Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta tuntuu et mua pidetään ihan urpona aina

Vierailija
09.06.2021 |

Johtuu lapsuuden kokemuksista ku on ala asteella jo syrjitty. Pyydän jotain pientä juttua tuomaan joskus kaupasta ni joudun anelee ja käyttäytymään ku pelle et saisin sen. Mun elämäntilanne on semmonen et ei oo kavereita,töitä, jne.

Sairauksia ja ylipainoa. Ylipainon myötä on myös tullut esiin ihmisten läskiviha ja lenkkeily kehotus kommentit päin naamaa. Jopa omilta isovanhemmilta. Olen kiusattu koulussa ja siksi sieltä erosinkin aikanaan.

Nyt tilanne vaan vaatisi kouluun menoa että sais ammatin ja ehkä töitä = palkkaa oma elämä.

Tällä hetkellä en saa tukea jota tarvitsisin, pääni sisällä vaan myllertää kaikki nauramisetja ilkkumiset.
Tuijottelut kuin olisin sairas ja viallinen. Tiedostan että nämä ovat harhoja mutta kuinka raskasta on elää niiden kanssa. Kun ei saa puhuttua kenellekään ja kukaan ei ota tosissaan.

Kerroin kyllä äidilleni kiusaamisesta niin sanoi että pitäiskö mun tehdä jotain että ei kiusattaisi?
Lempeä vastaus Joo.

Olen niin pelokas ihmisten kanssa että envoi kuvitella itseäni työympäristöön.
Mun persoonasta saa käsityksen kuin olisin jotenkin erilainen ja outo.
Pakko vähän purkaa tänne kun taas ahdistaa omat paineet.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ko etiäpäin. Ei niistä muista kannata välittää mitään.

Vierailija
2/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että mulla on mielenterveysongelmia kun ei saa ihmisiltä tukea ja aika usein lytätään sekä jätetään kuuntelematta. Siitä en oo enää välittänyt koska ei mulla tule olemaan sosiaalista elämää niinku normaaleilla ihmisillä.

Yritän soitella omille mummoilleni mutta ei yli 80vuotiaista ole mitään kaveri seuraa, ollaan niin eri maailmoista. Ja tietysti he pitävät mua outona kun mun ikäinen teini soittelee heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuijottelut kuin olisin sairas ja viallinen." mutta sinähän olet

Sinä tässä olet sairas ja viallinen. Ap kirjoittaa fiksusti toisin kuin sinä.

Vierailija
4/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oppis olemaan kuuntelematta noita "loukkauksia" enkä ottais itteeni olisin tyytyväinen. Mut joo kyllähän ne jossain tuntuu kun ei saa ikinä hyvää kommenttia. Milloin on väärä ja ruma hiustenväri , ylipaino pakko saada pois ( tajuan kyllä terveys edellä)

Tää on vaa kasaantunut möykyks mun päähän ja vaikea parantua ku ei tiedä mistä parantua. Ihmisten kommenteista, kiusaamisesta jne. Nössö mikä ei pysty muuttamaan itseään sellaiseksi jota ei kiusattaisi

Vierailija
5/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunne mua kunnolla pidä pääs kiinni

Vierailija
6/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, toivotan kirkasta tulevaisuutta!

Vierailija
7/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mut on tarkotettu elämään yksin ku muut ei näe musta normaalia ihmistä vaan sairaan ja vammaisen

Vierailija
8/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analysoit hyvin tilannettasi. Kirjoittele vain tänne, jos siitä on apua ja jos voit sen avulla hahmottaa polkuasi eteenpäin.

Teini-iässä kaikki voi tuntua todella mustalta, mutta usko täti-ihmistä: asiat järjestyvät kyllä. Ihan varmasti.

Tartu ensin yhteen pieneen asiaan ja rupea työstämään sitä eteenpäin. Kun haukkaa palan kerrallaan, saa syötyä vaikka elefantin.

Vierailija
9/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oppis olemaan kuuntelematta noita "loukkauksia" enkä ottais itteeni olisin tyytyväinen. Mut joo kyllähän ne jossain tuntuu kun ei saa ikinä hyvää kommenttia. Milloin on väärä ja ruma hiustenväri , ylipaino pakko saada pois ( tajuan kyllä terveys edellä)

Tää on vaa kasaantunut möykyks mun päähän ja vaikea parantua ku ei tiedä mistä parantua. Ihmisten kommenteista, kiusaamisesta jne. Nössö mikä ei pysty muuttamaan itseään sellaiseksi jota ei kiusattaisi

On luonnollista että loukkaukset jäävät mieleen pyörimään. Olisi hyvä jos voisit jutella jonkun kanssa ja käsitellä näitä kokemuksia, jotta vähitellen ne aiheuttavat entistä pienemmän tunnereaktion sinussa ja pääset niistä sitten yli.

Vierailija
10/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikopolkua yhtään mihinkään... En ymmärrä tuota väittämääsi "läskivihaa" kun et kerro enempää. Jos näkisin läskin ihmisen jossain, en menisi sanomaan asiasta mitään kun ei ole minun asiani. Jos taas tosi läski ihminen jatkuvasti tivaisi minulta että sano nyt mitä mieltä olet painostani ja mitä sille pitäisi tehdä, varmaan sanoisin että laihduta niin voit paremmin jos et kerran nyt ole tyytyväinen. En aloituksestasi tiedä mikä on kyseessä.

