Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se hyvä puoli käteisessä on, että tietää aina, paljonko tilillä on jäljellä. Korttimaksu on holtitonta

Vierailija
10.06.2021 |

En ihmettele, että joillain on ongelmia rahan kanssa, jos käyttävät korttia.

Muita käteisen kannattajia?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut väittävät, että käteistä käyttäessä kertyy älytön vuori kolikoita, joita on hankala raahata mukana. Niin varmasti onkin, jos niitä kolikoita ei koskaan käytä, vaan maksaa aina uudella setelillä.

Itse pyrin maksamaan ostokset aina pienimmillä rahoilla, jotka lompakossa sillä hetkellä on. Tällä systeemillä niitä hiluja ei paljoa pääse edes kertymään, kun systemaattisesti käyttää ne maksamiseen.

Niitä on noloa laskea kassalla, tuntuu kuin olisi ryöstänyt lapsen possun tai joku pultsari kerännyt pulloja tms.

Vierailija
82/95 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut väittävät, että käteistä käyttäessä kertyy älytön vuori kolikoita, joita on hankala raahata mukana. Niin varmasti onkin, jos niitä kolikoita ei koskaan käytä, vaan maksaa aina uudella setelillä.

Itse pyrin maksamaan ostokset aina pienimmillä rahoilla, jotka lompakossa sillä hetkellä on. Tällä systeemillä niitä hiluja ei paljoa pääse edes kertymään, kun systemaattisesti käyttää ne maksamiseen.

Niitä on noloa laskea kassalla, tuntuu kuin olisi ryöstänyt lapsen possun tai joku pultsari kerännyt pulloja tms.

Tuo ajatusmalli paljastaa enemmän sinun sisäisestä maailmastasi, kuin siitä kolikoiden laskijasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ajatusmalli paljastaa enemmän sinun sisäisestä maailmastasi, kuin siitä kolikoiden laskijasta...

Olin siis itse tuo kolikoiden laskija kun kokeilin käteisen käyttöä. Ei enää ikinä vastaavaa.

Vierailija
84/95 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin siis itse tuo kolikoiden laskija kun kokeilin käteisen käyttöä. Ei enää ikinä vastaavaa.

Samalla logiikalla myös töissä käynti on noloa. Ihmiset ajattelevat, että eikö hän pärjää pääomatuloillaan.

Vierailija
85/95 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen eri mieltä. Tiedän tilini saldon vaikka käytän korttia koska maksutapahtumat näkyy siellä reaaliajassa. Lähimaksun käyttö on hygieenisempää kuin raha. Luulisi koronankin ohjanneen ihmisiä parempaan hygieniaan.

Maksut eivät aina näy reaaliajassa. Käypä Prismassa perjantai-iltana, niin se näkyy katevarauksessakin vasta maanantaina tai tiistaina. Monessa muussa kaupassa on samoin, esim. tuolla kylällä olevassa K-kaupassa. Olen huomannut, että Citymarketin ja huoltoasemien ostot näkyvät aina saman tien. On melkoisen hankalaa, jos on vaikka yhteinen tili, jota käyttää kumpikin.

Missä pankissa näin toimitaan? Kyllä itsellä näkyy katevarauksessa 5 minuuttia oston jälkeen jokaisena viikon päivänä, juhannus ja joulu mukaanluettuna.

Osuuspankissa ainakin usein käy noin. Miehellä on op tili ja usein hän kiroilee kun ostokset lähtee tililtä jotenkin jälkijättöisesti.

Meillä on Nordea, sama juttu. Edes katevarauksessa ei näy joidenkin liikkeiden ostot vielä samana päivänäkään, varsinkaan viikonlopun ostot.

Vierailija
86/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käteisenkäyttäjän tilillä enää senttiäkään rahaa?

Vierailija
87/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen kyllä ihan sekunneissa paljonko tilillä on rahaa koska mobiilipankkiin pystyy kirjautumaan nopeasti. Käteistä ei muuten voi nostaa ilman maksua kuin muutaman kerran kuukauden aikana. 

Vierailija
88/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran matemaatikko, että osaan laskea päässöni, paljonko esim.päivän ostoksiin on mennyt kortilla maksettaessa! Osaan myös käyttää verkkopankkia, josta voi tarkistaa tilitapahtumat ja saldon, paljonko on varaa kuluttaa. Käteinen raha on turha kuluerä yrityksille ja hyvä, että kortilla voi maksaa nykyään myös torilla ja kioskeilla! Kortti on myös helppo kuollettaa eikä tarvitse pelätä, että käteistä varastetaan.

Vierailija
89/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt automaatilla viimeksi lähes vuosi sitten. Lompakossa pari kymppiä. Viimeksi tarvitsin käteistä helmikuussa. Silloin meni 20€.

Vierailija
90/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen älykännykässä mitä on tilillä. Käytän ainoastaan korttia. 

Vierailija
91/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käteistä käyttävä tietää, paljonko rahaa on tilillä? Lompsansa sisällön hän tietää, tilin saldo on hänelle täysi mysteeri.

Kun nostaa automaatista käteistä, voi ottaa samalla kuitin tilitapahtumista ilman että tarvitsee kirjautua verkkkopankkiin. Ne pakolliset laskut voi maksaa kerralla kuukauden alussa verkkopankissa ja hoitaa sitten muut maksut käteisellä kuten kauppareissut.

Käteisellä maksaminen ei ole erityisen hidasta etenkin kun lompakossa on muutakin kuin 20 ja 50 euron seteleitä. Ne 50 senttiä tai euroa pienemmät kolikot voi tyhjentää lompakosta kotona olevaan säästölippaaseen. Ei se kaupan kassajono ratkaisevasti hidastu käteisellä maksavien takia ja mikä kiire ihmisillä olisikaan päästä eroon omista rahoistaan.

Vierailija
92/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät täällä puolustaa käteistä, mulla on sen verran rahaa tilillä ettei tarvitse pelätä kriisiä.

Vierailija
93/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tutkittu juttu, että sähköinen maksaminen lisää ihmisten kulutusta n. 20%. Tottakai liikkeet ja pankit pitävät siitä, eli jatkoa kuluttajien velkaantumiselle, mitä instant gratification osaltaan ruokkii. Tekniikka voi olla uusinta uutta, mutta swaippaajien aivot ovat edelleen ne samat kuin kivikaudella.

Vierailija
94/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hahmotuskyky on kovin rajallinen, niin kai se käteinen sitten on parempi. Itse kyllä suosin korttia, koska moisia ongelmia ei ole.

Vierailija
95/95 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran hyvät tulot ettei tarvitse miettiä riittävätkö rahat. Köyhät käyttävät käteistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme