Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastata napakasti sille, joka kommentoi vuokralla asumistani?

Vierailija
08.06.2021 |

Kuten "kannattaisi alkaa säästää omaa asuntoa varten"

Jos kysyjälle ei mene jakeluun asiallinen ja selkeä vastaus "se on henkilökohtainen asiani"

Mitä vastaan?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vaikka että asun miten tykkään ja omillani maksan niin eipä kuulu sinulle hevonvttua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraat moisen ihmisen elinpiiristäsi.

Vierailija
4/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske hävetä kun työntää nokkansa asioihin jotka ei kuulu hälle.

Vierailija
5/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko että sä vaan kauhot ihan oma soppaasi, älä muiden juttuihin työnnä turpaasi.

Vierailija
6/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että "vttuakos se sulle kuuluu" ja poistut paikalta tai käännyt puhumaan jollekulle toiselle jostain toisesta aiheesta. Töykeäähän se on, mutta niin on tivaaminenkin sen jälkeen kun olet jo sanonut tuon aloituksessa mainitun "se on oma henkilökohtainen asiani".

Vierailija
7/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille paljonko sulla jää kk rahaa säästöön ja nollavelkasaldosi.

Vierailija
8/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen omistusasunnossa ja totesin ettei se sovi mulle. Siihen asuntoon joutuu vangiksi, koska on velkaa pankille ja ennen kuin se on maksettu ei pääse muuttamaan vapaasti tarpeen tullessa. Nyt sain myytyä asunnon vuosien yritysten jälkeen ja asun omasta tahdostani nyt vuokralla, se on yhtä kuin vapaus. Olisi kyllä vieläkin mahdollista muuttaa taas osakkeeseen, mutta olen valinnut että että mieluummin vuokralla.

Vierailija
9/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo, että et halua ostaa keskinkertaista asuntoa vaan asut mielummin vuokralla hienossa asunnossa. Tai sit sanot, että ei ole järkeä ostaa asuntoa, koska olet parin vuoden päästä menossa luostariin asumaan tai alat woodoo priest hommiin mexicossa. Vaikka kuulostaa typerältä, so what. Typerä vastaus typerään kysymykseen. 

Vierailija
10/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaarallista on ostaa asunto - kuka sen tiedä millaisen hullun saat naapuriksi. 

Vierailija
11/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka tämä ihminen on? Tarvitseeko sinun olla tekemisissä hänen kanssaan ja jankkaako hän vaan oman asunnon säästämisen tärkeydestä, vaikka olet jo sanonut, että se on sinun oma asiasi?

Vierailija
12/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on puolensa, turha tuputtaa toiselle omistusasunnossa jos toinen ei halua. Itse asun vuokralla hyvällä paikalla hyvässä talossa, ei tulis mieleenkään ostaa asuntoa tällä hetkellä.

Ja toteet vaan että omapahan on asiasi. Jos ei usko hyvällä, niin käsket olla hiljaa. 

Vierailija
13/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haist. v. on hyvä ja asiallinen vastaus tuollaisille änkkääjille.

Vierailija
14/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka tämä ihminen on? Tarvitseeko sinun olla tekemisissä hänen kanssaan ja jankkaako hän vaan oman asunnon säästämisen tärkeydestä, vaikka olet jo sanonut, että se on sinun oma asiasi?

Kyseessä on oma veljeni, jonka kanssa haluan pysyä väleissä. Hänestä on avoliittonsa myötä tullut tuollainen, kun naisensa on varakkaamasta perheestä, ja naisella oli jo kaksikymppisenä säästötilillä omaa taloa varten, se nainen itse kehuskeli mulle. Sen naisen kanssa en ole missään tekemisissä, en edes somessa. 

Ongelma onkin siinä, että veljeni vastaa "enhän minä voi pakottaa", kun kerta vastaa jotain että en aio ostaa asuntoa nyt.

Olen lisäksi juuri selviämässä pitkään jatkuneesta ulosotosta, kun ylivelkaannuin vipeillä. Se oli oma turmioni, mutta oppirahat on kohta maksettu. Haluan kyllä alkaa säästämään, mutta ihan siihen mihin itse haluan. Haluan nauttia elämästä ja haaveena on mm. matkustelu. Ei tosiaan houkuttele ajatus velassa elämisestä tämän jälkeen, mitä olen käynyt läpi (vaikka kyse onkin ihan eri tyyppisestä velasta). 

Eli veljeni ei ymmärrä puhetta, vaan hänestä on tullut kuten se nainen, jossain omassa kuplassaan elävä. 

Vierailija
15/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin et ole hyvä ja osta mulle kämppä, jos asia noin vaivaa 🤔

Vierailija
16/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kannattaako sitä tehdä esim. kahvipöydässä kaikkien kuullen?

Ap

Vierailija
17/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sille sanoa, että hankkii suurimman osan tuloistaan pimeänä, joten pakko säilyttää tienestit patjassa, eikä uskalla ostaa taloa käteisellä.

Tietysti selitys pitää olla vielä pidempi ja monipolvisempi ja nopeasti puhuttu. Menee veljellä koko seuraava yö miettiessä, mitä mahdoitkaan sanoa. Tuskin uskaltaa avokillekaan kertoa oudoista hämäräpuuhistasi.

Vierailija
18/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kannattaako sitä tehdä esim. kahvipöydässä kaikkien kuullen?

Ap

Kahvipöydässä voi kasvattaa ja todeta, ettei mielestäsi todellakaan ole sivistynyttä udella tämänluonteisia täysin yksityisiä tietoja siinä julkisesti.

Vierailija
19/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vastaukseni: olen KÖYHÄ. :D

Vierailija
20/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain jättämällä huomiotta. Toimii kaikkeen idiotismiin.