .
Koska luoja on luonut erivärisiä ihmisiä ja kukkia se pitää ottaa niin ettei musta saa sortaa valkoisia .
Lentomatkailu vrt nyk. matkustushäpeä. Tavallinen arkielämä ja rauhallinen tahti kuuluivat ennen normaaliin elämään, mutta nykyään pitää olla elämyksiä, ja asioiden pitää tapahtua nopeasti. Ennen sai rauhassa opetella tietotekniikan käyttöä tai osallistua kursseille, mutta nykyää kaikki pitää opetella itse ja lennossa. Jos et osaa, et kuulu työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vetäisin oikeuteen. Tai ta pp aisin kun siitä ei paljoa saisi, valehtelisi vaan eikä tunnustaisi mitään. Ennen taisivat rikolliset tunnustaakin.Millaisessa perheessä sukulaisten välinen käpälöinti on koskaan Suomessa ollut ok? Saatika että 1900-luvun loppupuolella?
No millaisessa?
Jos joku kertoo mitä joskus on kokenut, miksi esitetään k-päisiä kysymyksiä halventamaan kertojaa?
Millaisia poikia käyttäneet papit ovat olleet, joita tyhmiä kyselevän kaltaiset ovat varmasti arvostaneet ?
Sukulaisiksi luetaan nekin jotka on naitu sukuun ja heillä on sukua. Pankinjohtajaa jne. Ei todellakaan tarvitse olla juoppo-narkki-insestiperhe.
Nyt vetäisin oikeuteen. Tai ta pp aisin kun siitä ei paljoa saisi, valehtelisi vaan eikä tunnustaisi mitään. Ennen taisivat rikolliset tunnustaakin.