Haluaisin vielä salata raskauteni, mutta koronarokote...
Olen siis raskaana aivan alkuvaiheessa. Haluaisin pitää asian omana tietonani niin pitkään kuin mahdollista, sillä pelkään mm. keskenmenoa, enkä muutenkaan tykkää puhua asioistani ennen kuin asiat näyttävät varmasti hyvältä. Koronarokote aiheuttaa tähän kohtaan nyt harmillisen dilemman. En uskalla ottaa rokotetta raskaana ollessa, vaikka varovaisia arvioita jo on siitä, ettei rokotteesta olisi haittaa sikiölle.
Perheessäni, tuttavapiirissä ja myös töissä on kuitenkin jatkuvaa kyselykierrosta siitä, kuka on nyt ikänsä puolesta rokotusvuorossa, ja milloin homma on hoidettu. Itse saisin rokotteen luultavasti lähiviikkojen aikana. Koen tämän nyt tosi vaikeaksi tilanteeksi, kun en haluaisi ainakaan perheenjäsenille suoraan valehdellakaan. Ovat vaan niin uteliaita, että ihan varmasti en pääse tästä pinteestä olemalla salamyhkäinen.
Miten te tekisitte?
Kommentit (51)
Joopa joo 😤
Onpa taas uskottavaa 😶
Heh,olipa hauska juttu,kyllä pistää ihan naurattamaan 🤠
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään, edes työnantajalla, ei ole oikeutta kysyä rokotuksistasi mitään. Otat rokotteen sitten, kun itse haluat. Silloinkaan siitä ei tarvitse kertoa.
Olet oikeassa, nämä ovat jokaisen omia asioita. Mutta tosiaan omassa lähipiirissäni on suorastaan buumi kysellä ja vahdata, kuka on saanut rokotteen. En tule säästymään suorilta uteluilta.
Ap
No jos on liian vaikeaa valehdella niin sitten ei auta kuin kertoa totuus. Mä itse olen samassa tilanteessa vain puhunut ympäripyöreitä, ai nytkö jo ois mun vuoro, pitääpä muistaa varata aika. Ei ole ollut ongelmaa, ei samat tyypit haastattele joka päivä että joko aika on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo 😤
Onpa taas uskottavaa 😶
No mikä tässä ei ole uskottavaa? Se että olen raskaana, se että en halua huudella asiasta vai se, että lähipiirissäni ollaan kiinnostuneita siitä, kuka milloinkin rokotteen saa? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään, edes työnantajalla, ei ole oikeutta kysyä rokotuksistasi mitään. Otat rokotteen sitten, kun itse haluat. Silloinkaan siitä ei tarvitse kertoa.
Olet oikeassa, nämä ovat jokaisen omia asioita. Mutta tosiaan omassa lähipiirissäni on suorastaan buumi kysellä ja vahdata, kuka on saanut rokotteen. En tule säästymään suorilta uteluilta.
Ap
Vaikutat aika heikolta ihmiseltä. Minuun ei soaiaalinen paine tehoa.
Salata? Miksi? Oikeasti ketään ei voisi olla vähemmän kiinnostunut raskaudestasi, narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo 😤
Onpa taas uskottavaa 😶
Minusta tämä kuulosti ihan uskottavalta. Siis mitä epäuskottavaa tuollaisessa tilanteessa olisi.
Vierailija kirjoitti:
No jos on liian vaikeaa valehdella niin sitten ei auta kuin kertoa totuus. Mä itse olen samassa tilanteessa vain puhunut ympäripyöreitä, ai nytkö jo ois mun vuoro, pitääpä muistaa varata aika. Ei ole ollut ongelmaa, ei samat tyypit haastattele joka päivä että joko aika on varattu.
Tuollaiset epämääräiset vastaukset olisivat oikein jees vaihtoehto... mutta et ole ilmeisesti tavannut äitiäni, siskojani ja mummoani :D :D Samoin paria ystävää. He huomaavat epämääräisyydet heti!
Ap
Mitä jumalauta. Miksi ketään kiinnostaa? Täydellisen sekopäistä aikaa tämä. Toivottavasti menee ohi pian!
Vierailija kirjoitti:
Salata? Miksi? Oikeasti ketään ei voisi olla vähemmän kiinnostunut raskaudestasi, narsisti.
No jaa, mm. lapsenlapsia innokkaasti odottavat vanhempani olisivat erittäin kiinnostuneita aiheesta.... Olen kokenut keskenmenoja, enkä ensinnäkään halua joutua puhumaan niistä kenenkään kanssa, enkä myöskään halua aiheuttaa niistä johtuvaa stressiä ja pahaa mieltä muille perheenjäsenille. Siinä syitä salailuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä perheenjäseniä kiinnostaa jos oma lapsi tai sisarus on raskaana. Tai vaikka ei olisi niinkään läheistä sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo 😤
Onpa taas uskottavaa 😶Minusta tämä kuulosti ihan uskottavalta. Siis mitä epäuskottavaa tuollaisessa tilanteessa olisi.
Siksi kun AP kirjoittelee näitä satuja.
Oletpa todella sinisilmäinen.
Onko koskaan ennen oltu näin aggresiivisen kiinnostuneita toisten ihmisten terveystiedoista, lääkärikäynneistä ym..sairasta!
Sanot, että mietit asiaa vielä. Jo on ihme ongelmia jollain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo 😤
Onpa taas uskottavaa 😶Minusta tämä kuulosti ihan uskottavalta. Siis mitä epäuskottavaa tuollaisessa tilanteessa olisi.
Siksi kun AP kirjoittelee näitä satuja.
Oletpa todella sinisilmäinen.
Kertoisitko, mistä päättelet tämän olevan satua?
Kommentoi vain lyhyesti, että aijaa ollaanko nyt jo niin pitkällä. Ainakaan Helsingissä ei tullut mitään kutsua vaan tieto levisi puskaradion ja uutisten kautta. Helposti voi sen tiedon ohittaa.
Sitten vain kyselyihin sanot, että pitääpä muistaa varata aika. Tai käännät keskustelun takaisin kyseliöihin. Monet rakastavat puhua itsestään ja siinä voi sitten unohtua kyselyt.
Onhan tuo oikeasti ärsyttävää ja ymmärrän hyvin, että raskauden haluaa pitää omana tietona aluksi.
Sanot "joo siellä oli aikoja jo torstaiksi!/samalle viikolle! :)" ja sen jälkeen vaihdat puheenaihetta.