Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet lapsesta, joka treenaa 7-8-kertaa viikossa ja on 9,7 keskiarvo?

äiti1234
09.06.2021 |

Tuttuni lapsi on kyllä ihmeellinen. Treenaa 7-8 kertaa viikossa ja koulussa 9,7 lukuaineiden keskiarvo. Kavereillekin riittää aikaa, esim jos ehtii olla ennen treenejä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nukkuuko se tarpeeksi? Omastanikin olen huolissani, vaikkei treenaa mitään erityisesti ja ka vain reilun ysin enää.

Vierailija
2/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakas lapsi. Täytyy olla lahjakkaat vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ja ahkera, tai sitten sairaalloinen suorittaja.

Vierailija
4/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hieno homma jos tuo on juuri se elämäntapa, mitä hän haluaa.

Vierailija
5/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että perheessä vaaditaan tai vähintäänkin ihannoidaan suorittamista. Toivottavasti ei kostaudu myöhemmin.

Toisaalta onhan niitä semmoisiakin ihmisiä, joilla nyt vaan riittää energiaa vaikka muille jakaa.

Vierailija
6/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poika samanlainen. Stressaava perfektionisti. Olen yrittänyt rauhoitella tahtia, ei usko.

Vierailija
7/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä

Vierailija
8/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee assosiaatio Seinäjoen teinimrrhaan.

Vierailija
9/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että puhutko mun lapsesta? Koulu sujuu helposti ja siihen ei kulu aikaa, mutta noi treenimäärät huolestuttaa ja välillä on itsekin väsynyt ja lähtee sinne itkun kanssa. Ollaan mietitty, josko pitäisi vähentää, mutta sitten ei omassa lajissa voi olla enää maajoukkuetasolla. Nämä halut ei lähde meistä vanhemmista, vaan tyttö on itse kunnianhimoinen, välillä tuntuu, että liiankin kanssa. Kavereita näkee treeneissä. Katellaan nyt ainakin hetki vielä, miten jaksaa. Lopettaa saa heti kun haluaa.

Vierailija
10/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti gay

Vierailija
11/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia alkaa olla jo aika paljon. Jos omassa nuoruudessa meni niin, että urheilijoiden elämään ei mahtunut koulu, niin nykyikäluokasa tuntuvat urheilijat usein olevan myös tunnollisia hoitamaan koulunkäyntinsäkin.

Vierailija
12/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani keskiarvo oli päättärissä 9.5. Harrastukseen menee tunteja joka päivä.

Nauttii koulunkäymisestä ja nauttii harrastuksestaan, ei kai siinä muuta tarvita.

Vierailija
13/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei ehdi olla lapsi.

Vierailija
14/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus 35-40 vuotta sitten. Harrastuksia riitti joka illalle, ja parhaalle kolme. Läksyt tein jos ehdin, usein juuri ennen seuraavaa oppituntia. Siitä huolimatta lukuaineiden keskiarvo oli tuossa 9,5-9,7 haarukassa.

Vierailija
15/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kunnossa niin ok, mutta tiedän muutamia sairaalloisia suorittajia, tyttöjä, joiden elämä romahtaa kun kokeesta tulee 9+ eikä kymppi. Elämä on pelkkää koulua ja treeniä.

Vierailija
16/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun opena olisin huolissani. Kun tavoitteellisuus on noin suurta, kaikki voi nopeasti romahtaa. Väsyy tai yksittäinen syy aiheuttaa romahduksen. Nykyään erityisesti nuoret tytöt kärsivät burn outista jo yläkoulussa. Ei ollut ongelma 25 vuotta sitten, kun aloitin open työt. Nykyään niitä on muutama joka vuosiluokalla.

Vierailija
17/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa loppuun jo ennen kuin täyttää 20.

Vierailija
18/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIllä on aivan väärä kuva maailmasta. Sen sijaan että tekisi jotain, kuuluu valittaa.

Vierailija
19/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan älykäs ja ahkera nuori, mutta kyllä noiden yli 9,5 keskiarvojen yleistyminen herättää ihmettelemään myös koulujen arviointilinjoja.

Vierailija
20/48 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, ettei ehdi olla lapsi.

Pakko nyt heittää tähän, että jos lapsi nauttii itse harrastuksestaan, niin millä tavalla se harrastaminen on ei-lapsuutta? Olisiko vaikka kännykällä pelaaminen tai ostarilla syljeskely parempi? Tai jos kuuntelee tunnilla ja tekee läksyt ja lukee kokeeseen, niin onko se ei-lapsuutta? Pitäisikö kokeessa tahallaan tehdä virheitä, jotta olisi lapsi? Kaikilla runsas tekeminen ja vieläpä hyvin ei tarkoita naama kireänä pingottamista vaan on itselle luontainen tapa tehdä asioita. Toki myös vähän vähemmän tekevät ovat yhtä arvokkaita ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme