Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Janette asuu alle 18 neliön miniyksiössä koiran kanssa – näppärät ratkaisut saavat tilan tuntumaan paljon isommalta

Vierailija
09.06.2021 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008036220.html

Onko tuollainen koppero nyt ihan paras vaihtoehto isolle koiralle?

Kommentit (227)

Vierailija
21/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin nuorena sinkkuna tuossa mieluusti asustellut. Tosin ilman koiraa. Nyt nelikymppisenä en lähde kipuamaan mihinkään parvelle. Ne on näitä ikääntymisen mukanaan tuomia vaivoja, että pitää kuse*lle kimmota välillä kesken yön. Siinä kävisi joko niin, että a) unenpöpperössä pimeässä tulisin pää edellä tikapuut alas b) ylivarovaisesti kipuaisin tikkaita ylös/alas ja harkitsisin jokaisen liikkeen ja hengenvedonkin. Takaisin vuoteeseen päästyäni en enää yöjumpasta piristyneenä saisi unen päästä uudelleen kiinni.

Nuorempana tällaiset yölliset haasteet eivät tulleet mieleenkään, mutta nyt on parviajat ohi lopullisesti ja pysyvästi.

Vierailija
22/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän en kehtaisi edes sanoa että asun noin pienessä asunnossa koiran kanssa saatika kertoa siitä lehdessä!

Kylläpä meitä mahtuu moneen junaan. Tuo on eläimen kiusaamista vaikka tämä henkilö haluaisi asiaa kaunistella. Jos on eläin, pitää sinun hankkia asunto jossa on tilaa myös eläimelle, varsinkin noin isolle koiralle. Sama juttu lapsen kanssa. Tuon kokoinen koira tarvitsee melkeinpä talon jossa on oma piha jotta voi juoksennella.

Piti päästä näyttämään kroppaa lehdessä.

Huomasin saman, jos se on se homssuisen näköinen eukko rääsyt päällä siinä kuvassa. Tuollaisia ei nyt yhden koiran tarpeet kiinnosta koska pitää päästä some hoorailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita tikkaita monikaan mies ei pääse ylös kun ei kestä yli 50kg painoa :D

Seuraava juttu on kuinka monet exät katkaisi jalkansa kunnes nyksä keksi siirtää sänkyn alas parvelta.

Vierailija
24/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI todellakaan. Tällä menijälle nevörhome varmaan tyyppi ei hellvetti. Trofeekoira

Onko nämä isot koirat trophykoiria nuorille naisille kun niitä näkyy nyt jokaisella nuorella naisella? Munkin naapuritalossa monta pienissä kerrostaloasunnoissa isoja koiria joiden paikka olisi vartioimassa isoja tontteja tai paimentamassa.

Juu, näistä "vartiokoirista" kirjoitetaan toisessa ketjussa: Ärsyttävin ääni omakotitalossa.

Nyt vaan sinne 18 m2 yksiöön kolme isoa koiraa lisää ja kennel pystyyn! Suosittelen roduksi laumanvartijaa, niin pääsevät kaupunkilaisetkin nauttimaan luonnonäänistä. Vielä kun tyttönen ottaisi jonkun äijän huutelemaan ruokottomia ja kuseksimaan parvekkeelta, niin alkaisi olla kodikasta. 

Vierailija
25/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kun aamulla pieraisee niin haju on vielä illalla vastassa kun tulee töistä kotiin.

Vierailija
26/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankohan on tuossa asunut? Miten voi olla mahdollista ettei tuolla saa hermoromahdusta tuon kokoisen koiran kanssa pahimpaan loska/kura-aikaan? Koiran ei tarvitse kuin kerran ehtiä ovella ravistaa itseään niin koko valkoinen ja valoisa kämppä on paskan peitossa.

Vierailija
27/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muutenkaan ymmärrä mikä hinku valtamedialla on kirjoittaa näitä yltiöpositiivisia juttuja näistä komerokodeista

Se kuuluu agendaan.

Vierailija
28/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksis Kiven kadulla 7m2 yksiö.

