Helposti alas menevä, ei kovin kuiva, kesäkuohari itselle illanviettoon??
Olisko kellään antaa suosituksia, käyn tosi tosi harvoin Alkossa, ed kuoharista aikaa n.2v enkä muista nimeä, oli ihan ok mutta ei jatkoon.
Niin ja volleja saa olla jonkin verran, koska pikkuhiprakka olisi nyt vain plussaa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää olla alkoholia? Itseblipetin alkoholin juomisen vuosi sitten juhannuksena ja ei ole ollut ikävä kertaakaan. Kenenkään muun mielipiteen tai tunnelman takia minun ei tarvitse juoda, vaan voin hyvillä mielin nauttia vaikka kivennäisvettä janoon.
Aikuistu ap siis ja anna alkoholin jäädä muiden litkittäväksi, sinun ei tarvitse juoda sitä väkisillä ikinä, sellaista pakkoa ei ole. Toki jos haluat, voit valita alkoholittoman kuoharin tai vastaavaa, ne ovat ihan ok, jos viilentää tarpeeksi.
Sinä olet selvästi hlö jolle alkoholin käyttö ollut ongelma, ehkä jopa alkkis?! Muuten et olisi noin jyrkkä pientä, ja ilmeisen harvinaista, alkon nauttimista kohtaan.
Elä ja anna toisten elää, jotkut osaavat ottaa maltillisesti ja jopa harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti alas menevä?
Niin, ettei jää kitalakeen ns kiinni, jotkut olleet niin puisevia ja kuivia mitä olen maistanut.
Ap
Jos haluat makeaa ja helposti juotavaa niin miksi sen pitää olla kuohuviiniä? Joku limuviina tuntuisi paremmalta ratkaisulta.
Olen limuviinani juonut, kyllästyttää.
Ap
Ja kuitenkin olet sit kuohuvaa limuviinaa vailla?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää olla alkoholia? Itseblipetin alkoholin juomisen vuosi sitten juhannuksena ja ei ole ollut ikävä kertaakaan. Kenenkään muun mielipiteen tai tunnelman takia minun ei tarvitse juoda, vaan voin hyvillä mielin nauttia vaikka kivennäisvettä janoon.
Aikuistu ap siis ja anna alkoholin jäädä muiden litkittäväksi, sinun ei tarvitse juoda sitä väkisillä ikinä, sellaista pakkoa ei ole. Toki jos haluat, voit valita alkoholittoman kuoharin tai vastaavaa, ne ovat ihan ok, jos viilentää tarpeeksi.
Mikähän siinä on, että aina pitää jonkun entisen alkoholistin tulla jeesustelemaan? Suu napsaa ja mieli tekee niin pirusti ettei muidenkaan pitäisi juoda ettei vaan tuu kiusausta itellekkään?
katso alkon myydyimmät, sieltä valkaat jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet selvästi hlö jolle alkoholin käyttö ollut ongelma, ehkä jopa alkkis?! Muuten et olisi noin jyrkkä pientä, ja ilmeisen harvinaista, alkon nauttimista kohtaan.
Elä ja anna toisten elää, jotkut osaavat ottaa maltillisesti ja jopa harvoin.
Hahaa, kaukana siitä! :D Olen liki 50 vuotias nainen, joka ei tarvitse viinaa viihtyäkseen. Itse asiassa hyvin moni ystäväpiiristä on todennut saman asian. Voimme juoda viinilasillisen tai parikin, mutta hauskanpito ja rentoutuminen ei ole todellakaan siitä kiinni.
Mutta ihan sama minulle mitä ap juo tai on juomatta. Hänellä on sen verran vihamielinen asenne asiallisia vastauksia kohtaan, että en usko hänen olevan joskaan hyvää seuraa kenellekään, oli hän sitten ryypännyt tai ei. Mukavaa iltaa sinne siis vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuistu?
Olen ollut aikuinen pikkulapsesta asti, kiitos vain.
Miksi rupeat arvostelemaan/kritisoimaan, jos joku kysyy alkoholillisista juomista vinkkejä?
Olen viimeksi ottanut alkoholia ns enemmän (eli muutaman paukun) n.7v sitten, sen jälkeen ehkä 1 saunasiiderin/vkossa eli ehkä minulle ei tarvitse ruveta paasaamaan.
Ja kyllä, nyt on illanvietto porukassa tiedossa, pitkän pitkän tauon jälkeen ja voisin jopa tykätä ajatuksesta, että hieman juopuisin, järkyttävää juu.
Siltä varalta, että huolehdit lapsistani tms seuraavaksi, niin he ovat jo isoja (18v ja 20v) eli eivät jää heitteille hekään.
Rentoa fiilistä sullekin!Ap
Mites se munan saanti, onko siitäkin pitkä aika?
Minkä hintaista etsit?
Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla useamman pikkupullon ostaminen. Jos jokin ei olekaan hyvää, niin ei tarvitse juoda sitä seitsemän lasillisen verran.
Codornieu voisi olla yksi hyvä valinta. Jos et halua överimakeaa niin valitse joko puolikuiva ja hapokas tai kuiva ja vähemmän hapokas.
Bernard-Massard Sélection Demi-Sec voisi myös osua kriteereihisi. Suhteellisen paljon sokeria mutta hapokkuus tasapainottaa, jotta ei ole äklön makea.
Vierailija kirjoitti:
Sorbus on aina hyvä valinta. Jos kuplia kaipaa niin pullo vaan SodaStreamiin ja sekin asia on hoidossa.
:D
Mun mielestä pihlajanmarjainen, kirpakka Sorbus sopii paremmin pimeneviin syysiltoihin. Oma valintani olisi Gambina tai mikä ettei vaikka kesäisen vadelmaesanssinen Valdemar.
Sodastreamin kautta totta kai.
Kokeile vaikka italialaisia Astin kuohareita. Gancia on aika hyvää. :-)
"Oodi vapaudelle "on sellainen puolikuiva josta monet pitävät! Valkoinen pullo, eikä kallis.
Kossu on ihan helvetin pahaa. Jos otan ns kirkasta niin se on vodkapohjaista.
Ap