Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi vanhin lapsi laitetaan hoitoon..

Vierailija
21.08.2006 |

Voisiko joku selittää?

Musta lapset kuuluu hoitaa kotona jos kotona ollaan. Kaveriseuraa löytyy puistoista ja etsimällä lapsille kavereita vaikka tutustumalla puistoissa toisiin mammoihin.

Musta on jotenkin kummaa että hehkutetaan että kotihoito parasta lapselle ekat 3 vuotta, mutta kun lapsia alkaa olemaan useampi niin vanhempia aletaan pallottaan hoitoon, vaikka osaksi päivää (viettään aikaa kavereitten kanssa) ja maataan itse kotona.

Musta ei olisi viemään lasta hoitoon ja mennä löhöömään kotio.

En ymmärrä. En.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4h/4pv/vko 5v poikani osa-aikaisenn päiväkotiryhmään! Hän itse halusi jatkaa kakkosemme synnyttyä päiväkotia, vaikka keerroin että kotona saa olla äidin ja vauvan kanssa. Toivoi kovasti kavereiden seuraan. Näin meillä. piste.

Eikä kuulkaa ole ollenkaan huono omatunto, miksi pitäisi??

Vierailija
2/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä mäkin ajattelin noin, kun omat olivat pieniä. Puistoista - ainakaan meiltä päin - ei löydy ikäistä seuraa viisi-kuusivuotiaille. Oman uskontonsa - tai sen puutteen - takia eivät kaikki laita lapsiaan seurakunnan kerhoihinkaan, eikä täältä muita löydy. Ei se kuusivuotias välttämättä nauti perhekerhostakaan niiden kolmivuotiaiden kanssa. Onneksi alkoi eskari, oli tosi tylsää lapsella viime kevät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vanhin aloitti päiväkodissa puolitoista vuotta sitten koska itse kuljin töissä. sitten syksyllä yllättäin tulin raskaaksi ja päiväkodin kanssa sovimme että poika saa jatkaa hoidossa äitiyslomallakin, kahtena päivänä viikossa ja viisi tuntia päivässä. nyt pojat ovat 4v ja 2kk ja kaikki miestä myöten virkeämpiä

Vierailija
4/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asumme omakotitalossa ja kavereita on vähän. Mulla on myös muita lapsia, kaksi koululaista ja neljä alle viisivuotiasta. Lapseni olivat ensin puistotoiminnassa. Mutta siellä olivat lapset kaikki juuri ja juuri kaksi vuotiaita eli ei leikkiseuraa viisi vuotiaalle. Hän pyysi itse että pääsisi päiväkotiin, kun muutkin meidän kadun isommat lapset ovat siellä. Olemme olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun kaikin puolin. Nyt kun hänellä alkoi eskari kesän jälkeen, ei ole tarvinnut enään turhia jännittää, kun kaikki ovat tuttuja vanhastaan. Voi keskittyä " opiskeluun" ym. : )

Vierailija
5/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on parempia vauvanhoitajia kuin toiset. Minä olen esim. aivan käsi vauvojen kanssa. Niin että jos saisin toisen lapsen, olisi varmaan aivan pakko viedä se esikoinen hoitoon. Sitä paitsi tarvitsen paljon unta. (No, näiden syiden takia jätänkin sen toisen lapsen tekemättä.)

Yrittäkää vain ymmärtää erilaisia valintoja. Please.

Vierailija
6/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän jatkaa opintoja vauvan hoidon lomassa. Tämä ei ole keneltäkään edes hoitopaikkana pois, sillä pojat ovat yksityisessä päiväkodissa. Etu on kaikkien, pojat viihtyvät loistavasti hoidossa (toki myös kotona), saan rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja ehkä jopa opintoni edistyvät.

Tuomitse nyt sitten ap ;)

Vierailija
7/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että aina kotihoidossa olleet aiheuttavat harmia..eiköhän tuo yleistys ollut vähän liikaa ekaluokan opettajalta. Eiköhän asiaan vaikuta muutkin seikat, kuin pelkkä kotihoito, rohkenen väittää...

Vierailija:

Hän on ekan luokan opettaja ja taas harmia aiheuttavat ne AINA kotihoidossa olleet. Ettekö jo tajua että on aika iso asia siirtyä kotoa 20 muun lapsen seuraan ja ymmärtää että muutkin tarvitsevat huomiota? Kannattais miettiä sille pikkupekalle edes kerran viikossa kerhoa että tottuu isoihin ryhmiin, piste.

AJATELKAA AIVOILLANNE.

Vierailija
8/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapa on asiansa eikä se ole minulta pois.

Vierailija
9/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on erilaisia. Toiset tarvii kovasti harjoitusta sosiaalisissa taidoissa. Ettei hyppäys eskariin ja kouluun ole liian iso.

