Laumaimmuniteetti on mahdoton ajatus, koska rokotusaste jämähtää 60 prosenttiin.
Nousee nopeasti 50 prosenttiin ja sitten hidastuu ja pysähtyy 60:een ä. Näin on käynyt koronarokotuksen edelläkävijämaissa. Sitten tartunnat ovat lähteneet nousuun ja rajoituksia on palautettu.
Ihan utopistinen ajatus, että 80% suomalaisista ottaisi koronarokotteen kaksi annosta. Suomessa tuplarokotetutkin ovat sairastuneet koronaan.
Kommentit (29)
Niin siinä käy kun moni ajattelee nykyään että minä minä. " MINUN ei tarvitse ottaa rokotetta, eikä MINUN tarvi sairastaa koronaa. MINÄ selviän laumaimmuniteetin turvin muiden siivellä." Sitten näitä minäminä-ihmisiä onkin pari miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä käy kun moni ajattelee nykyään että minä minä. " MINUN ei tarvitse ottaa rokotetta, eikä MINUN tarvi sairastaa koronaa. MINÄ selviän laumaimmuniteetin turvin muiden siivellä." Sitten näitä minäminä-ihmisiä onkin pari miljoonaa.
Voi voi, harmittaako?
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Minä päätän otanko vai en. Päätän myös elänkö normaalia elämää vai pelkäänkö tautia, jonka yli 90% sairastaa lievänä tai oireettomana. Lisäksi olen normaali painoinenkin ja yli 86% on pullukoita teholle joutuvista. Parempaa päivän jatkoa! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, harmittaako?
Ei koska olen ottanut rokotteen ja oon jo suojassa.
Kyselytutkimukset kertovat ihan muuta. Selkeästi yli 70% ihmisistä haluaa ottaa rokotteen. Vanhimmissa ikäryhmissä jo toteutunut kattavuus on jopa 90%.
Vierailija kirjoitti:
Mutta nuo minäminät tulevat kyllä saamaan koronan, varsinkin jos käyvät ulkomailla. Ja koronaa liikkuu silti ihmisten keskuudessa (rokotetutkin voivat saada ja olla oireettomia tartuttajia) eli sen liikkuminen tule täysin loppumaan, ennekuin koko maailman tasolla on laumasuoja. Ja sitähän ei vielä tule yli vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, harmittaako?
Mikä se sitten hiertää? Taitaa huolettaa kuitenkin🤭
Ei mua mikään hierrä. Sanoin vain totuuden. Sulla tais jostain syystä mennä tunteisiin kun näit sen vihaisena. Miksi meni?
Mutta minä uskon, että rokotusvilppiä tapahtuu!!!
Perheeni nuorilla on kova halu ottaa rokotteet siksi, että heidän yhdellä tutullaan on vieläkin long covid vuoden 2020 maaliskuisesta Espanjan matkan muistona. Perhe kävi siellä juhlimassa vanhempien tasavuosia ja sairastui koronaan.
Ainakin 25% perheestä sairastaa vieläkin long covidia. Nuorelle ihmiselle nuorena pitkäaikaissairauteen sairastuminen on vihoviimeinen toive siksi, että he haaveilevat itsenäisestä tulevaisuudesta jatko-opintojen ja oman vuokrakämpän muodossa.
Kuinkas lähdet opiskelemaan jos olet vieläkin sairas? Sitten ollaan kotona kipeänä nuoren ihmisen kannalta katsoen ikuisuus.
Ei mua haittaa ne rokottamattomat teholla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nuo minäminät tulevat kyllä saamaan koronan, varsinkin jos käyvät ulkomailla. Ja koronaa liikkuu silti ihmisten keskuudessa (rokotetutkin voivat saada ja olla oireettomia tartuttajia) eli sen liikkuminen tule täysin loppumaan, ennekuin koko maailman tasolla on laumasuoja. Ja sitähän ei vielä tule yli vuoteen.
