Ärsyttää, kun kaikki luulevat, että käyn amista, vaikka opiskelen yliopistossa maisteriksi
Linja on ilmeisesti ihmisille melko tuntematon, mutta se sisältää saman "tiede", joten luulisi, että ei olisi ylimaalisen vaikeaa ymmärtää, varsinkin kun sanon yliopistoni nimen.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä pointtini on se, että jos joku sanoo opiskelevansa yliopistossa, niin älä rupea selittämään jostain tutusta, jolla on mukamas "sama koulutus", vaikka tuttava on oikeasti opiskellut amiksessa täysin eri asioita.
Tuo menee ohi. Pari vuotta valmistumisen jälkeen ketään ei kiinnosta missä sinä tai kukaan muukaan on opiskellut. Tsemppiä, kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä.
No on mielestäni oikeasti aika ärsyttävää. Näen vaivaa opintoihini ja opinnot ovat melko haastavia, mutta se amistutkinto taas on ihan käsienheiluttelua.
Kerro nyt mikä se sun ala on?
Se on naistutkimus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan nyt sen verran, että opiskelen Helsingin yliopistossa.
Mitä jos seuraavan kerran kertoisit opiskelevasi helsingin yliopistossa. Ei se sen vaikeampaa ole.
Tämä ei tunnu riittävän ihmisille, koska seuraaviksi udellaan sitä alaa. Sitten kun sanon alan niin ollaan jo unohdettu se yliopisto ja sekoitetaan se amis mukaan.
Kiva opiskella datatieteitä maisteritasolla arvostetussa yliopistossa ja sukulaiset luulee, että valmistun datanomiksi;D
"Oi miten hienoa, meidän Janikin valmistui datanomiksi Keravan amiksesta!
Opiskelin yliopistossa kemiaa pääaineena. Miehen kaverit aina sanoivat, et musta tulee laborantti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä.
No on mielestäni oikeasti aika ärsyttävää. Näen vaivaa opintoihini ja opinnot ovat melko haastavia, mutta se amistutkinto taas on ihan käsienheiluttelua.
Kerro nyt mikä se sun ala on?
Se on naistutkimus
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin yliopistossa kemiaa pääaineena. Miehen kaverit aina sanoivat, et musta tulee laborantti :)
Ärsyttäkö sinuakin?
Vierailija kirjoitti:
Kiva opiskella datatieteitä maisteritasolla arvostetussa yliopistossa ja sukulaiset luulee, että valmistun datanomiksi;D
No miksi sitten opiskelet jotain hölynpölyä? KTM tai vastaava kunnon tutkinto alle niin kaikki tajuaa mitä olet opiskellut ja mitä osaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäkö sinuakin?
Njaa, tuosta on jo kauan. Ehkä ihan hiukan ärsytti : )
Ap pelkää, että hänet tunnistetaan.
Ilmeisesti on tuon alan ainoa opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten opiskelet jotain hölynpölyä? KTM tai vastaava kunnon tutkinto alle niin kaikki tajuaa mitä olet opiskellut ja mitä osaat
Hah itse työskentelen data-analyytikkona ja olen tilastotieteiden maisteri (eli liippaa läheltä datatieteitä). Töissäni pyyhin lattiaa kaiken maailman ekonomisteilla, jotka eivät osaa mitään. Päivittäin joudun auttamaan KTM tutkinnolla IT-alalle päässeitä "analyytikoita" mitä triviaaleimmissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap pelkää, että hänet tunnistetaan.
Ilmeisesti on tuon alan ainoa opiskelija.
Hehe. Olen viime aikoina joutunut tähän tilanteeseen niin useita kertoja, että hyvinkin saattaa joku heistä minut tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan opiskelee tarhatädiks, käsittääkseni kakaroiden räkiä pääsee pyyhkimään amiksesta tai yliopistosta mutta eri koulutuksilla.
En opiskele. Alaani liittyy muun muassa kemia ja fysiikka.
Mutta ala ei ole kemia, fysiikka tai joku muu ns. tunnettu ala.
Ootko ap miettinyt asiaa siltä kantilta, että näytät ns. amislaiselta? Kun siitä ulkoisesta olemuksesta tehdään myös paljon olettamuksia.
Mulla on niinpäin, että olen perusduunari, mutta mua vieraat ihmiset luulee tyyliin työnjohtajaksi tai toimistopäälliköksi. Tämä tulee siis siinä vaiheessa ilmi, kun kerrotaan mitä tekee työkseen. Minun kohdalla ollaan lähes aina yllättyneitä, että olen ns. vain duunari.
Kas, eikö tämä ollutkaan heikosti naamioitu "AMK ei ole korkeakoulu" -ketju?
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap miettinyt asiaa siltä kantilta, että näytät ns. amislaiselta? Kun siitä ulkoisesta olemuksesta tehdään myös paljon olettamuksia.
Mulla on niinpäin, että olen perusduunari, mutta mua vieraat ihmiset luulee tyyliin työnjohtajaksi tai toimistopäälliköksi. Tämä tulee siis siinä vaiheessa ilmi, kun kerrotaan mitä tekee työkseen. Minun kohdalla ollaan lähes aina yllättyneitä, että olen ns. vain duunari.
Minulla ei ole tatuointeja, räikeitä hiuksia, en polta tupakkaa ja pukeudun hillitysti. En sanoisi, että näytän "perus amislaiselta".
Onko datanomi perseenpesututkinto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan opiskelee tarhatädiks, käsittääkseni kakaroiden räkiä pääsee pyyhkimään amiksesta tai yliopistosta mutta eri koulutuksilla.
Farmaseutti siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutti siis.
Ei ole