Miten paljon teistä on vielä järkevää lahjoittaa hyväntekeväisyyteen?
Mulla on yhden luotettavan järjestön kautta kummilapsi. Koko aluetta kehitetään samalla. Suuri osa alueesta on vielä ilman puhdasta vettä, sanitaatiota, koulu on alkeellinen jne. Tekisi mieli alkaa antaa enemmän rahaa alueen kehittämiseen, mutta mikä olisi vielä järkevyyden rajoissa? Mielipiteitä kaipaan. Miten suuren osan nettotuloistani antaisin?
Kommentit (9)
Mulla ei ole mahdollisuutta antaa työpanosta. Elämäntilanteeni sallii tällä hetkellä vain rahan lahjoittamisen.
Ap
Me olemme kristittyjä, joten annamme perinteiset 10%. Ihan hyvä osuus minusta.
Riippuu tavoitteesta, mikä on kulloinkin järkevää.
0€
Ne on koijareita kaikki ja niistä lahjoitetuista rahoista alle 1% menee oikeasti siihen hyväntekeväisyyteen.
Minusta 5% nettotuloista jos tuo ain8a kohde ja todella haluat sitoutua siihen
Ei tuohon ole mitään järkevää sääntöä, koska asia riippuu täysin omasta elämäntilanteestasi. Sanoisin, että niin paljon voit halutessasi ihan hyvin antaa, että pärjäät hyvin itse etkä joudu turvautumaan pikavippiin, jos tulee jokin yllättävä meno (esim. pyykkikone hajoaa).
Suurin osa noista lahjoitusrahoista menee parempiin taskuihin.
Taitaa riippua aika paljon kohteesta ja lahjoittajan tuloista. Jos tienaa itse kuukaudessa 1800 e, ei ole ehkä järkeä laittaa 30 e kuussa vähävaraisille. Omantunnon ja maksukyvyn mukaan.
Anna työpanoksesi. Sillä on parempi hyötysuhde kuin rahaa lahjoittamalla. Rahalla saa hyvän mielen itsellesi. Työpanoksella vaikutat.