Kun ryhmän muita jäseniä onnitellaan syntymäpäivänä ja muutenkin muistetaan merkkipäivinä/kehutaan yms ja yhtä ei muisteta mitenkää; minua :(
En saa syntymäpäivä onnitteluja ja kaikki tekemiseni ignoorataan. En haluaisi olla koko ryhmässä, mutta jos siitä poistun, niin saan kuulla siitä kuittailua. Itse onnittelen kyllä muita ja huomioin toisten laittamia juttuja. Toki en nyt 100% ihan kaikkea ehdi huomioida, mutta suurimmaksi osaksi kyllä.
Mistä tällainen muiden toiminta johtuu?
Kommentit (3)
Itse ajattelen tämän myös niin että toiset tuovat itseään ja merkkipäiviään innokkaammin julki hyvissä ajoin, jolloin muille tulee paine reagoida tähän.
Esim töissä muutama kollega mainostaa synttäreitään kovaan ääneen ja yleensä heidän synttärinsä muistetaan.
Toisten synttärit taas lipuvat ohi eikä kukaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen tämän myös niin että toiset tuovat itseään ja merkkipäiviään innokkaammin julki hyvissä ajoin, jolloin muille tulee paine reagoida tähän.
Esim töissä muutama kollega mainostaa synttäreitään kovaan ääneen ja yleensä heidän synttärinsä muistetaan.Toisten synttärit taas lipuvat ohi eikä kukaan huomaa.
Meillä töissä on ollut tapana, että synttärisankari tuo toimistolle jotain tarjottavaa. Silloin onnitellaan, mutta ei kukaan muuten muista kenenkään syntymäpäiviä, jollei niitä itse jotenkin mainitse.
Ap:n kohdalla ihmettelen millaisesta ryhmästä on kyse? Jos olemassaolosi olisi niille ihan samantekevää, eivät varmaan kuitenkaan kuittailisi jos vain häipyisit?
Tiedän tunteen :(