Ansaitsetko kuukaudessa yli 3000 euroa? Onnittelut, se on enemmän kuin puolella suomalaisista palkansaajista!
Kommentit (15)
En ole koskaan ansainnut yli 1700 euroa. Olen 30-vuotias.
... kun otetaan osa-aikaiset mukaan tarkasteluun. Muuten mediaanipalkka Suomessa on 3140 €.
Mutta mikä oli avauksesi idea? Mitä keskustelua haluat asiasta, kun aloituksesikaan ei sisältänyt mitään mielipidettä?
Onkos se mediaani nyt laskenut jo alle 3000€? No sittenhän tässä ollaan suurituloisia.
Joo ansaitsen. Se edellyttää suht säännöllisesti noin 45-50 työtunnin tekemistä/vko, reissaamista siellä täällä töiden perässä, osallistumista työtilaisuuksiin iltaisin ja joskus viikonloppuisinkin.
Tästä "mitäs opiskelit ja oot puhunut itsellesi mediaania paremman palkan" saa sitten maksaa nykyään verojakin ihan urakalla, käteen jäävän osuuden vuoksi ei tarvitse ainakaan kadehtia. On käynyt mielessä heittää rennompi vaihde silmään tai lähteä jonnekin, missä työpanosta vielä arvostetaan.
Tämä on varmaan demareiden keksimä raja "suurituloiselle", että saadaan verotettua kaikki rahat töissäkäyviltä ja siirrettyä ne valtion avoimeen piikkiin.
Kyllä ansaitsen, mutta tarkoittaa 3-vuorotyötä viikonloppujen kanssa. Hoitoalalla olen.
Kierot ihmiset ovat kieroja joka suuntaan.
3000 on köyhän raja. Näin muistaakseni joku viisaampi sanoi joitakin vuosia sitten.
(tais olla joku demari sen sanoja)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ansaitsen, mutta tarkoittaa 3-vuorotyötä viikonloppujen kanssa. Hoitoalalla olen.
Kaupan alalla saa 2400 brutto vuorotyöstä ja tuossa on vuorolisät mukana ja päällikkö, 40 tuntia viikossa työtä, joka toinen viikonloppu töissä sekä juhlapyhinä. Lomaa 5 viikkoa vuodessa, 1 viikko talvilomaa ja 4 viikkoa kesälomaa.
6100€/kk. Valtiolla virkamies.