Mistä hel*etistä tämän kesän hyttyset on tulleet
Lapsi on täynnä jättimäisiä punaisia läiskiä, ilmeisesti allerginen reaktio johonkin hyttyseen. Nyt niitä läiskiä alkaa olla jo mulla ja miehelläkin. Kutisee pirusti.
Yritin saada aikaa terveyskeskuksesta kun lapselle tuli ensimmäiset monen sentin läntit. Sieltä ei kuitenkaan kukaan soittanut takaisin viime tai tällä viikolla. Rimpautin lopulta päivystykseen ja pyysin neuvoa (huoletti, että punkkisyyni on mennyt pieleen), kun tk ei vastaa soittopyyntöihin eikä anna roikkua linjoilla. Hyttysistä kuulemma johtuvat eikä punkista.
Aivan järkyttävää jos tästä pitää kärsiä koko kesä.
Kommentit (29)
Kasvattelin koko talven ja viime viikolla päästin parven matkaan, jalostettuja verenimijöitä jotka levittää ebolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan meren rannalla, tai on tuohon rantaan noin 250 metriä, mutta ei kasvillisuutta tai rakennuksia edessä, kova tuuli yleensä aina. Yli viisitoista vuotta ollaan tässä asuttu eikä ikinä ole ollut niin paljon sääskiä kuin nyt. Tavallisesti niitä ei juurikaan meidän pihalla ole. Nyt siis jotain aivan järkyttävää. Vähänkään kun yrittää ulkona jotain tehdä niin sääsket tunkee naamaan asti. Ei riitä että ne parveilee niskaan, nilkkoihin ja päähän, niitä saa töpehttiä suusta pois! Ihan luonnotonta!!
Ei se nyt sentään luonnotonta ole. Kostea kevät ja hyvin lämmin alkukesä, niin tottakai ne herää kaikki yhtäaikaa. Viileä alkukesä hidastaa muodonmuutosta ja sitten niitä riittää tasaisemmin pitkin kesää.
No joo, mutta kyllä ihmettelen hieman kun tuulee niin että saa terassikalusteet ( vain hieman liioitellen) naulata kiinni, niin tämä infernaalinen hyttysinvaasio silti vaan hyökkäilee kuin ei mitään... Että kyllä tässä jo tulee mieleen että mitä halvattua täällä tapahtuu!?
Et sentään kysyny, että mistä vatusta ne tulee???
Liikennepäästöjen väheneminen koronan johdosta on elvyttäneet luontoa ja sen runsautta, eli myös sääskiä enemmän 👌
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mussa on vikana kun ei ole yhtään itikanpistoa. Ulkona olen ollut monta päivää. Lapset on hyvin syöty. Ehkä olen kuolemansairas tms.
Syntisen liha ei kelpaa 😜
Vierailija kirjoitti:
Liikennepäästöjen väheneminen koronan johdosta on elvyttäneet luontoa ja sen runsautta, eli myös sääskiä enemmän 👌
Just näin. Ennenhän oli lehmisavut ulkolypsyn aikaan
Vierailija kirjoitti:
Älä kuormita terveydenhuoltoa tollasella naurettavalla jutulla! Joka toinen vastaantuleva lapsi on täynnä noita läikkiä. Joku järki päähän nyt.
Ihan joka kesä alkukesästä ne ensimmäiset hyttysen pistot saavat aikaan muutaman sentin puremaläiskiä. Ja ihan joka kesä niitä tullaan näyttämään terveyskeskukseen, kun ihan itse voisi ottaa Zyrteciä ja laittaa Hydrocortison-voidetta.
EU:ta, erotaan siitä!