Kaupassa ei tarvitse olla törttö mutta ei toisaalta madella myyjän edessä. Jos olet tottunut näin tekemään niin sulla on edessäsi muutaman vuoden harjoitteluputki. Harjoittelu on se millä saa mitään pysyvää aikaan. Älä odota nopeita tuloksia.

Vierailija
11/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ongelmia aiheuttaa sairaus jolle ei ole vielä diagnoosia, inhoan olla ihmisten ilmoilla kun ei oo luontaista mulle. Jos ne kuuluisat sosiaaliset taidot olis kehittynyt ajallaan, oppisin sietämään sitä painetta ja jännitystä ihmisten keskellä.

Kun oot ollu lähes koko elämä yksin, pyörittänyt samaa rataa ajatuksia ilman tukea tai muuta, kuvittelen oikeesti että joku kyttää ja seuraa koska tämmönen viallinen pitää saada pois näkyviltä.

Ihanku kaikkia kiinnostais tämmönen toope jostain junttilasta, mä tulkitsen sen sairauden takia ne eleet vihaks ja että ne on tarkoitettu loukkauksena.

Yleensä siks kuljen yöllä niin hassulta ku kuulostaa

Vierailija
12/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa päänaukojissa se vika on. Tunnevammaisia tyyppejä.

Vierailija
13/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No sitten sun täytyy tehdä tilanteellesi jotain, laihduttaa ja hankkia se ammatti. Vai odotatko että joku tekee sen puolestasi?

Vierailija
14/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ongelmia aiheuttaa sairaus jolle ei ole vielä diagnoosia, inhoan olla ihmisten ilmoilla kun ei oo luontaista mulle. Jos ne kuuluisat sosiaaliset taidot olis kehittynyt ajallaan, oppisin sietämään sitä painetta ja jännitystä ihmisten keskellä.

Kun oot ollu lähes koko elämä yksin, pyörittänyt samaa rataa ajatuksia ilman tukea tai muuta, kuvittelen oikeesti että joku kyttää ja seuraa koska tämmönen viallinen pitää saada pois näkyviltä.

Ihanku kaikkia kiinnostais tämmönen toope jostain junttilasta, mä tulkitsen sen sairauden takia ne eleet vihaks ja että ne on tarkoitettu loukkauksena.

Sosiaalisia taitoja voi opetella aikuisenakin. Reagoit toisiin ihmisiin noin koska sinulla on heistä negatiivisia kokemuksia. Itse en katso ihmisiä negatiivisesti arvottaen, olipa esim. paino mikä tahansa. Suomalaisista miehistä 70% ja naisista 60 % on ylipainoisia. Ylipainoisia näkyy todella paljon katukuvassa eli tuskinpa kukaan sinua katsoo erityisemmin. Ja jos katsoo pahasti, ongelma on heidän korviensa välissä.

Vierailija
15/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko esim. varata ajan vaikka terveyskeskukseen ja lähteä siellä purkamaan tuota pahaa oloa? Voisit saada mahdollisesti keskusteluapua ja/tai lääkitystä. Ongelmasi ovat tosi yleisiä. Eikä kannata jossitella menneisyydellä: mullakin on paha sosiaalinen fobia, vaikka olen ollut paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja olen sanavalmis tyyppi. Ylipainokin on tosi yleistä. Paljon löytyy siis kohtalotovereita! Jokin ryhmämuotoinen terapia voisi sopia myös sulle: näkisit vertaisia ja itsetuntosi paranisi. Vaikutat fiksulta ihmiseltä. Tsemppiä kovasti!

Vierailija
16/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon tämän hyvällä:

Liikunta voisi auttaa mielialoihisi ja hyvinvointiisi. On se sitten minkälaista liikuntaa vaan, kunhan liikut. Mä tiedän sen, että aloittaminen on vaikeaa, mutta pikku hiljaa se liikkuminenkin helpottuu.

Vierailija
17/17 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko esim. varata ajan vaikka terveyskeskukseen ja lähteä siellä purkamaan tuota pahaa oloa? Voisit saada mahdollisesti keskusteluapua ja/tai lääkitystä. Ongelmasi ovat tosi yleisiä. Eikä kannata jossitella menneisyydellä: mullakin on paha sosiaalinen fobia, vaikka olen ollut paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja olen sanavalmis tyyppi. Ylipainokin on tosi yleistä. Paljon löytyy siis kohtalotovereita! Jokin ryhmämuotoinen terapia voisi sopia myös sulle: näkisit vertaisia ja itsetuntosi paranisi. Vaikutat fiksulta ihmiseltä. Tsemppiä kovasti!

Joo en tosiaankaan oleta ettämun puolesta opiskellaan jne. Tavoitteena saada ittensä lujitettua vähän pitkä pinnaisemmaksi ettei jäis vaivaamaan joku läski kommentti, itse hyväksyn oman ulkonäköni täysin. En vaan sovellukauneusihanteisiin sun muihin joten täytyy työstää omia heikkouksia kun ottaa ne kommentit itseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi