Yhä useampi työikäinen on ylipainoinen
"Työikäisistä 20–54-vuotiaista miehistä 65 prosenttia ja naisista 49 prosenttia oli painoindeksin mukaan ylipainoisia tai lihavia vuonna 2020. Vuonna 2018 ylipainoisia tai lihavia miehistä oli 59 prosenttia ja naisista 45 prosenttia."
https://www.verkkouutiset.fi/yha-useampi-tyoikainen-on-ylipainoinen/#dd…
Huomaahan tuon sillä moni tekee työkseen istumatyötä ja siitä huolimatta syö 3000 kaloria päivässä ja tuohon päälle vielä herkut yms välipapatukat joissa on +500 kaloria. Kuvitellaan että aherretaan kovasti vaikka todellisuudessa työ on autossa tai sen kuuluisan sorvin ääressä (kirjaimellisesti) istumista eikä mitään rataamista.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Tulipas yhdessä viestissä monta yleistystä ja aika selväksi se mitä sinusta on työssä ahertaminen. Olet tervetullut minun työtäni tekemään, joka on todellakin raatamista tietokoneen ääressä. Ja miten voisin väittää, että kovinkaan moni ei selviäsi tästä minun työstäni, jossa pitää vain kestää tiedon tulva ja pitää asiat järjestyksessä ja tehdä ne työt oikeaan aikaan aikataulussa.
Onko sinusta ahkeraa vain, se että esim. lapio ojaa? Se on fyysisesti raskasta, henkisesti ei aivot siinä rasitu.
Se, kuinka paljon työn tekeminen kuluttaa kaloreita, ei ole sen mitta että aherrataanko vaiko ei.
Kylläpäs otit henkilökohtaisesti.
EI sinun työsi kuluta kaloreita paljoakaan vaikka infotulvaa tulee 24/7.
Tulipas yhdessä viestissä monta yleistystä ja aika selväksi se mitä sinusta on työssä ahertaminen. Olet tervetullut minun työtäni tekemään, joka on todellakin raatamista tietokoneen ääressä. Ja miten voisin väittää, että kovinkaan moni ei selviäsi tästä minun työstäni, jossa pitää vain kestää tiedon tulva ja pitää asiat järjestyksessä ja tehdä ne työt oikeaan aikaan aikataulussa.
Onko sinusta ahkeraa vain, se että esim. lapio ojaa? Se on fyysisesti raskasta, henkisesti ei aivot siinä rasitu.
Se, kuinka paljon työn tekeminen kuluttaa kaloreita, ei ole sen mitta että aherrataanko vaiko ei.