Niinhän se menee. No omapa on ongelmansa. Munkin suvussa niitä on. Aion nähdä niitä kesällä. Jos saavat multa koronan, koska en sitä tartuntaa oireiden puuttuessa huomaa, niin ei ole mun vika.
Jos rokotteesta tulee jotain haittoja, niin yksin jäät. Ketään ei kiinnosta ja kukaan ei korvaa.
Mä kyllä uskon, että Suomessa päästään aika helposti ainakin 70 prosentin rokotekattavuuteen. Tähän vaikuttaa ikärakenne ja se, että esim. suuret ikäluokat on ne, jotka myös hyöttvät rokotteesta eniten. Olen itse 35v ja mun ikäluokassakin tuntuu ainakin lähipiiri olevan kovinkin halukasta ottamaan rokotteen, joten tuskin edes nuorempi ikäluokka jää kovasti jarruttelemaan.
Tuota, se rokotusaste on jo 48,3 ja nousee kovaa vauhtia, nyt rokotetaan työikäisiä.
Se, mikä rokotusaste on jossain muualla ei ole suoraan sama kuin mitä se on Suomessa, jossa on ollut vuosikymmeniä hyvä rokotusohjelma ja valtaosa kansalaisista - nuoristakin - on sanonut aikovansa ottaa rokotteen.
Tässä tuore Ylen kysely, 11 prosenttia alle 30-vuotiaista ei aio ottaa rokotetta.
https://yle.fi/uutiset/3-11951195
Ja laumasuojan tavoite on 70 prosenttia, ei 80.
Ei se toki tauti siinäkään ole hävinnyt, mutta vähenee leviäminen kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, harmittaako?
Ei mua mikään hierrä. Sanoin vain totuuden. Sulla tais jostain syystä mennä tunteisiin kun näit sen vihaisena. Miksi meni?
Tämä kyllä huvittaa, kun rokotetut valittaa kuinka kaikki ei ota rokotetta. Jos luotat rokotteeseen ja olet suojassa, niin mitä väliä sillä silloin on?
En oo valittanut. Totesin vain että noinhan se tulee menemään ettei 80% kattavuutta tule, koska minäminä-ihmisiä on nykyään niin paljon. Miksi sulla meni tuo mun kommentti noin tunteisiin? Taitaa harmittaa se kun tajusit ettet saakaan olla laumasuojan turvissa, vaikka niin olit itsellesi uskotellut.
Mutta nyt työhommiin. Ruokatauko loppuu 3 minuutin päästä
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotteesta tulee jotain haittoja, niin yksin jäät. Ketään ei kiinnosta ja kukaan ei korvaa.
Mitäs alapeukuttamista tässä on? Minulla on jo nyt terveysongelmia, jotka eivät kiinnosta. En ota rokotetta, koska hyvinkin mahdollisten rokotehaittojen kanssa jään takuulla oman onneni nojaan.
Ja tietysti kyselyissä moni sanoo ottavansa rokotteen, koska sitä odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, harmittaako?
Tämä kyllä huvittaa, kun rokotetut valittaa kuinka kaikki ei ota rokotetta. Jos luotat rokotteeseen ja olet suojassa, niin mitä väliä sillä silloin on?
Minulle se on yksi ja hailea, mutta on se ongelma niiden kannalta, jotka kuuluu riskiryhmiin, mutta eivät voi ottaa sitä rokotetta terveydellisistä syistä.
Samoin se on ikävää, koska rokottamattomien koronat maksavat kaikille veronmaksajille. Vievät julkisen terveydenhoidon resursseja, nyt on jo aikalaista hoitovelkaa kertynyt.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Sama se on koronan kanssa. Kukaan ei auta kun long covid iskee. Mt-diagnoosi isketään Kantaan ja ikuinen leima.
Lukitsetko ennustuksesi?
Koska palataan asiaan?