Maksan kallista vuokraa, enkä saa asuntolainaa pienien tulojen takia. Kaikki menee mikä tulee! Vituttaa!!
Antakaa yksikin syy miksi en jäisi työttömäksi. Kaverini on työtön samalta alalta, ja hänelle jää noin 100e vähemmän rahaa käyttöön kuussa kuin minulla.
Onko MITÄÄN järkeä käydä töissä matalapalkka-alalla, jos varallisuutta ei saa kerrytettyä EDES oman asunnon muodossa?
Kommentit (64)
Eläkeläisiä melkein 2 miljoonaa, mistä kaupan ala ja palveluala saa heidän tilalleen asiakkaat tulevaisuudessa?
Suuret ikäluokat on 75-vuotiaita.
Yksi parturi sanoi, että asiakkaista 80% on eläkeläisiä. Itse nuorempana en käy parturissa kun ei ole vakituista työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta työtä 2200 bruttopalkalla niin saa 1000 euroa eläkettä kuukaudessa.
Ja leskeneläke poistetaan 1975 syntyneiltä ja sitä nuoremmilta.
Toimeentulotukea lääkkeisiin ei saa jos on mökki ja eläkeläisen asumistuessa neliöraja 70 neliötä yksin asuvalla ja pariskunnalla 85 neliötä.
Mikä järki jossain neliörajassa on? Jos saa isomman asunnon halvemmalla niin sitä ei kannata ottaa koska liikaa neliöitä. Does not compute.
Muuttaisin pois keskustasta, jos asut keskustassa jossain kaupungissa, ja asuisin mahdollisimman halvalla. Pikkukaupunkien ulkopuolella on tosi edullisia taloja myynnissä, aivan hyväkuntoisia jopa. Itse etsin juuri kuivanmaan mökkiä vakiasunnoksi, mutta haluan silti asua fillarimatkan päässä kaupungista. Tämmösiä löytyy kyllä.
Tietenkin eri juttu jos on pieniä lapsia ja pitää miettiä koulut ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Yksi parturi sanoi, että asiakkaista 80% on eläkeläisiä. Itse nuorempana en käy parturissa kun ei ole vakituista työpaikkaa.
Ostettiin Fiskarsin parturisakset kotiin.
Ne joilla on kuukausipalkka yli 6000 euroa kuussa makselee edelleen sun käymiäsi peruskouluja, päivähoitoja, neuvoloita (mitä nyt oletkin sitten käyttänyt) yhä edelleen. Samoin maksellaan siitä, että sulla on poliisi ja palokunta joita pyytää apuun tarvittaessa. Tiestö, jota käyttää. Maataloustuet, jotta saisit markkinahintaa halvempaa ruokaa. Maksellaan hävittäjät, että et joutuisi Venäjän vallan alle. Maksellaan kirjastot ja uimahallit sulle, oma häpeäsi jos et palveluita käytä. Joukkoliikennekin kustannetaan, samoin kaikenlainen hallinto. Paljonkos se maksoi kun kävit sairaalassa lonkkaleikkauksessa? 12 000 euroa? Paljonko siitä maksoit itse? Tiedätkö kuka maksaa sen lopun? Listaa vois jatkaa loputtomiin. Joten ole tyytyväinen, että joku sullekin nää palvelut maksaa, kun et tienaa tarpeeksi, että siitä jäisi jotain muuta kuin murusia verotettavaksi. Kuntaveroakaan et taida maksaa noilla tuloilla ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta työtä 2200 bruttopalkalla niin saa 1000 euroa eläkettä kuukaudessa.
Ja leskeneläke poistetaan 1975 syntyneiltä ja sitä nuoremmilta.
Toimeentulotukea lääkkeisiin ei saa jos on mökki ja eläkeläisen asumistuessa neliöraja 70 neliötä yksin asuvalla ja pariskunnalla 85 neliötä.
Mikä järki jossain neliörajassa on? Jos saa isomman asunnon halvemmalla niin sitä ei kannata ottaa koska liikaa neliöitä. Does not compute.
Yleisessä asumistuessa ei ole neliörajaa, mutta eläkeläisen asumistuessa on neliöraja.