Vierailija
29/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä miniasuntojen hehkutusta! Miksi aikuisen ihmisen pitäisi asua jossain koirankopissa? Tällä hypetyksellä yritetään hämärtää yleistä asumisen kalleutta tekemällä kusikopeista trendikkäitä.

Vierailija
30/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on vitivalkoinen kauttaaltaan...! 🤮

Vierailija
31/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen IG kuvia katsomalla ei voi välttyä ajatukselta että tuo asunto on vain näyteikkuna. Kivoja ja huom värikoodaattuja juttuja aseteltuna kauniisti. Ei jatkoon.

Vierailija
32/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaalta näyttää. Parvisänky on ehdoton ei. Mieluummin vaikka kolmen istuttava sohva jonka päälle lakanat iltaisin ja nukkumaan. Miestä se hakee itselleen. Divaani ja röyhelöt nyt esitelty. Tervetuloa. 

Vierailija
33/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin asunut nuorena kesän ja puoli talvea teltassa kun halusin kokeilla mikä on mahdollista. Nykyään minulla on isompi kylpyhuone kuin tuo asunto.

Saahan sitä kirjoittaa. Olisi vaan kiva, jos valittaisiin sellaisia haastateltavia, jotka ovat pärjänneen elämäntapansa kanssa ainakin sen 10-20 vuotta. Siinä alkaa jo olla näkemystä, että mitä myönnytyksiä se vaatii loppupeleissä.

Minuakin ottaa päähän, kun joka tuutissa mainostetaan kuinka Jenna, 19, muutti eilen tynnyriin ja suosittelee samaa jokaiselle, ja Hermano, 21, on elänyt täydellisessä omavaraistaloudessa 2 viikkoa heinäkuussa vanhempiensa huvilan antimien turvin ja todistaa näin ollen että omavaraistalous onnistuu helposti jokaiselta jos vain viitsii.

Olisi niitä oikeastikin erilaisiin asumisratkaisuihin päätyneitä joilla olisi jotain sanottavaa.

Vierailija
34/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku chihuahua tuon kokoisessa vielä menisi mutta että bullmastiffi. Toivottavasti tyttö vie koiraansa edes kunnolla ulos, eikä vaan millekään pikapissille.

Vierailija
35/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet neliöt ja kalusteet vie paljon. Sänky, sohva, tuolit.

30-35m2 minimi kalusteiden kanssa

Vierailija
36/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse olen muuten asunut keskikokoisen koiran kanssa niin pienessä kopissa, että siihen mahtui juuri ja juuri sänky. Onnellisia oltiin molemmat, vietettiin lähestulkoon kaikki valveillaoloaika ulkona. Tämä ei tapahtunut Suomessa.

Vierailija
37/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuostakin kopista maksaa aikamoista vuokraa. Helsinki on naurettava paikka.

Vierailija
38/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahtaalta näyttää. Parvisänky on ehdoton ei. Mieluummin vaikka kolmen istuttava sohva jonka päälle lakanat iltaisin ja nukkumaan. Miestä se hakee itselleen. Divaani ja röyhelöt nyt esitelty. Tervetuloa. 

Minkälaista miestä tällaiset naiset yleensä hakevat?

Vierailija
39/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran koko kyllä ihmetytti, erikoinen rotuvalinta, jos noin ahtaasti aikoo asua. Noin muutoin asuin itsekin nuorena tuollaisessa pikkuyksiössä koirani (2,5kg) kanssa ja viihdyimme oikein hyvin. Koira kulki minulla töissä ja melkein joka paikassa muutenkin mukana joten sille koti ei kyllä ollut mitenkään pieni. Eikä minullekaan, lähinnä kävimme siellä nukkumassa ja vaihtamassa vaatteita välillä.

Vierailija
40/227 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse olen muuten asunut keskikokoisen koiran kanssa niin pienessä kopissa, että siihen mahtui juuri ja juuri sänky. Onnellisia oltiin molemmat, vietettiin lähestulkoon kaikki valveillaoloaika ulkona. Tämä ei tapahtunut Suomessa.

Minulla oli opiskeluaikana 8 m2 asunto, jossa oli lisänä 2 m2 vaatehuone. Sänky, sohva ja tv-taso sinne mahtui, mutta eipä minulla paljoa muuta omaisuutta ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi