Opettajien loma
Jotenkin jännää kuinka kaikki opet valittavat että työt jatkuvat pitkälle kesäkuuhun vaikka koulu jo loppuukin ja silti kaikki tutut opet ovat NIIN lomalla ja on ihanaa.... pois lukien reksin töitä tekevät, jotka oikeesti ovat vielä töissä.
Kommentit (4)
Niin no. Ite tein kyllä tänään töitä. Tarkistin erään sähköpostin ja vastasin siihen. Tähän meni noin 20min. Ja ajatelkaapas, että tein tämän jopa sopparin ulkopuolella, koska määräaikaisena työntekijänä työt loppui 5.6. ja olen nyt sitten työttömänä!
Lomallani olen myös syöttänyt arvosanat Wilmaan ja tarkistanut vikat palautukset. Tähän meni ehkä 2h.
Työt eivät minulla jatku tämän enempää kesäkuuhun, mutta alkavat kyllä jo pari viikkoa ennen koulun alkua.
Ihanaa olla lomalla!
Lomaoikeushan on se 36tai 38 pv, muuten on opetuksetonta aikaa, jonka aikana voidaan kutsua ”töihin”, mutta oikeastikaan näin ei koskaan tapahdu. Eli opettajat ovat ”virallisesti” lomalla juhannukselta elokuun alkuun, mutta käytännössä tietenkin suvivirrestä päivän tai kaksi ennen oppilaiden tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Lomaoikeushan on se 36tai 38 pv, muuten on opetuksetonta aikaa, jonka aikana voidaan kutsua ”töihin”, mutta oikeastikaan näin ei koskaan tapahdu. Eli opettajat ovat ”virallisesti” lomalla juhannukselta elokuun alkuun, mutta käytännössä tietenkin suvivirrestä päivän tai kaksi ennen oppilaiden tuloa.
Opettajalla ei ole lainkaan oikeata lomaoikeutta. Vain opetuksetonta aikaa. On laskennallinen loma, josta maksetaan lomarahat, mutta oikeasti lomapäiviä ei kerry. Sen huomaa esim äitiyslomalle jäädessä, kun muut voivat käyttää lomapäiviä äitiysloman lisäksi, niin opettajalla niitä ei ole.
Kuka sanoo että kesäkuussa olisi vielä töitä suvivirren jälkeen??