Kodinhoitajat eivät myöskään siivoa. Eläkeläisen on ostettava siivouspalvelut ja isompaan asuntoon siivous maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuta nyt ensiksi halvempaan kämppään
Okei, missä tämä kämppä on jota minulle ilmeisesti tarjoat??
Oletko LAINKAAN tietoinen pääkaupunkiseudun asuntotilanteesta?????
ap
oletan, että olet sinkku, koska et ole kertonut missään olevasi suhteessa ja olet noin kärttyinen.
vuokrovi piste com siellä ne vuokra-asunnot on
halvin alle 400 (10 neliöinen huone ja yhteistilat)
sitten kivihaassa 25 neliön yksiö oli jotain 422 euroa kuussa
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on kuukausipalkka yli 6000 euroa kuussa makselee edelleen sun käymiäsi peruskouluja, päivähoitoja, neuvoloita (mitä nyt oletkin sitten käyttänyt) yhä edelleen. Samoin maksellaan siitä, että sulla on poliisi ja palokunta joita pyytää apuun tarvittaessa. Tiestö, jota käyttää. Maataloustuet, jotta saisit markkinahintaa halvempaa ruokaa. Maksellaan hävittäjät, että et joutuisi Venäjän vallan alle. Maksellaan kirjastot ja uimahallit sulle, oma häpeäsi jos et palveluita käytä. Joukkoliikennekin kustannetaan, samoin kaikenlainen hallinto. Paljonkos se maksoi kun kävit sairaalassa lonkkaleikkauksessa? 12 000 euroa? Paljonko siitä maksoit itse? Tiedätkö kuka maksaa sen lopun? Listaa vois jatkaa loputtomiin. Joten ole tyytyväinen, että joku sullekin nää palvelut maksaa, kun et tienaa tarpeeksi, että siitä jäisi jotain muuta kuin murusia verotettavaksi. Kuntaveroakaan et taida maksaa noilla tuloilla ollenkaan?
Mutta tästä päästäänkin kysymykseen että onko oikein että eniten yhteiskuntaa, eli meitä kaikkia, hyödyttävistä töistä maksetaan usein kaikkein vähiten? Poikkeuksena ehkä ainoastaan lääkärit. Miksi joku ison yrityksen kampaviineri-keulakuva on niin hyvin palkattu ja bonuksissa kieritelty, ja lastenhoitajia suorastaan halveksitaan?
Muistaakseni jos eläke on 1257 tai alle saa kaupungilta palveluseteleitä joilla saa alennusta siivouspalveluiden ostosta. Jos eläke on 1258 tai enemmän täytyy siivouspalvelut ostaa omalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Muuta kauemmas keskustasta. Muuta toiseen kaupunkiin jos löydät töitä. Ei kannata maksaa Helsingin älyttömiä hintoja jos ei ole pakko.
Jos omistaa mökin niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eikä mihinkään muuhunkaan. Omistusasunnossa ei lasketa myöskään putkiremonttivastiketta laskuksi toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos omistaa mökin niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eikä mihinkään muuhunkaan. Omistusasunnossa ei lasketa myöskään putkiremonttivastiketta laskuksi toimeentulotuessa.
Monella naisella eläke on pieni, kun leskeneläke poistuu.
Näköalattomuus on suuri synti ja häpeä.
Juu, ei 1000 euron eläkkeellä pärjää, jos on mökki. Palkka pitää olla 3000 ja 40 vuotta töitä niin on rahaa mökkiin ja lääkkeisiin.
jos osaisit elää tulojesi mukaan ja säästää, voisit helposti säästää asumisoikeusmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Muuta kauemmas keskustasta. Muuta toiseen kaupunkiin jos löydät töitä. Ei kannata maksaa Helsingin älyttömiä hintoja jos ei ole pakko.
Tämä. Helsinki on aika pieni kaupunki ja voi ihan hyvin muuttaa vaikka vantaan puolelle, jos taloudessa on tiukkaa. Halvemmat vuokratkin siellä.
Koskee kyllä ihan joka kaupunkia lähitulevaisuudessa.