Vierailija
10/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on yksityisessä tarhassa 4h aamuisin (260EUR)kk ja minä olen pikkukakkosen kanssa kotona. Pienempikin saa äidin ihan jakamattoman huomion aamuisin ja voi käydä muskarissa vauvan kanssa tai vauva uinnissa. esikoinen on jo reilusti yli 3vuotta ja pienempi on kohta vuoden. Esikoinen oli jo tarhassa eikä haluttu ottaa pois kun tuntui viihtyvän hyvin. Kohta menee jo kakkonenkin aamutarhaan ja sitten jää mammalle ihan omaa aikaa aamuisin. Meille tämä sopii hyvin.

Vierailija
11/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurissa perhe jossa kolme lasta . 2 -kuinen vauva, 2,5 v. tyttö ja 5,5vuotias poika. Vanhin aloitti päiväkodin viime viikolla. Ikäisiään kavereita ei näillä nurkilla ole. YMMÄRRÄN HYVIN . Poika on ollut tyytyväinen !

Vierailija
12/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lasten serkku joka pyysi myös itse päiväkotiin? osa lapsista kun tietää sen, että siellä askarrellaan, leikitään ja muutenkin tehdään kaikkea kivaa ja ennenkaikkea: siellä on PALJON(!) lapsia.

Vierailija
13/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ainakaan minuun ei pysty ulkopuolisten ihmettelyillä vaikuttamaan. Oikeastaan minua ihmetyttää eniten se, että joku jaksaa pohtia toisten valintoja niin mahdottomasti.

Vierailija
14/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vaan pää pyörällä kun seurailee tuttujen puuhia; yhdellä 5- vuotias tyttö menee hoitoon parina päivänä et äiti saa olla kotona vauvan kanssa.

Toisella tutulla taas 7 ja 3- vuotiaat pojat ja äiti vie keskimmäisen hoitoon että saa olla kotona pikkupojan kanssa.

Mää ymmärrän ettei mun tapa oo se oikee ja onhan se tietty kiva kun massit riittää hoitoon vaikka ollaan kotona, mutta silti se tuntuu oudolta.

Musta puistot on ihan päteviä paikkoja riehuttaa lapsia ja sit kotiin syömään ja nukkuun.

Ja kun näitä mammoja riittää jotka käyttää hoitopaikkoja niin eihän mun mielipide oo tosiaan mikään se ainoo ja oikee.. :D

Ihmetyttää vaan.

Ap

Vierailija
15/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vein 5v lapseni hoitoon ku nuorimmaine syntyi,koska lapsi itse halus olla tarhassa tuttujen kavereiden kanssa! ja huom. en mennyt kotiin löhöömään!!!!!vaan hoidin sitä nuorimmaista!!!

Vierailija
16/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi isompaa lasta hoitoon vauvan synnyttyä jos tämä ei ennen ole ollut hoidossa. Se tuntuu todella huonolta vaihtoehdolta. Jos taas esikoinen on esim 5v ja ollut aina päiväkodissa ja hän siellä viihtyy ja tykkää olla kavereiden kanssa niin sillon voi lapsesta riippuen olla melkeen rangaistus joutua täyspäiväsesti kotiin kuuntelemaan vauvan itkua ja katselemaan äidin jatkuvaa imetystä jne.

Ihan itsekkäästi ajatellen minusta on ollut helpointa sillon kun kaikki lapset on olleet kotona. Ei tarvi pakolla lähteä johonkin tiettyyn aikaan ja muutenkin isoista on eri tavalla seuraa ettei pääse ihan mökkihöperöks.

Täällä ei esim ole pahemmin mitään kerhoja ja leikkipaikatkin melkeen aina tyhjinä - siltä musta ainakin tuntuu. Jos kyseessä on isompi esikoinen niin sillon joku osapäivähoito vois olla ihan ok. Parivuotiasta pitäisin kyllä kotona.

Vierailija
17/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tälläsiäkin jaksan aatella..

Mun miehestä on ihan ymmärrettävää että toiset vie lasta hoitoon ollessaan kotona, mää en vaan nää sitä pointtia..

Ap

Vierailija
18/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään viedä omaa esikoistani päiväkotiin.

Vierailija
19/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se uusi vauva sit jotenkin huonompi ja menee siinä sivussa. Äidillä on vain kaksi kättä. Vanhempi lapsi sitten piirtelee ja katsoo telkkaa kun äiti hoitaa vauvaa. On varmaan tylsää sellaiselle leikki ikäiselle joka tahtoisi paljon ohjelmaa (askartelua yms.) Usein on vaan niin et ne pikkuveljet ja siskot menee siinä oheessa. Niiden kanssa ei enää tehdä niitä juttuja mitä esikoisen kanssa tehtiin, eikö vain? Tosin siinä sit kärsii usein se esikoinenkin. Unohtamatta äidin väsymystä. Äidin pitää jaksaa kotona lasten kanssa, lisäksi siivota, laittaa ruokaa ja olla vielä illalla hyvä vaimo. Esim omassa tapauksessani, meillä on talo jossa on 450neliötä joten hommaa riittää...mikä sopii sulle ei välttämättä ole se ainoa oikea tapa. Ei kannata tuomita jos ei ymmärrä...

Vierailija
20/27 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaa, että muiden elämät alkavat kiinnostaa liiankin kanssa, kannattaa vaikka hankkiutua töihin ja hankkia omaa elämää.