Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide kaksoissukunimestä

Pohdiskeleva
08.06.2021 |

Olen menossa naimisiin ja olemme miehen kanssa pohtineet sukunimeä. Kompromissina mies suostuisi siihen, että molemmille tulisi yhteinen kaksoissukunimi. Eli tulevilla lapsillakin olisi kaksoisnimi. Sukunimemme sopivat hyvin yhteen. Pohdin onko kaksoisnimi sittenkin kauhean hankala ja mitä ajatuksia se muissa herättää. Tämä mahdollisuus on niin uusi ja vielä vähän käytetty, joten en ole varma onko se hyvä ratkaisu vai ei. Minulla on harvinainen sukunimi, joten miehen yleiseen sukunimeen vaihtaminen ei houkuttele. Mies ei halua vaihtaa minun nimeeni. Haluaisin, että meillä on yhteinen sukunimi.

Mielipiteitä kaksoisnimestä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksiosainen nimi sopii molemmille ja kuulostaa hyvältä, niin ottakaa ihmeessä käyttöön. Ainoa vaiva siitä on uusia kortit, eikä siinäkään ollut kamala vaiva. Kokeilkaa kummin päin nimet sopivat paremmin yhteen ja teidän nimiinne. Suomessa on ehkä selkeämpää, jos nimet on väliviivan kanssa mutta ei sekään ole mikään pakko.

Vierailija
42/44 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoissukunimi vois olla ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja-liisa Suomalainen-Ruotsalainen

Vierailija
44/44 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse pidä kaksoisnimistä. Musta ne on turhaa hienostelua ja moni yhdistelmä on tosi kökkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän