Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ihmisiä joilla on kovat suunnitelmat ja puheet

Vierailija
08.06.2021 |

mutta tulos on kaikkea muuta? Esimerkiksi lähtee opiskelemaan, lopettaa vuoden päästä, perustaa yrityksen, mutta lopettaa kohta kannattamattomana, töihin seuraavaksi, mutta ei jaksa sitäkään. Taas opiskelemaan jne,

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi kutsuttiin ennen vanhaan paskanpuhujiksi.

Vierailija
22/28 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eksäni on tällainen. Eikä siinä mitään, mutta kun puheet on tekoja isompia ja teot harkitsemattomia, ei voi haaveillakaan normaalista perhe-elämästä. Vaikea selittää. Eri juttu on kokeilla uusia asioita, mutta joillain ihmisillä on niin korkealentoiset jutut ja aivan liian suuret käsitykset kyvyistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotenkin muistan liian hyvin ne kerrat, kun oon luullut itestäni liikoja.

Lukioikäisenä vielä kuvittelin tulevani kevyesti Suomen parhaaksi asiassa X ihan luonnon lahjakkuudella. Siihen asti olin lahjakkuudella pärjännyt varsin pitkälle, mutta siitä eteenpäin olisi pitänyt osata vähän nähdä vaivaakin asian eteen.

Nolointa oli, kun menin työhaastatteluun, ja siellä vasta tajusin, että enhän mä oikeesti osaakaan asiaa Y likimainkaan sillä tasolla kuin pitäisi osata, ja olin sitä työhakemuksessa kovasti kehunut. Yllättäen en sitä työpaikkaa sitten saanut.

Mutta löytyi se oma polku lopulta minullekin. :)

Vierailija
24/28 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ylivilkkautta kai taustalla.

Vierailija
25/28 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jotenkin muistan liian hyvin ne kerrat, kun oon luullut itestäni liikoja.

Lukioikäisenä vielä kuvittelin tulevani kevyesti Suomen parhaaksi asiassa X ihan luonnon lahjakkuudella. Siihen asti olin lahjakkuudella pärjännyt varsin pitkälle, mutta siitä eteenpäin olisi pitänyt osata vähän nähdä vaivaakin asian eteen.

Nolointa oli, kun menin työhaastatteluun, ja siellä vasta tajusin, että enhän mä oikeesti osaakaan asiaa Y likimainkaan sillä tasolla kuin pitäisi osata, ja olin sitä työhakemuksessa kovasti kehunut. Yllättäen en sitä työpaikkaa sitten saanut.

Mutta löytyi se oma polku lopulta minullekin. :)

Klassikko, cue:

“Like all young men I set out to be a genius, but mercifully laughter intervened.”

-Lawrence Durrell, ”Clea”

Vierailija
26/28 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli nuorempana, mikään ei onnistunut. Enää en puhu enkä suunnittele, tapan vain aikaa kunnes kuolen.

Vierailija
27/28 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni, aivan järjettömän isot luulot itsestään monella saralla, että alkuun nauratti ja nykyään en viitsi edes kuunnella. 

Vierailija
28/28 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos kiinnität kovasti huomiota muiden puheiden ja tekojen onnistumisen arviointiin (siis tietenkin oman psykologisperäisen tulkintasi läpi, joten kyse onkin oikeastaan. muiden epäonnistumisten arvioinnista), kertoo se karua kieltä siitä, ettet ole tyytyväinen omaan elämääsi ja saavutuksiisi, uskallukseesi irtautua ja heittäytyä. Tästä syystä luot mielessäsi epäonnistujia ulkopuolellesi. Ihmettelen vaan, että tuollaistakin arviointia jaksetaan aktiivisesti suorittaa. Anna ihmisten elää, ja elä itsekin.

Miten se, että jollain on kovat puheet mutta pienet teot liittyy omaan elämään ja sen tyytyväisyyteen?

Se, että sua kiinnostaa jonkun sellaisen käyttäytymismallin olemassaolo, jonka pystyy selittämään niin järkyttävän monella eri tavalla, että normaalisti toimiva äly ymmärtää jättää suuremmat yleistykset tekemättä ja keskittyä esim omiin hommiin, kielii niiden omien hommien - sekä normaalin älyn - puutteesta.

Ole hyvä, tuskin meni perille 🙂

Meni perille, että johonkin kalikka kalahti 😃.

juuri näin.mitä lässytystä ei tehoa:-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän