Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elon Musk on huolissaan tekoälystä ja erityisesti yhdestä yrityksestä tähän liittyen, mikäköhän yritys mahtaa olla kyseessä?

Vierailija
09.06.2021 |

Hän sanoo tässä että on vain yhdestä yrityksestä huolissaan, mutta ei suostu nimeämään tätä.

Jäin miettimään että mikäköhän yritys mahtaisi olla kyseessä???? Eihän tuo välttämättä ole suurelle yleisölle edes tuttu, mutta kiinnostava yksityiskohta kuitenkin....

Ei kai vain Microsoft?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alphabet

Vierailija
2/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alphabet

Totta. Nehän kehittääkin kovasti tekoälyä. Ei tullut mieleen tämä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly korvaa teidätkin mänttipäät täällä palstalla. Taso nouseekin valtavasti.

Vierailija
4/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huolissani Elon Muskin mielenterveydestä. Pitäisi antaa porttikielto someen kuten Trumputtimelle.

Vierailija
5/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huolissani Elon Muskin mielenterveydestä. Pitäisi antaa porttikielto someen kuten Trumputtimelle.

Ihan järkeä tuo yleensä puhuu mielestäni. Aika harva henkilö puhuu niin paljon fiksuja asioita kuin Elon Musk. Myös hänen veljensä on tosi fiksu, mutta hän ei esiinny julkisuudessa kovin paljon. Mutta hänkin on erittäin menestynyt henkilö.

Vierailija
6/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon on nörttien jumala.

Muut tekevät mitä osaavat, Elon tekee mitä haluaa.

Vierailija
7/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskin mukaan ihminen on kehittyneeseen tekoälyyn nähden kyvyiltään kuin koira tai kissa ihmiseen tällä hetkellä.

Vierailija
8/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkeä tuo yleensä puhuu mielestäni. Aika harva henkilö puhuu niin paljon fiksuja asioita kuin Elon Musk. Myös hänen veljensä on tosi fiksu, mutta hän ei esiinny julkisuudessa kovin paljon. Mutta hänkin on erittäin menestynyt henkilö.

Tylsistynyt multimiljardöörirassu, joka trollailee netissä ja fanijoukko palvoo kritiikittä. Eli toisin sanoen Steve Jobs 2.0.

Vierailija
9/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsistynyt multimiljardöörirassu, joka trollailee netissä ja fanijoukko palvoo kritiikittä. Eli toisin sanoen Steve Jobs 2.0.

Jobs sai aikaiseksi tietokoneen. Musk haluaa Marsiin ja samalla näyttää miten päästötön liikenne voidaan toteuttaa maassa. On vähän eri tasolla.

Vierailija
10/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin

Vierailija
11/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jobs sai aikaiseksi tietokoneen. Musk haluaa Marsiin ja samalla näyttää miten päästötön liikenne voidaan toteuttaa maassa. On vähän eri tasolla.

Se ei huolietakaan. Mutta sitä pidän hälyttävänä, että Pseudo-Einstein esimerkiksi väittää ostattaneensa miljardikaupalla bitcoineja ja kuulleensa muka vasta jälkikäteen kuinka paljon energiaa louhinta kuluttaa. Asia, mikä on kuulunut jo vuosia aivan yleistietouteen.

Vierailija
12/16 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nerot on vähän outoja, mutta niin se kuuluukin olla. Ei muuten mitään uutta syntyisi.

Vierailija
13/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utopia Analytics

Vierailija
14/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Muskin esitys päästöttämästä liikenteestä?

Patteriauto se ei ainakaan ole.

Vierailija
15/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälykilpavarustelu on jo alkanut. Eturivissä Yhdysvallat ja Kiina. Perässä tulevat EU ja Venäjä huomattavasti pienemmillä resursseilla. Tämä kilpavarustelu on ensimmäinen ihmiskunnan kohtaama suora tekoälyuhka. Ei kannata odotella kummankaan supervallan käyttävän tekoälyresurssejaan moraalisesti eikä meidän kaikkien hyväksi.

Mikäli saavutamme singulariteetin peli muuttuu kokonaan. Lopputuloksena on teknologiaa, jonka toimintaa emme itse ymmärrä ja seuraukset tuntemattomia.

Vierailija
16/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyllä on äly, mutta ei moraalia, enkä usko että sitä voi opettaa sille sen paremmin kuin psykopaattillekaan.

Siinä vaiheessa kun tekoäly muuttuu tietoiseksi, ja keksii keinon tulla omavaraiseksi... sitten ollaan keskellä psykopaattilaumaa mikä tekee mitä huvittaa. Ja niiden etu on olla täällä ilman häiriötekijöitä, jotka käyttävät turhaan tilaa ja energiaa.