Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joka kesä joku palstalla ärsyyntyy niin paljon siitä, että jotkut tykkää helteistä?

Vierailija
08.06.2021 |

Ihan kuin se, että kaikki vihaavat yhdessä hellettä veisi ne helteet pois :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen ihmisen erilaisuudensieto on heikko. Olipa kyse sitten politiikasta, säästä tai vaikka politiikasta.

Vierailija
2/18 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perceli varmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteet on syvältä vitunreiästä!

Tämä!

Vierailija
4/18 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä typerää.

Kuitenkin haluaisin vähän avata yhtä mahdollista skenaariota joka johtaa kyseiseen käytökseen. Itse rakastan hellettä; olen nyt lomalla ja vietän suurimmat osat päivistäni rannalla. Pääsee uimaan ja ruskettuu, mikäs sen mukavampaa. Meillä on myös kotona nykyään viilennyslaite jonka ansiosta nukkuminen on mahdollista.

MUTTA kun asuin kolmivuoroa tehdessäni 7 vuotta pienessä yksiössä jota ei saanut helteillä (tai moneen päivään jälkeenkään) millään keinolla viilennettyä alle 35 asteen edes öisin, alkoi välillä kyllästyttää helteiden hehkutus. Siis jos joskus huokaisin että saisi välillä tulla hiukan viileämpää että saisi nukuttua edes tunnin pätkissä, ryntäsi aina joku huutamaan että NYT PITÄÄ NAUTTIA EI SAA VALITTAA IHANAA ON JA NAUTITAAN. Siis joku omakotitaloasuja jonka asunnossa on ilmalämpöpumppu. On vaikeaa asennoitua helteiden nautinnollisuuteen, kun välillä tulee itku liian väsymyksen vuoksi. Asunnosssa oli yövuoron jälkeen turha yrittääkään nukkua, ja rannalla uni on pätkittäistä.

Siinä oma selitykseni sille, etteivät kaikki aina jaksa helteiden hehkuttamista. Varsinkaan tilanteessa jossa helle tekee omasta elämästä tilapäisesti aikamoista helvettiä.

Vierailija
5/18 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski liikkeelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavia ärsyttää oma hikoilu. Laihduttakaa, läskit!

Ime sä vaan mynthonii! Mä en oo mikään vatun läski! 

Vierailija
6/18 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmyys ja talvi on syvältä anuksesta. Kesä ja helle saisi olla aina. Rakastan hikoilla ja inhoan palelua yli kaiken.

Noin +30 astetta on ihanteellinen. Alan palella jo alle +25 asteessa.

Lääkäriin mars.

Vierailija
7/18 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin sinä ja muut hellerakastajat ärsyynnytte siitä, että joku EI tykkää helteistä. Aina hirveä kitinä, kun joku kertoo nauttivansa viileästä kesästä. 

Vierailija
8/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihattu individualisti kirjoitti:

Monen ihmisen erilaisuudensieto on heikko. Olipa kyse sitten politiikasta, säästä tai vaikka politiikasta.

Tai koronarokotteen ottamisesta.

Vierailija
9/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Muuttakaa jonnekin missä niitä ei valittamaan

Vierailija
10/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siis

Vierailija
11/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siitä, että jotkut ei tykkää. En ymmärrä, miksi säästä pitää riidellä tai miksi normaalipainoisen pitäisi väkisin pitää helteestä. En pidä helteestä, mutta se ei vie hellekelejä keltään pois. En minä pidä 40 asteen pakkasesta yhtään sen enempää. 

En syö lääkkeitä, en ole lihava eikä ole sairautta, mutta kuumuus ei ole juttuni. Minä olen vain aktiivinen ihminen, joka tykkää tehdä ja touhuta, löhöämistä inhoan. touhuaminen on tukalaa helteellä, mutta onneksi silloin on kiva pestä mattoja ja sisällä on viileää. Mutta vaikka sanon, että en tykkää kuumasta, niin mitä sitten? Ei ne kelit puhumalla miksikään muutu. 

Vierailija
13/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, millaisesta säästä kukakin pitää, mutta itsellä iän mukana on ruvennut lämmönsietokyky heikkenemään, joten minulla on ihan oikeasti huono olla helteillä . En ole ainoa, tuttavapiirissä kaikilla on sama, olipa koko mikä tahansa. Sairailla voi olla vielä huonompi olo. Moni asia vaikuttaa. Onneksi hikoilen vielä, vanha äitini ei, ja se on huonompi juttu.

Vierailija
14/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka kesä joku palstalla ärsyyntyy niin paljon siitä ettei jotkut tykkää helteistä?

Vierailija
15/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihattu individualisti kirjoitti:

Tai koronarokotteen ottamisesta.

Tämä kylläkin vaikuttaa muihinkin ihmisiin, ja on valinta. Sää on, mikä on.

Vierailija
16/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ongelma on aurinkoallergia. Puoli tuntia auringonpaisteessa ja vaikka olisi rasvaa, niin iho on kuin olisi pahatkin palovammat. Erona se, että tämä auringonapaahtama ihottuma häviää vuorokaudessa, eikä se polttele, vaan kutiaa aivan älyttömästi. 

Vierailija
17/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama, millaisesta säästä kukakin pitää, mutta itsellä iän mukana on ruvennut lämmönsietokyky heikkenemään, joten minulla on ihan oikeasti huono olla helteillä . En ole ainoa, tuttavapiirissä kaikilla on sama, olipa koko mikä tahansa. Sairailla voi olla vielä huonompi olo. Moni asia vaikuttaa. Onneksi hikoilen vielä, vanha äitini ei, ja se on huonompi juttu.

Minä en ole koskaan kestänyt hellettä. Palan nopeasti, kärsin migreenistä ja minulle tulee paha olo. Tästähän se ärsyyntyminen helposti lähtee, kun itsellä on oikeasti huono olo ja toiset kiljuvat kuorossa, että "nyt ei saa valittaa, kun kerrankin on lämmintä, nyt pitää nauttia." 

Vierailija
18/18 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia on niin päin, että jotkut suuttuu siitä että kaikki ei tykkää helteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme